דירוג בגוגל הוא עניין מורכב (רוצים להתווכח?)

האלגוריתם של גוגל, האחראי על דירוג האתרים, פועל במטרה להציג בתוצאות מנוע החיפוש את האתרים באיכות הטובה ביותר.

ישנם גורמים רבים האחראיים על דירוג\איכות האתר, ביניהם, איכות התוכן המוצג באתר, המהירות ורמת האבטחה, חווית המשתמש, נגישות במובייל, וותק האתר בנושא עליו מתמקד ועוד 200+ פקטורים, כל אלה מהווים חלק מהאלגוריתם האחראי על דירוג האתר שלך.

מבין כל הגורמים הללו, יש אחד (מיוחד במינו) שנותר קבוע כבר כבר שנים (אבל משתכלל מידי פעם), וזהו הצורך בקישורים נכנסים בעברית או באנגלית (נשמע גם יותר נחמד) Backlinks. מדובר בקישורים המפנים לאתר שלך מאתרים מהימנים ואיכותיים אחרים. מחקרים מראים כי, הסבירות לקיומם של קישורים נכנסים אצל אתרים בעלי דירוג גבוה עבור מונחים תחרותיים גדולה פי 10 מאשר אצל אתרים בעלי דירוג נמוך יותר.

לא כל הקישורים דומים ובטח שלא שווים.

ישנם קישורים טובים, וישנם קישורים שיכולים להיות רעים מאוד ומזיקים.

בעולם אידיאלי, האלגוריתם של גוגל ידרג אותך, בין היתר, בהתאם למספר הקישורים הנכנסים לאתר שלך (בשביל ההסבר זה אחלה, בפועל זה הרבה יותר מורכב, כן?). אך בפועל, הדבר שונה. גוגל בודק את הקישורים הנכנסים לאתר שלך, ואם הוא מגלה שהאתר שלך מלא בקישורים גרועים או לא רלוונטיים, הוא עשוי להטיל סנקציה (בעצם האתר שלך לא יזוז לשום מקום) או במקרה הרע, חלק מהדפים שלך או האתר כולו יאבד את המיקומים הטובים שכבר תפס בתוצאות.

בפועל, אנחנו תמיד נשאף לקבל קישורים מאתרים איכותיים* ואמיתיים (כבר נבין את כוונת המשורר*)

אם אתה מעוניין לדעת מה גורם לקישור להיחשב כגרוע, תצטרך לשאול את עצמך את השאלות הבאות ולהשתמש בשכל הישר על מנת לקבוע עד כמה האתר מרגיש אמין?

  1. האם האתר מתעדכן באופן קבוע?
  2. האם המידע בו נראה שימושי ובעל ערך אמיתי?
  3. האם הקישורים שם מפנים לאתרים הגיוניים?

זכור שלמרות שאתרים אמינים ואיכותיים רבים אינם בעלי עיצוב יפה להפליא, הם עשויים להיות רלוונטיים, אמינים ולתרום רבות למאמצי בניית הקישורים הנכנסים שלך.

9 דרכים לדעת שקישור הוא מזיק, בעת בניית קישורים

  1. האם אתר זה רלוונטי עבורי? האם האתר קשור באופן כלשהו לתחום העסקים שלך – בין אם מדובר בבלוג או באתר ענק הנוגעים בתחום האתר שלך – הקישור עשוי להיות כדאי. לעומת זאת, אם אין קשר כלשהו לתחום בו עוסק האתר שלך, ​​סביר להניח שהקישור ייחשב כמו דואר זבל וגוגל לא תדרג אותו. עליך רק לחשוב, "האם הקישור הזה יביא תנועה לכיוון האתר שלי" או "האם הקישור הזה כבר מביא תנועה לכיוון האתר שלי" – אם התשובה לאחת השאלות היא חיובית, אתה עושה את זה מהסיבות הנכונות.
    בדוגמה שכאן אתר טכנולוגיה (לפי השם והתפריט), בפועל מדבר על נושאים מגוונים ולכן באתר כזה אני (אליאב) לא הייתי קונה לינק 😐
  2. האם האתר מלא בתכני טקסט עוגן לא רלוונטיים – האם באתר ישנם קישורים עם תכני טקסט עוגן המפנים לנושאים מפוקפקים כגון "הימורים מקוונים", "שירותי קידום אתרים זולים", "קניית ויאגרה באינטרנט" או קישורים למגוון רחב של נושאים לא קשורים או לא רלוונטיים? אם התשובה חיובית זהו סימן טוב לכך שמדובר בקישור מזיק.
    Example of irrelevant anchor text
  3. האם הוא מלא בתוכן מבולגן – האם קיימת שם בקרה על איכות התוכן, או שמא כל אחד יכול לפרסם מאמר באתר ולהוסיף לו קישורים?
  4. האם מדובר באתר מלא בקישורים? למעשה, מספר הקישורים אינו מהווה בהכרח בעיה, אלא האם האתר אכן מוסיף ערך כלשהו למשתמשיו.
  5. האם האתר מנסה למכור לך קישור? גוגל קובעת בבירור כי רכישת קישורים נכנסים לשיפור הדירוג שלך מהוה הפרה של ההנחיות. אז אם האתר מוכר קישורים, התרחק ממנו. צריך להבין שכולם קונים קישורים, אבל צריך להיות חכם ולא לרשום את זה בצורה גלויה:
  6. האם האתר פעיל? האם האתר מקבל תגובות או שיתופים, המעידים על כך שאנשים מוצאים את התוכן מועיל או מעניין?
  7. האם האתר מתוחזק כהלכה? האם הוא מתעדכן באופן קבוע, האם הוא נראה טוב ואמין?
  8. האם האתר עובד, או שיש דפים  שהקישור שלהם אינו תקין? אם הקישור של דפים חשובים, כמו דף יצירת הקשר, או דף מהניווט הראשי שלהם, אינו תקין, זה מהווה סימן לכך שהאתר לא מתעדכן באופן קבוע.
  9. האם ראיתי זאת בעבר? סימן ברור אחד לאתר באיכות ירודה הוא כאשר הוא מעתיק\משכפל\משכתב תוכן מאתרים אחרים.

לסיכום –

אם אתה חושב שמדובר באתר נהדר עם הרבה מידע מעניין,  כזה שהיית מעוניין לחזור אליו – לך על זה! אם התחושות שלך אומרות לך אחרת, אל תבזבז זמן. והכי חשוב, אם אתה לא בטוח אז אל תטרח. האינסטינקט שלך כנראה צודק.

אליאב לנקרי

מקדם אתרים בשוק הבינלאומי בשווקים תחרותיים. מומחה לקניית לינקים שאינם מזיקים.

בעלים של GHA  סוכנות קידום אתרים והבלוג "אליאבוס קידום אתרים".

אנחנו יודעים כמה כולם עסוקים

נשמח לעדכן כשעולה מאמר ששווה את הזמן שלך