עדכוני אלגוריתמים של Google > עדכון קרוסלת הווידאו

עדכון קרוסלת הווידאו

תאריך העדכון:
Jun 14, 2018

עדכון מהותי של גוגל שלמעשה הפך את תוצאות הווידאו במחשבים אישיים (Desktop) לדומות יותר לאלו במובייל. במקום שיהיו מוצגות תמונות קטנות של כל סרטון (Thumbnails), מעכשיו מופיעה "קרוסלה" של סרטונים שאפשר "לסובב" ולחשוף סרטונים נוספים.

אחוז השאילתות שהציגו קרוסלה של סרטונים גדל ב-40% לעומת אחוז השאילתות שהציגו תמונות מקדימות לפני העדכון. בד בבד, אחוז השאילתות שעדיין הציגו תמונות מקדימות ירד אל מתחת ל-1%.

מלבד זאת, לא נראה שהקרוסלות החדשות מתחרות עם סוגי תצוגה אחרים בתוצאות האורגניות כמו למשל פאנל המידע הצדדי או תוצאות מקומיות. למעשה,  במקרים מסוימים אפשר לראות קרוסלה עם מספר סרטונים ולצידה תוצאת ווידאו בפורמט הישן.

מתי התחילה הבעיה עם העדכון?

במקרים מסוימים עמודים שהיו בהם סרטונים קצרים ולא מאוד חשובים שלא היוו את התוכן המרכזי בעמוד, מצאו את עצמם מופיעים בקרוסלות. במקרים אחרים היו פורמטים בעייתיים בעמודים שגרמו להם להופיע כסרטון למרות שלא היה שום סרטון בדף...

כתוצאה מכך, הגולשים קישרו את העמודים האלו עם "סתם" סרטונים ואחוז הלחיצות עליהם ירד באופן משמעותי.

החדשות הטובות הן שבתאריך 13.8.18,  בוצע סוג של תיקון וחלק גדול מהשאילתות הפחות רלוונטיות הוצאו מהקרוסלה.

מה לעשות אם נפגעתם?

אם אתם סבורים שנפגעתם מהעדכון, לג'ון מולר מגוגל יש כמה עצות שעשויות לעזור לכם:

1.חסמו סריקה של קבצי ווידאו או תמונות שנראות כמו תמונות מקדימות (דרך קובץ robots.txt)

2.שלחו מפת אתר לווידאו וציינו בה תאריך תפוגה לסרטוני ווידאו קיימים באתר

משתמשים אחרים גילו שכדאי גם להסתיר מידע שמסמן את הווידאו (Schema Markup)

אם שום דבר לא עובד, לעיתים עדיף להסיר את הווידאו לחלוטין (ראו את המקרה של Medium)

מתעניינים ביכולות ZEFO?

לטעמנו הדרך הטובה ביותר בה תבדילו בין ZEFO לכל המערכות האחרות היא לנסות בעצמכם.

התחילו התנסות עכשיו »