עדכון המכבים

תאריך העדכון:
Dec 12, 2017

גוגל שמרו על חשאיות לגבי פירוט השינויים שבוצעו, והרשת התמלאה בתאוריות שונות לגבי העדכון, אך עד כה לא היתה תיאוריה שהוכחה באופן מובהק. כמות גדולה של תיאוריות סתרו אחת את השנייה, הסתמכו על מספר מצומצם ביותר של אתרים וגם הבדיקות שניסו להיות שיטתיות יותר, הסתמכו במקרה זה על מדגם קטן מאוד של אתרים ובדיקות.

כמה מהתיאוריות הנפוצות יותר שעלו בהקשר העדכון:

1. העדכון פוגע באתרים שיש להם הרבה דפים עם שילובים ספציפיים של מילים (למשל אתרים המכוונים לביטויים מהצורה <מקצוע>+<עיר>). תיאוריה זו הינה הנפוצה ביותר בהקשר העדכון.


2. העדכון פוגע באתרים עם כמות גדולה של פרסומות. התיאוריה הזו התייחסה לעדכון בתור הרחבה של עדכון
Fred. תיאוריה זו התבססה על מדגם של 44 אתרים שזה היה נראה כמכנה המשותף ביניהם. אותה קבוצה של אתרים גם כללה בעיקר אתרי affiliate ואתרי e-commerce ולכן היה חשד שהעדכון מכוון לאתרים מסוג זה.


3. תיאוריה נוספת - אתרים שנפגעו הם אתרים שהשיגו קישורי
edu באמצעות תשלום/פרסום/שתפ"ים, למשל כאלו שהשיגו קישורים מאתרים אקדמיים על ידי מימון מילגות לסטונדטים וקבלה על הדרך של קישורים בתמורה. 

בראיון [https://diggitymarketing.com/interview-with-luqman-khan-of-10beasts/] עם אדם שהצליח לגרום למספר אתרים שנפגעו בעדכון זה להתאושש, הוא טען כי מה שעשה היה להוריד קישורים מסוג זה וכך נפתרה הבעיה באותם האתרים.

האינטרנט התמלא במספר רב של תיאוריות נוספות.

בשורה התחתונה ההמלצה שלנו היא שאם נפגעתם בעדכון זה, פשוט לבדוק את הפרמטרים השונים של SEO - קישורים, תוכן, תוכן משוכפל והתאמות אחרות, ולא לבצע פעולה ספציפית אחת, מכיוון שאם נתייחס להצהרה של גוגל בהקשר של העדכון הרי שמדובר במספר פרמטרים ולא בפרמטר בודד שעודכן, ולכן אין בהכרח תיקון בודד נקודתי אלא פשוט לדאוג לתקינות ה-SEO של האתר בכל האספקטים השונים שלו.

מתעניינים ביכולות ZEFO?

לטעמנו הדרך הטובה ביותר בה תבדילו בין ZEFO לכל המערכות האחרות היא לנסות בעצמכם.

התחילו התנסות עכשיו »