מילות מפתח ממותגות, או חיפושים ממותגים, הן למעשה מילות החיפוש שמכילות את שם המותג או האתר שלכם, או כל וריאציה על שם המותג (למשל: ״מערכת ZEFO״). מכאן אפשר להבין, שתנועה ממותגת היא תנועת הגולשים שמגיעים לאתר לאחר שחיפשו את מילות המפתח הממותגות בגוגל, בין אם כתנועה אורגנית או ממומנת.

החשיבות הגדולה בניתוח ומדידת התנועה הממותגת, נובעת מהאופי של התנועה הזו. הגולשים שהגיעו לאתר דרך חיפושים ממותגים, הם לרוב כאלה שמכירים את החברה או את המוצרים שלה – בין אם מדובר בגולשים חוזרים לאתר או גולשים שנחשפו לשם המותג באפיקי פרסום אחרים. זו תנועה שונה מתנועה אורגנית, בכך שהיא כמעט ולא מושפעת מתהליכי קידום או SEO שגרתיים. לכן, אם ניתוח התנועה לאתר שלכם מתבסס על תנועה ממותגת ולא-ממותגת יחד, אתם עלולים להחמיץ את התמונה המלאה ולפספס את המידע הרלוונטי למאמצי הקידום שלכם. 

אם רוב התנועה לאתר שלכם היא ממותגת, וזה קורה בעיקר במותגים גדולים ומוכרים, סימן שאתם צריכים לתת יותר דגש על הקידום האורגני של מילות החיפוש הלא-ממותגות. מהצד השני, אם נראה לכם שהיקף התנועה הממותגת שלכם לא הולם את גודל המותג, אפשר להעריך ששיפור נוכחות המותג ברשת וגם באופליין, יכולים לתרום (וגם עוד כמה טיפים שתוכלו למצוא בהמשך הפוסט). זיכרו שתנועה לא-ממותגת בהיקף גדול היא סימן טוב, שמצביע על כך שהקידום האורגני ומאמצי השיווק עושים את עבודתם.

למה תנועה ממותגת חשובה לי? 

מעבר לכך שמדובר בתנועה ממוקדת של גולשים שיודעים מה הם מחפשים (ובדרך כלל עברו את שלב המחקר הראשוני סביב הצורך שלהם), לתנועה ממותגת יש כמה יתרונות נוספים: 

  • יחס הקלקה (CTR) גבוה יותר – יחס ההקלקה בחיפושים הממותגים עומד בדרך כלל על כ-40% (חשיפות/הקלקות). זה יחס גבוה גם בהשוואה למילות מפתח לא ממותגות שמדורגות במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. 
  • יחס המרה גבוה יותר – גולשים שהגיעו לאתר ממילות מפתח ממותגות מהווים לרוב את נתח הגולשים הממיר ביותר – ברוב המקרים הם הגיעו לאתר כי הם מכירים את המותג והמוצרים, ולכן מתחילים מנקודה עמוקה יותר במשפך השיווקי, בהשוואה לגולשים ״רגילים״. על פי כמה מחקרים, יחס ההמרה הממוצע של תנועה שיווקית כפול מיחס ההמרה הממוצע מתנועת גולשים אחרים. 

איך לבדוק את התנועה הממותגת לאתר שלי?

באמצעות שימוש בדוח התנועה הממותגת המובנה ב-ZEFO תוכלו לעקוב אחרי נתוני התנועה לאתר שלכם. לאחר שחיברתם את האתר לנתוני גוגל אנליטיקס ו-Search Console, פתחו את הדוח שנמצא במסך ״תנועה״ -> ״תנועה ממותגת״. אם זוהי הפעם הראשונה שאתם פותחים את הדוח הזה, תצטרכו להגדיר מהן מילות החיפוש הממותגות שלכם. נסו לכלול כמה שיותר וריאציות (תוכלו להיעזר בהצעת מילות המפתח של ZEFO). 

לאחר שכל מילות המפתח הממותגות הוגדרו, הדוח יראה לכם בצורה ברורה מה נתח התנועה הממותגת לאתר שלכם, בסינון על פי סוג המכשיר. הטבלה בתחתית המסך תציג לכם נתונים נוספים כמו המיקום הממוצע של מילות החיפוש הממותגות שלכם, יחס החשיפה/הקלקה (CTR) וכמות הקליקים לחיפושים הממותגים. 

אם תרצו לדעת בצורה מפורטת יותר איך אתם מדורגים על כל מילת מפתח ממותגת, תוכלו להוסיף אותן למעקב מילות המפתח ולעקוב אחרי הדירוגים שלהן.  

מה אפשר לעשות כדי לשפר את התנועה הממותגת לאתר שלי?

עמוד הבית שלכם ועמודים רלוונטיים נוספים (למשל: עמוד מוצרים, עמודי שירות שיווקיים, עמוד אודות וכו׳) חייבים להיות מדורגים הכי גבוה שאפשר על מילות החיפוש הממותגות, בדגש על הווריאציות בעלות נפחי החיפוש המשמעותיים ביותר. המטרה שלכם, כבעלי האתר, היא לתפוס כמה שיותר נדל״ן בעמוד התוצאות הראשון על כל מילות החיפוש הממותגות. 

תגיות המטא של האתר (טייטל ודסקריפשן) צריכות להבליט את מילות המפתח הממותגות ולהניע גולשים להקלקה על התוצאות שלכם בחיפושים הממותגים, אם כי חשוב לזכור שהאתר צריך לקיים את מה שהבטחתם לגולשים בתוצאות החיפוש. 

חישבו על העמודים שתרצו להציג לגולשים בחיפושים הממותגים, וקחו בחשבון שגוגל מציג לרוב גם סייטלינק (Sitelink – תתי קישורים מתחת לתוצאה הראשונה) בחלק מהחיפושים האלה. המטרה שלכם היא לשלוט בעמוד התוצאות הראשון, ולכן חשוב לגוון בעמודים המוצגים על החיפושים הממותגים: הגולשים מצפים לראות ביקורות או המלצות, מחירים, וגם סניפים או מקומות שבהם אפשר להשיג את המוצרים שלכם. כמובן, חשוב שגם האתר שלכם יציג את המידע הזה בצורה ברורה לגולשים כדי לשפר את יחס ההמרה. 

תנועה ממותגת היא תנועה חשובה, ואסור להתעלם ממנה – במיוחד אם המותג שלכם בצמיחה. בעלי אתרים רבים חושבים שהחיפושים הממותגים יובילו באופן טבעי את הגולשים לאתר שלהם, אבל זה לא תמיד נכון. אם לא תפעלו באופן אקטיבי למשוך את התנועה הממותגת אליכם לאתר, אחרים יעשו זאת – ואתם עלולים לאבד תנועה ממירה במיוחד. 

ניר אדר - מנכ"ל זפו

ניר אדר

מהנדס תוכנה בוגר הטכניון, מנכ"ל ZEFO – המערכת המובילה בישראל למקדמי אתרים.
מאז 1997 מנהל את מאגר המידע UnderWarrior – מאגר מידע מקצועי בתחומי מדעי המחשב והמדעים המדוייקים, בנוסף מ-2009 מפרסם מגזין אבטחת מידע חודשי בשם Digital Whisper.

אנחנו יודעים שאתה עסוק

תן לנו לעדכן אותך כשנפרסם מאמר פצצה