קידום אתרים מוצלח דורש השגת קישורים רבים עבור האתר אותו רוצים לקדם. עם זאת, יש הבדל רב בין קישור אחד לקישור אחר. בחירה נכונה של קישורים עבור האתר תביא אותנו למקומות גבוהים יותר, ובעלות קטנה הרבה יותר.

מאמר זה יציג אספקטים שונים הקשורים לקישורים ובעיקר לטקסט הקישורים (anchor text) וכיצד נוכל למקסם את התועלת שנקבל מהקישור.

Anchor text וכיצד להשתמש בהם

כאשר אנחנו מדברים על קישור באינטרנט, אנחנו מדברים על שני פרמטרים עיקריים לגביו:

  1. הכתובת אליה הקישור מצביע.
  2. הטקסט שהמשתמש רואה כטקסט הקישור. טקסט זה לרוב מתאר את מה שנמצא בצידו השני של הקישור.

הגדרת anchor text

Anchor text הוא החלק הגלוי למשתמש בקישור היפרטקסט. לדוגמה קישור סטנדרטי ב-HTML:

< a href=”https://www.domain.com”> Sample Text < /a>

המשתמש יראה את הטקסט  Sample Text (שהוא ה-anchor text) בתור קישור, וכאשר הוא ילחץ עליו הוא יגיע ל- www.domain.com.

טקסט הקישור הוא לרוב טקסט המתאר את הדף אליו מגיעים, משפט קצר האומר מה נמצא בצידו השני של הקישור.

החשיבות העצומה של טקסט הקישור

טקסט הקישור (anchor text) הוא הגורם החזק ביותר מחוץ לאתר המשפיע על מיקומו במנועי החיפוש. הוא כל כך חזק עד שעמוד שאותו טקסט כלל לא מופיע בו יהיה מסוגל להגיע אל העמוד הראשון אם מספיק דפים יקשרו אליו.

מדוע anchor text כל כך חשובים?

מדוע יש ל-anchor text כזאת השפעה על הדירוג בגוגל עבור ביטויי המפתח?

התשובה נעוצה בכך שגוגל מבסס חלק מהאלגוריתם שלו על הקישורים הנכנסים אל האתר (קישורים מדפי רשת אחרים). גוגל (ורוב מנועי החיפוש האחרים) סופרים את כל הקישורים כהצבעה מהם לדפים אליהם הם מקשרים. כאשר גוגל מסתכל על קישור, הוא מסתכל על שני הרכיבים שלו: כתובת האתר אליו הקישור מכוון וה-anchor text שלו.
בחירה נכונה של הטקסט בו היא זאת שהופכת קישור זה לחשוב.

קישור מוגדר לפי גוגל כהצבעת אמון באתר. מתעוררת השאלה: עבור איזה נושא הקישור מהווה הצבעת אמון? והתשובה לשאלה: הנושא נקבע לפי ה-anchor text. טקסט הקישור אומר: "אני נותן אמון באתר X, בנושא < טקסט הקישור> ".

כיצד מנועי החיפוש קובעים את חשיבות ההצבעה

בגלל השימוש של בעלי אתרים בהחלפת קישורים הדדית, גוגל מבצע בדיקות נוספות מאשר בדיקת ה-anchor text כאשר הוא בא לקבוע את חשיבות הקישור.

המטרה של גוגל ומנועי החיפוש האחרים היא לזהות האם באמת הקישור ניתן לאתר רלוונטי או לא. גוגל בודק לצורך העניין גם את האתר המקשר, ולא רק את האתר המקושר. הוא מנסה לענות על השאלה "כמה הצבעה מאותו אתר אמינה עבור אותו נושא".
אם האתר שלכם, ובמיוחד הדף ממנו מבוצע הקישור, מכיל את מילות המפתח הרלוונטיות, ובעצם עוסק בנושא דומה לנושא של הקישור, הרי שהקישור יחשב יותר.
ככל שרלוונטיות ההצבעה שלכם גדולה יותר, כך ניתן משקל גדול יותר להצבעה. משום שאם לדוגמה יש לכם המון מידע בנושא מסויים, אז כאשר אתם מצביעים על אתר נוסף שגם כן עוסק בנושא זה, ההצבעה שלכם צריכה להיות בעלת משמעות מאחר ויש לכם המון ידע בנושא ואתם מומחים בו.

באופן דומה, קישור מאתר שאינו קשור אל נושא האתר המקושר כמעט ולא תשפיע על דירוגו במנועי החיפוש.

שם המשחק – גיוון

מעבר לאנקור טקסט ולקשר בין אתרים שקשורים אחד לשני ישנה חשיבות גם לגיוון בקישורים:

טקסט קישורים מגוון

צעד חשוב שמומלץ ליישם בתהליך בניית קישורים הוא לשלב לעתים ב-anchor text טקסט שהוא אינו מילת מפתח, אלא ביטוי שונה.
הסיבה: סביר להניח כי אם 100% מהקישורים אליכם מכילים את ביטויי המפתח שלכם במדוייק, מנועי החיפוש יחשדו שבוצע כאן קידום, לכן מומלץ לדאוג שאחוז מסויים מטקסט הקישורים הנכנסים אל האתר יהיה שונה ממילות המפתח, למשל כתובת האתר, או שמו של האתר או כל ביטוי שהוא לא בהכרח ביטוי מפתח אבל כן קשור אל האתר שלכם ולתוכן המופיע בעמוד המקשר.

קישורים לדפים שונים

מומלץ גם לדאוג שלא כל הקישורים יובילו אל דף הבית של האתר. גם במקרה זה – אם כל הקישורים יובילו רק אל דף אחד מנועי החיפוש יכולים לחשוד בקידום מלאכותי או באתר גרוע.

מומלץ להגדיר לכל דף באתר מספר מילות מפתח המתאימות לו, ולהשיג קישורים עם הטקסט המתאים אל אותו דף.

תוכן גורם לאתר להיות שווה מקום 1, קישורים הם מה שעוזרים לאתר להגיע לשם.

אנחנו יודעים כמה כולם עסוקים

נשמח לעדכן כשעולה מאמר ששווה את הזמן שלך