בעולם הדיגיטלי התחרותי של היום, מציאת ביטויי חיפוש רווחיים היא המפתח להצלחה בקידום אתרים ועסקים. נתוני נפח חיפושים, המהווים אינדיקציה לגבי הביקוש למוצרים, שירותים או נושאים מסוימים, הם כלי חיוני בידי משווקים דיגיטליים.

בפוסט זה, ניקח אתכם למסע מרתק בעולם נפח החיפושים, ונלמד כיצד לפענח את סודותיו. נגלה כיצד ניתן לנתח ביקוש באופן יעיל, להעריך כדאיות קידום ביטויי חיפוש שונים, ובלסוף, למצוא את "אוצרות המילים" שיסייעו לכם להוביל את האתר או העסק שלכם לפסגה.

בפוסטים הבאים נלמד על הביטים אחרים המסייעים במציאה על ביטויים אלו, ולבסוף נלמד על היכולות של ZEFO שמסייעות לכם לבצע זאת עוד יותר בקלות.

הצטרפו אלינו במסע מרתק זה, ותגלו כיצד ניתן להפוך את נתוני נפח החיפושים לכלי רב עוצמה לקידום עסקיכם!

מה זה נפח חיפושים?

נפח חיפושים הוא על פי רוב המדד הראשון שנבחן על מנת להבין אם אנחנו רוצים להשקיע בקידום של ביטוי מסויים. זהו מדד המציין את מספר הפעמים שאנשים מחפשים ביטוי חיפוש ספציפי במנוע חיפוש נתון, בחודש מסויים. נתוני נפח חיפושים זמינים עבור מנועים מקומיים כמו גוגל ישראל (google.co.il), ועבור כלל מנועי חיפוש של גוגל..

סוגי נפח חיפושים:

  • חיפושים חודשיים (נפח חיפושים חודשי גלובלי): מספר הפעמים שאנשים בכל העולם מחפשים ביטוי חיפוש ספציפי בחודש נתון.
  • חיפושים מקומיים (נפח חיפושים חודשי מקומי): מספר הפעמים שאנשים במדינה או אזור גיאוגרפי ספציפי מחפשים ביטוי חיפוש ספציפי בחודש נתון (מכיוון שאנחנו בישראל בד"כ מדובר על google.co.il לדסקטופ או למובייל).

חשיבות נפח חיפושים:

  • הבנת ביקוש: נפח חיפושים נותן אינדיקציה לגבי הביקוש למוצרים, שירותים או נושאים מסוימים.
  • הערכת כדאיות קידום: נתוני נפח חיפושים משמשים משווקים דיגיטליים להערכת כדאיות קידום ביטוי חיפוש ספציפי.
  • תכנון אסטרטגיית קידום: ניתוח נפח חיפושים עוזר לאפיין קהל יעד, לבחור ביטויי מפתח רלוונטיים ולתכנן אסטרטגיית קידום יעילה.

דוגמאות:

נניח שאתם בעלי חנות מקוונת למכירת נעליים. אתם רוצים לדעת כמה אנשים בישראל מחפשים "נעלי ריצה" לעומת "נעלי טניס" בגוגל. בחיפוש קצר ב – ZEFO – מערכת ניהול קידום האתרים המובילה, תוכלו לראות שביטוי החיפוש "נעלי ריצה" מקבל כ-10,000 חיפושים חודשיים בישראל לעומת כ – 250 ל"נעלי טניס". נתון זה מעיד על ביקוש גבוה לנעלי ריצה, ויכול לעזור לכם להחליט האם כדאי לקדם את האתר שלכם סביב ביטוי חיפוש זה.

הערה: חשוב לציין שנתוני נפח חיפושים הם הערכה בלבד, וייתכנו סטיות קלות במציאות.

ומה עושים המקדמים שעובדים עם ZEFO?

כמערכת שמנהלת קידום של מאות אלפי אתרים ברחבי העולם, ב – ZEFO מנתחים מדי יום אסטרטגיות ניתוח אתרים ומסייעים למקדמים שלנו להביא את האתרים שלהם למקום הראשון.

לכן בדקנו מה המקדמים שלנו עושים? בדקנו את נתוני הביטויים המקודמים במנוע google.co.il ומתברר שהמקדמים משקיעים משאבים רבים לא רק במילות חיפוש עם ביקושים גבוהים, אלא שלמעלה מ – 80% מהביטויים המקודמים נהנים מנפח חיפושים מקומי של פחות מ – 500 גולשים בחודש.

