עדכוני אלגוריתמים של Google > עדכון ליבה אפריל 2018

עדכון ליבה אפריל 2018

תאריך העדכון:
Apr 16, 2018

הדיווחים לגבי עדכון הליבה שהתרחש באמצע חודש אפריל אושרו באופן רשמי על ידי Google כארבעה ימים לאחר שהתרחש בפועל.

על פי גוגל, מדובר בעדכון רחב ולא בעדכון ממוקד, כך שאין פעולה ספציפית שבעלי אתרים יכולים לעשות חוץ מ- "להמשיך ולשפר את איכות התוכן באתר שלהם". לעומת זאת, Google כן רמזה שעדכוני ליבה אלו יכולים להיטיב עם אתרים שבעבר לא "תוגמלו" כפי שצריך.

על פי בדיקות חיצוניות שכללו מאגרי נתונים גדולים (כמו זה של G-Squared Interactive), אכן נראה שיש קשר הדוק בין עדכון זה לבין עדכון הסוגריים שהתרחש כחודש לפני. אצל חלק מהאתרים מגמת השיפור או ההיחלשות בדירוגים התגברה, ואצל אחרים המגמה דווקא התהפכה.

אם כך, איך אפשר להסביר שבאתרים מסוימים חלה התהפכות של המגמה למרות שהם כמעט ולא שינו את התוכן שלהם? ההסבר הוא שייתכן והיו להם בעיות אחרות, לדוגמה:

·         התוכן המרכזי דרש גלילה מרובה ולא היה בראש העמוד (Above the Fold)

·         כמות מוגזמת של מודעות או חלונות קופצים

·         תוכן משוכפל, במיוחד אם הוא קבור בתחתית העמוד

יש לשים לב שחלק מהמאפיינים האלו מזכירים את ההשפעות של עדכוני פנדה (תוכן), ולכן קיימת תיאוריה שמדובר למעשה בעדכון של אלגוריתם פנדה, אשר בשלב זה כבר הוטמע באלגוריתם הראשי של גוגל.

מה לעשות אם נפגעתם?

באופן דומה לעדכון מרץ, ההמלצה היא לשפר את איכות התוכן באתר שלכם ולוודא כי הוא גם רלוונטי למה שהגולש מחפש (לא כל תוכן שכתוב היטב מתאים בהכרח למה שהגולש מחפש). חפשו תוכן משוכפל וטפלו בו. אל תטפלו בשינויים הקטנים שאולי ביצעתם בין שני העדכונים מכיוון שהם כנראה פחות משמעותיים.

אם אתם משתמשים בטקטיקות אגרסיביות כדי להגדיל את שיעורי ההמרה כמו למשל שימוש בטופס גדול שמחשיך את המסך כדי לקבל כתובת מייל מהגולש, כדאי שתשקלו חלופות.

מתעניינים ביכולות ZEFO?

לטעמנו הדרך הטובה ביותר בה תבדילו בין ZEFO לכל המערכות האחרות היא לנסות בעצמכם.

התחילו התנסות עכשיו »