רוב העסקים בישראל, כמו גם בעולם כולו, נפגעו כתוצאה מהמשבר הכלכלי שנוצר עקב הנחיות משרד הבריאות בעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה. מי שיכול מציע שירותי משלוחים, מי שאין לו ברירה הפסיק את הפעילות העסקית וממתין עד יעבור זעם – אבל אם יש דבר אחד שמשותף לכל עסק, בכל תחום, הן בשגרה והן בתקופת הקורונה, הוא הכדאיות של קידום אתרים בגוגל.
כן, דווקא עכשיו זה הזמן לקדם את האתר
חשוב להבהיר כי קידום האתר איננו מותרות! אמנם אפשר להבין את מי שמתלבט האם להשקיע בקידום עסק שההכנסות שלו בירידה ועתידו לוט בערפל, אבל:
- זה גם מה שעולה בדעתם של המתחרים: וככל שהם מחליטים לעצור את פעילות הקידום שלהם, כך עסק שיבחר להמשיך לקדם את האתר שלו בגוגל יתבלט מעל האחרים אפילו יותר מאשר בתקופת שגרה.
- כדאי לזכור שקידום אתרים הוא מירוץ לטווח ארוך והמשמעות של עצירה היום עלולה להיות פגיעה במיקום האתר בגוגל בתקופה שאחרי הקורונה. לכן דווקא עכשיו כדאי להמשיך, גם אם במסגרת מעט יותר מצומצמת מאשר בדרך כלל.
אז איך עושים את זה דווקא עכשיו?
הנה שבעה טיפים שאספנו במיוחד עבורכם, שיסייעו לקידום האתר בתקופת הקורונה:
1. רענון מילות המפתח
מחקר מילות מפתח הוא אחד מן השלבים הראשונים של בניית ויישום אסטרטגיית קידום אתרים, אולם התקופה הנוכחית שונה מאוד מזו שלפני הקורונה, ויש סיכוי טוב שגם מילות החיפוש הרלוונטיות לקהל היעד השתנו. זה הזמן לבדוק מחדש את מילות החיפוש הללו. הואיל והן מהוות בסיס ליצירת תוכן, יתכן שבדיקה מחודשת תיצור רעיונות חדשים ומעניינים לתוכן מקורי ואיכותי✍????.
2. השקעה בתוכן איכותי יותר מאי פעם
רוב הישראלים סגורים עדיין בבתיהם, חלקם עם ילדים, ורבים נוטים לחפש מפלט באינטרנט????????????. לכן זהו הזמן החשוב ביותר לייצר עבורם תוכן איכותי, מקורי, מעניין ובעל ערך של ממש – הגולשים צמאים לתוכן כזה, הם מחפשים אותו ושמחים לצרוך אותו. חשוב מכך: אם לא יקבלו אותו אצלכם אזי הם עלולים לחפש באתרים של המתחרים.
3. להמציא את העסק (והאתר) מחדש
אומנם זה מאתגר, מצריך חשיבה מחוץ לקופסא ולעיתים אף לשנות לגמרי את צורת העבודה של העסק אבל המציאות השתנה וכדי להמשיך לצמוח צריכים להשתנות בהתאם אליה????. נגיף הקורונה מאלץ עסקים רבים לחפש אפיקי פעילויות חדשים, החל מאימוני כושר בזום ועד הרצאות בנושא צילום והדרכות הורים בפייסבוק לייב. אם הדבר רלוונטי, כדאי למצוא את הנישה שתתאים לעסק שלכם ולתווך זאת לגולשים דרך האתר, תוך שימוש נבון במילות מפתח רלוונטיות, וכך לשפר את דירוג האתר בנישות חדשות.
4. מה המתחרים עושים?
רוב הסיכויים הם שלפחות חלק מן המתחרים יבצעו פעילות קידום אתרים כלשהי, ויכול להיות שיהיה להם רעיון יצירתי שכדאי לקחת ממנו השראה. חשוב להדגיש: השראה ולא העתקה, משום שעדיין חשוב ליצור תוכן מקורי מן הזווית הייחודית שלכם, אחרת האלגוריתם של גוגל עלול לזהות זאת ולהטיל סנקציות שיפגעו בדירוג האתר בתוצאות החיפוש. אגב, באופן דומה יתכן שהצצה באתרי המתחרים תוליד תובנות על נישות חדשות שאף אחד עדיין לא פנה אליהן, כך שיתכן שיצמחו מכך רעיונות מעניינים באפיקים שקשה אפילו לחזות מראש.
5. טיפול במה שנמצא מאחורי הקלעים
קידום אתרים כולל בדרך כלל גם פעולות שעשויות להיות מייגעות למדי, כמו ארגון מחדש של מפת האתר, בדיקה של כל הקישורים הפנימיים כדי לוודא אילו מהם עדיין תקינים ואילו שבורים, סריקת קוד האתר כדי להסיר אלמנטים מיותרים ועוד… פעולות כאלה, שלעיתים מהוות עבודת נמלים של ממש הן אידיאליות לביצוע בתקופה כמו זו, בה בלית ברירה פשוט אין משהו אחר לעשות.
6. בניית קישורים ושיתופי פעולה
אחד מן האלמנטים הבסיסיים בקידום אתרים הוא קישורים בין אתרים שיש ביניהן קשרים רלוונטיים, כגון עסקים המציעים מוצרים משלימים. לקישורים המגיעים לאתר מסוים מאתרים אחרים, עדיף מאתרים ותיקים ומבוססים, יש משקל רב בקביעת דירוגו של אותו אתר על ידי האלגוריתם של גוגל. לפיכך כדאי לנצל את תקופת הקורונה כדי ליצור קשרים ושיתופי פעולה שכאלה. במערכת ZEFO תוכלו לקבל את כל המידע על האתרים שאתם רוצים לקשר אליהם/מהם ואף תוכלו לראות את הקישורים של המתחרים שלכם ואת דירוג האתרים המקשרים אליהם.
7. העמקת הבנת תחום קידום האתרים
בעלי עסקים רבים נוטים בשגרה להתמקד בתחום הפעילות שלהם ולהשאיר את קידום האתר לאנשי מקצוע. מאידך, עם הרבה זמן פנוי שנכפה על אותם בעלי העסקים בגלל הקורונה, ועם שפע של מידע זמין ברשת, הן באנגלית והן בעברית, מאוד כדאי להקדיש זמן ללמוד את תחום קידום האתרים ולו רק כדי להבין אותו טוב יותר ולייעל את יישומו בעתיד.