חיפושים חודשיים וניתוח ביקושים ב - ZEFO

בדקנו האם מקדמים ב – ZEFO מקדמים רק ביטויים עם ביקוש גבוה, והתשובה היא לא! ניתן לבנות אסטרטגיה מנצחת גם ע"י קידום ביטויים עם ביקוש נמוך

אז אם אתם מרגישים שהתחרות בביטויים עם ביקוש גבוה קשה מדי בשלב זה, יש לכם אפשרות לבנות אסטרטגיה מנצחת ע"י קידום של מספר גדול של ביטויי מפתח עם ביקושים נמוכים (אסטרטגיית Long Tail), ומשמה לצמוח לביטויים עתירי התחרות.

אז איך מודדים ביקושים?

אחרי שהבנו את מדדי נפח החיפושים, בואו נצלול עמוק יותר ולגלות כיצד ניתן לנתח ביקוש באופן יעיל, תוך שימוש בנתוני נפח חיפושים לצד גורמים נוספים.

מה משפיע על ביקוש?

  • מגמות עונתיות: ביקוש למוצרים ושירותים רבים מושפע מעונות השנה וחגים. לדוגמה, ביקוש למגפי גשם צפוי לעלות בחורף, בעוד ביקוש לגלידות צפוי לעלות בקיץ.
  • אירועים עכשוויים: אירועים חדשותיים, טרנדים חברתיים ופופולריים תרבותיים יכולים להשפיע משמעותית על ביקוש למוצרים ושירותים רלוונטיים.
  • תחרות: כמות המתחרים המציעים מוצרים או שירותים דומים משפיעה על נתח השוק ועל הביקוש למוצר או שירות ספציפי.
  • מחיר: רמת המחירים משפיעה על נכונות הצרכנים לרכוש מוצר או שירות.
  • מיקום גיאוגרפי: ביקוש למוצרים ושירותים יכול להשתנות משמעותית בין אזורים גיאוגרפיים שונים, בהתאם לאקלים, תרבות, צרכים והעדפות מקומיות.

ניתוח ביקוש באמצעות נתונים:

  • ניתוח טרנדים: מעקב אחר נפח חיפושים לאורך זמן יכול לחשוף טרנדים עונתיים, ארוכי טווח ואף חד פעמיים.
  • השוואת נתונים: השוואת נפח חיפושים עבור ביטויי חיפוש שונים מאפשרת להעריך את רמת הביקוש היחסית למוצרים, שירותים או נושאים שונים.
  • ניתוח קהל יעד: זיהוי המאפיינים הדמוגרפיים, הגיאוגרפיים וההתנהגותיים של קהל היעד יכול לסייע בהבנת צרכיו והעדפותיו, ובכך לתת תמונה רחבה יותר לגבי הביקוש.
  • ניתוח תחרות: מחקר מתחרים וניתוח נתוני קידום שלהם יכולים לספק מידע חשוב על נתח השוק, אסטרטגיות קידום יעילות וביקוש צפוי.

כלים לניתוח ביקוש:

  • כלי תכנון מילות המפתח של גוגל Ads: כלי זה מאפשר לקבל נתוני נפח חיפושים חודשיים גלובליים ומקומיים עבור ביטויי חיפוש רבים.
  • כלי Google Trends: כלי זה מאפשר לעקוב אחר טרנדים של חיפושים לאורך זמן, תוך השוואה בין ביטויי חיפוש שונים ובין מיקומים גיאוגרפיים שונים.
  • כלים לניתוח מתחרים: באמצעות ZEFO תוכלו להריץ דוחות מעמיקים על מתחרים (מילות חיפוש בהם הם משתמשים, מקורות תנועה וקישורים) כמו גם ניתוח תחרותי של האתר שלכם מול המתחרים כולל אסטרטגיות קידום האתרים שלהם וביצועים באתר.

טיפים להערכת כדאיות קידום:

  • התחשבו בנתוני נפח חיפושים: ככל שביטוי חיפוש מקבל יותר חיפושים, כך פוטנציאל הביקוש גבוה יותר.
  • נתחו טרנדים: ודאו שהביקוש למוצר או שירות אינו חולף או עונתי.
  • הכירו את התחרות: העריכו את רמת הקושי להתחרות על ביטויי חיפוש ספציפיים.
  • שקלו את רווחיות פוטנציאלית: ודאו שהשקעה בקידום תניב תשואה הולמת.

לסיכום:

ניתוח ביקוש יעיל משלב הבנה של נפח חיפושים עם גורמים נוספים כמו מגמות עונתיות, אירועים עכשוויים, תחרות, מחיר ומיקום גיאוגרפי. שימוש בכלים מתאימים וניתוח נתונים מעמיק יכולים לסייע לכם לקבל החלטות מושכלות לגבי כדאיות קידום האתר שלכם. וכמובן, אם אתם רוצים לעשות זאת בצורה מקצועית, הרשמו עכשיו ל – ZEFO על מנת לקבל תמונה עדכנית לגבי הביקושים ונפחי החיפוש

שרון כהן

אנחנו יודעים כמה כולם עסוקים

נשמח לעדכן כשעולה מאמר ששווה את הזמן שלך