עדכוני אלגוריתמים של Google > עדכון גיוון בתוצאות

עדכון גיוון בתוצאות

תאריך העדכון:
Jun 04, 2019

העדכון של גוגל שהוכרז באופן רשמי בחשבון הטוויטר של SearchLiasion (דני סאליבן) נועד להגדיל את הגיוון בתוצאות, כך שלא כל התוצאות יגיעו מאותם האתרים. באופן ספציפי יותר, כל דומיין יוגבל לשתי תוצאות לכל היותר בעשירייה הראשונה.

מעניין לציין שעוד לפני עדכון זה הייתה קיימת מגבלה על כמות הדפים המוצגים בתוצאות החיפוש עבור ביטוי ספציפי מאותו האתר וכן נצפו לא מעט שינויים במספר זה לאורך השנים. עם זאת, נראה שזו הפעם הראשונה שבו גוגל יזמה הכרזה רשמית בנושא.

לאחר ההודעה הראשונית היו גם כמה ציוצים כמענה לשאלות:

·         סאב דומיינים בדרך כלל יקושרו לדומיין הראשי ויכללו במגבלה.

·         אין קשר בין עדכון זה לעדכון הליבה של יוני 2019.

·         השינוי עצמו החל כיומיים לפני ההכרזה, אך ההשפעה שלו הורגשה ממש רק ביום ההכרזה.

·         ההשפעה היא רק על התוצאות האורגניות ולא על התוצאות העשירות כמו למשל תוצאות מקומיות או תמונות (בתוצאות הממומנות גם כך לעולם לא יופיעו שתי מודעות מאותו הדומיין).

·         מדובר בעיקרון על עדכון טכני שמפריד בין דומיינים, לא בעדכון תוכן שנועד לזהות תכנים כפולים.

כמה גדול היה השינוי?

בפועל ההשפעה של השינוי הייתה הרבה פחות דרמטית מאיך שהיא נשמעת, אולי מכיוון שהיה מדובר בעדכון של חלק ישן יותר באלגוריתם ולא באלמנט חדש לגמרי.

Searchmetrics בדקו כ-1,000 מילות מפתח לפני ואחרי השינוי. הם בחרו בכוונה חיפושים שנועדו למצוא מידע או לרכוש מוצר מסוים ולא חיפושים שבהם הגולש כבר ידע איזה אתר הוא מעוניין למצוא.

מבחינה מספרית אלו המסקנות העיקריות שלהם:

·         אחוז מילות המפתח שמחזירות יותר משלושה תוצאות שונות מאותו הדומיין בעשירייה הראשונה הוא 0% לעומת 1.8% לפני השינוי.

·         שלושה עמודים מאותו הדומיין מופיעים רק עבור 3.5% מהמילים לעומת 6.7% לפני כן.

·         אחוז המילים שעבורן מוצגים שני עמודים מאותו הדומיין דווקא עלה מעט, מ-43.6% לפני השינוי ל-44.2% לאחריו

בשורה התחתונה, לאחר השינוי כ-52.3% מהחיפושים מחזירים 10 דומיינים ייחודים בעשיריה הראשונה, לעומת 47.9% לפני השינוי. כמו כן נראה שהעדכון השפיע יותר על התוצאות הקשורות לרכישת מוצרים מאשר על תוצאות של חיפוש מידע. למעשה, כאשר מחפשים מידע מסוים, גוגל עדיין נותנת הרבה קרדיט לרלוונטיות של התוכן למרות ההעדפה המתקנת של הגבלת מספר הדומיינים.

בנוסף לכך ישנם גם מקרים יוצאי דופן שבהם גם חיפוש לא ממותג יחזיר הרבה תוצאות מאותו הדומיין מכיוון שגוגל מתייחס אליו כחיפוש כזה. לדוגמה, אם מחפשים תמונות gif של "ממים" כגון "too much information" (TMI), כמעט כל העמוד נשלט על ידי האתר giphy.com.

בסופו של דבר מסכמים ב- Searchmetrics שהעדכון עזר בעיקר לאתרים נישתיים מכיוון שכעת הם נהנים מיותר נראות לעומת אתרים גדולים (לדוגמה, אמאזון). כמו כן, דווקא מכיוון שתוצאות עשירות (מיוחדות) לא הושפעו מעדכון זה, אתרים המופיעים בתוצאות אלו אף הם זוכים לנראות גבוהה יותר. ייתכן שבהמשך התופעה הזו תגרום ליותר אתרים לפנות לקידום הממומן, אך זוהי ספקולציה בלבד.

 

מה לעשות אם אתרכם נפגע?

על פי גוגל רוב האתרים לא היו אמורים להיפגע, וגם הגיוני שמרבית הגולשים ילחצו על אתר שנמצא גבוה בתוצאות בין אם הוא מופיע פעם אחת ובין אם הוא מופיע שלוש פעמיים.

ובכל זאת, אם אתם רואים יותר כניסות מעמודים פחות רלוונטיים אליכם, ייתכן שגוגל מציגה את העמודים "הלא נכונים". נסו לבצע הפרדה טובה יותר של מילות המפתח והתכנים בין העמודים השונים. שימו לב שהתיאור והכותרת בגוגל באמת משקפים את מה שיש בעמודים האלו, אחרת אחוזי הלחיצה (CTR) יהיו נמוכים.

מתעניינים ביכולות ZEFO?

לטעמנו הדרך הטובה ביותר בה תבדילו בין ZEFO לכל המערכות האחרות היא לנסות בעצמכם.

התחילו התנסות עכשיו »