אחד האתגרים בעבודה עם לקוחות קידום אתרים, הוא הצגת ההתקדמות וזאת לפעמים איטית. מצד שני הלקוחות גם רוצים לראות יותר כניסות, יותר המרות וכמובן אתמול.

אם אתם עושים עבודה טובה, הנתונים האלו יגיעו. אבל מה קורה אם העסקים של הלקוחות שלכם הם עונתיים? או שחודש שעבר היה מבצע חד פעמי?

בדיוק בשביל זה הכנו לכם סרטון על כיצד להציג ללקוחות את ההצלחה שלכם כסוכנות קידום אתרים?

אז מה האתגרים שלנו כאנחנו רוצים להראות הצלחה בקידום באמצעות Google Analytics?

  • שינויים עונתיים:
    • תנועת החיפושים משתנה באופן טבעי לפי עונות השנה, מה שעלול להקשות על זיהוי התקדמות אמיתית בקידום.
    • לדוגמה, חנות שמוכרת מתנות לחגים תחווה עלייה בתנועה בדצמבר באופן טבעי, ללא קשר לפעולות ה-SEO.
  • אירועים חד-פעמיים:
    • מבצעים, השקות מוצרים או אירועים חד-פעמיים יכולים להגדיל באופן מלאכותי את התנועה.
    • לאחר סיום האירוע, התנועה עשויה לרדת, מה שעלול להיראות כלפי הלקוח כאילו לא הייתה התקדמות.
  • ייחוס תוצאות:
    • לקוחות מתקשים להבין האם השיפור בתוצאות נובע מקידום האתרים שלך, מפעילויות אחרות (כמו פרסום ממומן), או ממגמות כלליות בשוק.
  • הצגת מידע מותאם אישית:
    • לכל לקוח יש מטרות שונות, ולכן נתון שמעניין לקוח אחד (כמו עלייה בתנועה האורגנית) עשוי להיות פחות רלוונטי ללקוח אחר (שמתעניין במכירות).

אז מה עושים?

בדיוק בשביל זה ב – ZEFO באמצעות אינטגרציה ל – Google Analytics יש לכם 3 מדדים, שאתם צריכים לבחור את המתאים ביותר ללקוח שלכם:

  1. השוואה של כניסות לאתר של החודש הנוכחי מול החודש הקודם: מתאים לעסקים עם מכירות קבועות בכל חודש שהן נצפה לראות עלייה הדרגתית מדי חודש.
  2. השוואה של כניסות לאתר של החודש הנוכחי מול החודש המקביל בשנה הקודמת: מתאים במיוחד ללקוחות עם עסקים עונתיים כמו קאנטרי קלאב שעובדים חזק בקיץ, או חנויות מתנות שעובדות חזק לפני החגים.
  3. השוואה של כניסות לאתר של החודש הנוכחי מול ממוצע הפעילות בשנתיים האחרונות: מתאים מיוחד על מנת לנטרל אירועים חד פעמיים.

בשורה התחתונה

השילוב של ZEFO ו – Google Analytics מאפשר הצגת דוחות מותאמים אישית עם תובנות עמוקות. הדוחות לא רק יראו שיפור בתוצאות, אלא גם ימחישו את האסטרטגיה והעבודה שהשקעתם בקידום האתר.

אם תשלבו את זה עם הצעות לשיפור עתידי (כמו דגשים על עמודים מסוימים או ביטויים עולים), תוכלו לבנות אמון ולשמר את הלקוחות לאורך זמן.

צריך רעיונות נוספים איך למנף את זה? 😊

 

רוצים לדעת יותר? הכנו לכם סרטון על כיצד להציג ללקוחות את ההצלחה שלכם כסוכנות קידום אתרים?

שרון כהן

אנחנו יודעים כמה כולם עסוקים

נשמח לעדכן כשעולה מאמר ששווה את הזמן שלך

    .open-accessibility { right:250px } jQuery(function () { jQuery('body').openAccessibility({iconSize:'s'}); })