אחד הדברים שמעסיקים מקדמי אתרים, הוא כיצד להעריך אם שווה להשקיע כדי לדחוף אתר בביטוי חיפוש מסויים, או להתמקד בביטוי אחד שיביא ערך גדול יותר במאמץ קטן יותר.

הפעם נדבר כיצד ניתן להעריך את רמת התחרותיות סביב ביטוי החיפוש שלכם ואיך ניתוח מספר תוצאות החיפוש יכול לסייע לכם לקדם ביטויי חיפוש משתלמים יותר!

מהן תוצאות חיפוש?

תוצאות החיפוש, הן התשובה שגוגל מחזירה למשתמש ממוצע כאשר הוא רושם את ביטוי החיפוש בגוגל. יחד עם תוצאות החיפוש גוגל מחזירה את מספר המסמכים (בקירוב) שיש לה בבסיס הנתונים ומתאימים לביטוי זה. התוצאות יכולות להכיל את הביטוי במדוייק, אבל גם לעיתים לכלול הטיות של הביטוי, את חלק מהביטוי ואפילו שיבוש שלו.

תוצאות החיפוש בד"כ מצביעות על הביקוש, כי הן מציגות את כמות התוכן באינטרנט, ומה שמעניין, בד"כ רושמים עליו.

מהם ביטויים עם מרכאות כפולות ("PHRASE")?

חיפוש בגוגל עם מרכאות כפולות סביב ביטוי החיפוש מציג רק את הדפים המכילים את הביטוי המדויק בתוך הטקסט. כתוצאה מכך, תקבלו תמונה ברורה יותר של רלוונטיות התוצאות ותוכלו לאתר מילות מפתח ספציפיות עם פחות תחרות.

בפועל נתון זה כבר מכיל אינדיקציה לרמת ההשקעה בקידום שמבוצעת בביטוי הזה.

מהן תוצאות כותרת?

רוצים לדעת כמה דפים מתמקדים באמת בנושא החיפוש שלכם? השתמשו ב-intitle! חיפוש זה מציג רק את הדפים שכותרת שלהם מכילה את ביטוי החיפוש המדויק. כך תוכלו להעריך בצורה מדויקת יותר את רמת הקושי בדירוג גבוה בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח ספציפיות.

תוצאות כותרת מצביעות על מאמץ ממוקד של מקדמי אתרים בביטוי, ולכן תוצאה גבוהה בפרמטר זה, מעידה על תחרותיות גבוהה

אז איך מעריכים את התחרותיות?

פשוט מחלקים את מספר תוצאות החיפוש במספר תוצאות Phrase ובמספר תוצאות כותרת. ככל שהמספר גבוה יותר, ההזדמנות גדולה יותר!

לסיכום:

ע"י ניתוח היחסים בין תוצאות החיפוש ניתן בצורה פשוטה להעריך את ההזדמנות שטמונה בביטוי חיפוש. לשם כך צריך כלי לקידום אתרים מקצועי כמו Zefo.

רוצים ללמוד עוד?

צפו בסרטון ביוטיוב כדי להבין טוב יותר כיצד להעריך את ההזדמנות הטמונה בביטוי חיפוש באמצעות ניתוח מספר תוצאות החיפוש.

אל תשכחו:

  • להירשם לערוץ היוטיוב שלנו לקבלת סרטונים נוספים על קידום אתרים.
  • לעשות לייק ולשתף את הפוסט הזה אם מצאתם אותו מועיל.
  • להשאיר תגובה למטה אם יש לכם שאלות.

המקצוענים בוחרים ב – ZEFO (לא הצטרפתם? לחצו כאן)

שרון כהן

אנחנו יודעים כמה כולם עסוקים

נשמח לעדכן כשעולה מאמר ששווה את הזמן שלך