NOFOLLOW תג

תאריך העדכון:
Sep 10, 2019

לפני כמעט 15 שנה, הציגו גוגל לראשונה את התכונה nofollow כאמצעי לסייע במאבק בספאם בתגובות. אפשרות זו הפכה במהרה לאחת מהשיטות המומלצות של גוגל לסמן קישורים ממומנים.

התכונות החדשות:

·         "rel = "sponsored: סימון לקישורים שנוצרו כחלק מפרסומת, שיתוף פעולה או הסכמים דומים.

·         "rel = "ugc: סימון תוכן שנוצר על ידי משתמשים באתר, כגון הערות ופוסטים בפורום.

·         "rel = "nofollow: הסימון ב-nofollow עדיין קיים גם אחרי העדכון. יש להשתמש בתכונה זו במקרים שבהם ברצונכם לקשר לדף אך אינכם רוצה לרמוז שום סוג של אישור, כולל העברת דירוג, לדף האחר.

 

מתי אפשר להשתמש בתכונות החדשות? עכשיו. ניתן להשתמש בכל התכונות החדשות באופן מיידי.
עם זאת, ב-1 במרץ 2020 מתוכנן שינוי נוסף, שאת רמת השפעתו על תוצאות החיפוש קשה לצפות בשלב זה: גוגל מתכננים להתחיל להתייחס ל-nofollow כהמלצה בלבד. כלומר – אם עד כה ניתן היה להשתמש ב-nofollow כדי למנוע מגוגל לאנדקס את הדף המקושר (פרקטיקה שעבדה בפועל, אבל מאוד לא הומלצה על ידי גוגל), הרי שהחל מה-1 במרץ 2020 הדף ככל הנראה יסרק. גוגל הולכים להתייחס להמלצת nofollow בתור רמז על איכות הדף ותוכנו, אבל לא כהנחיה שלא לעקוב אחריו.

מה זה אומר בנוגע לבניית קישורים?

עד עכשיו ההנחיה הרשמית של גוגל הייתה שכל קישור "מלאכותי" (שנוסף למטרה הבלעדית של שיפור הדירוג של אתר אחר) הוא קישור אסור, אלא אם כן הוא סומן ב-nofollow. בפועל, היא הענישה בעיקר אתרים שעשו בקישורים כאלו שימוש מוגזם (קידום שחור).

נראה שגם הקישורים שיסומנו ב-nofollow (החל ממרץ 2020) או באחד מהתיוגים החדשים כבר עכשיו יצרו השפעה מסוימת על דירוג האתר המקושר. קישורים אלו יהיו תקינים על פי ההנחיות של גוגל ולא יגררו ענישה מצד מנוע החיפוש.

האם זה יהפוך את תהליך הקידום לפחות "מלאכותי"? קשה לדעת... ההשקעה של חברות קידום בבניית קישורים היא משמעותית ולא בטוח כמה מהם יהיו מוכנים להשקיע את כל המאמצים האלו בבניית קישורים שאולי תהיה להם חשיבות ואולי לא. מצד שני, קמפיין בניית קישורים שיש בו גם קישורי nofollow  נחשב למגוון יותר ולכן גם איכותי יותר מבחינת חלק מהמקדמים.

מתעניינים ביכולות ZEFO?

לטעמנו הדרך הטובה ביותר בה תבדילו בין ZEFO לכל המערכות האחרות היא לנסות בעצמכם.

התחילו התנסות עכשיו »