כשמקדמי אתרים ניגשים לבניית אתר עבור לקוח, הם יודעים כי יש מספר אלמנטים שיש להתייחס אליהם בכובד ראש ולתת להם אקסטרה תשומת לב: חוויית משתמש, בדיקת תקינות, מהירות גלישה, וויזואליות ועוד. דבר אחד חשוב שלא מעט מקדמי אתרים בתחילת דרכם נוטים להזניח הוא הנעה לפעולה להמרה אמיתית.

כל אתר והגדרת ההמרה שלו, בסופו של דבר – אנו רוצים להניע את הגולש שהגיע לאתר ולגרום לו לבצע את הפעולה הרצויה מבחינתנו, שהיא לרוב מכירה אונליין או איסוף פרטים לצורך השלמת תהליך המכירה בטלפון או במייל.

איך מבצעים בקרה על מסע הגולש באתר, מצליחים לדלות ממנו פרטים ולהפוך כמה שיותר כניסות להמרות בפועל. כל זאת ועוד במאמר הבא.

איסוף נתונים

הגדלתם את כמות הכניסות לאתר? מעולה, יש לנו עם מה לעבוד. מה הכוונה? נצטרך לאסוף כמות מכובדת של נתונים אודות הגולשים באתר בכדי להבין מה עבד טוב יותר ומה פחות, אפשר לקרוא לזה "מדגם".

איך אותו מדגם בא לידי ביטוי במסגרת קידום אתרים באינטרנט? ניעזר בכלי ניתוח ומדידה שיסייעו לנו להגיע למסקנות המתבקשות.

Google Analytics לצורך העניין מספק לנו ניתוח מעמיק על ביקורים באתר: מספר מבקרים, ערוצי כניסות לאתר, נתוני ביקור כמו זמן שהייה ומספר עמודים בממוצע למבקר, עמודים פופולריים ועוד.

Search Console מציג נתונים הרלוונטיים לביצועי האתר בתוצאות החיפוש האורגניות בלבד. בנוסף, הוא משמש ככלי תיווך בין מנהל האתר לבין גוגל, לכן יש המכנים אותו "כלי מנהלי האתרים".

Google Tag Manager מנהל את כל התגיות באתר ומרכז אותן במערכת אחת נוחה ומאפשר יצירת אירועים (Events) למעקב ממוקד יותר אחר פעולות באתר. הכלי האחרון שנעסוק בו הוא Hotjar, כלי מוביל בתחומו לצפייה במפות חום (המשקפות לחיצות ונתיבי גלילה של גולשים) והקלטות של הגלישות עצמן.

איסוף נתונים בצורה מבוקרת יאפשר לנו להבין איפה רוב הגולשים שלנו "מטיילים" באתר, מהו זמן השהייה הממוצע בעמודים, לכמה מהתוכן הם נחשפו ואפילו עם איזה אלמנטים הם ביצעו אינטראקציה. חשוב להטמיע את כלי המעקב באתר כבר בשלב מוקדם בכדי לצבור כמות נתונים שתאפשר ניתוח רוחבי ולא נקודתי.

דרכים נפוצות להנעה לפעולה

נתחיל מהטרנד החם של השנים האחרונות – הטמעת אייקון Whatsapp בפינת האתר, לפתיחת חלון שיחה עם נציג מטעם העסק. זוהי רק דוגמא אחת להנעת הגולש לפעולה הרצויה, כאשר כבר בשלב בניית האתר נתמקד בהצגת מגוון אופציות ליצירת קשר עבור הגולש: Whatsapp, טופס השארת פרטים, חיוג למספר טלפון, שליחת מייל ואפילו ניווט ישיר לבית העסק באמצעות אפליקציית Waze.

גולשים בימינו מתאפיינים בחוסר סבלנות רב, הם מחפשים חיים קלים ונוחים בכל הקשור לשימוש באינטרנט, בעיקר כשמדובר בסמארטפונים. גם אם הטמעתם מספר אופציות ליצירת קשר, לא פחות חשוב מכך להבליט את כל אותם כפתורים, שדות וטקסטים מניעים לפעולה.

לברי המזל מאיתנו שעובדים עם מערכת ZEFO, קיימת אופציה של הטמעת שדה לאיסוף פרטי לקוח פוטנציאלי, כאשר תוך דקות מרגע שליחת הפרטים מקבל הגולש מייל עם דו"ח מיקומים בגוגל! שובר שוויון של ממש בתחום השיווק האינטרנטי. הפיצ'ר שנקרא Seo Leads במערכת ניתן לעריכה והתאמה אישית ליצירת שדה אולטימטיבי לעסק שלכם.

ביצוע A/B Testing בדרך לשיפור יחס ההמרה באתר

ניתבתם תנועה לאתר, הגדרתם כלי מדידה ומעקב והטמעתם מגוון הנעות לפעולה, מה השלב הבא? ביצוע A/B Testing (ניסוי וטעייה) ושיפור ביצועים במגמה קבועה. את שלב ניתוח הנתונים יש לתכנן בקפדנות וליצור לוח זמנים לכל השוואה. בכדי לשפר את אחוז ההמרה נצטרך לשנות בכל פעם הגדרה או אלמנט אחד ולאחר מכן לבצע השוואה שתסייע לנו בהבנה מי מהם מועיל יותר לקמפיין.

אם אנו מדברים על קמפיין ממומן אז ניתן לבצע פילוח של הקהלים השונים לפי אפיון שהוגדר באותה מערכת ממומנת.

תחילה, מבצעים קמפיין כללי ורק לאחר מכן מתחילים לבצע פילוח ולהסיק איזה פלח מבצע אינטראקציה מוצלחת יותר עם המודעה. המטרה היא להגדיל את כמות ההקלקות הכוללת על כל מודעה, להגדיל את ה-CTR (אחוז ההקלקות מסך החשיפות) ובהתאם לצמצם את העלות לליד.

איך מבצעים ניטור למסע הגולש באתר?

עסקנו בכלים ובדגשים ועכשיו גם נכנס לעומק העניין – איך מבצעים ניטור לגלישות? לאחר כחודש של פיילוט (תקופת ניסיון) עם הגדרות קמפיין כלליות יחסית, נתחיל לפעול ליצירת חלוקה שמתבצעת בתוך אותה פלטפורמה של הקמפיין הממומן.

הסינון הראשוני ממקד אותנו מעט אך כדי להרכיב את פרופיל הלקוח האידיאלי נצטרך למצוא את האפיונים הממירים ביותר, אני מדבר כמובן על: גילאים, מגדר, מיקום גיאוגרפי, סוגי אוכלוסיות, תחומי עניין, שפת המשתמש וכו'.

ניתן להעזר במשפכים (Funnels) בכדי להבין את נתיבי הגלישה הנפוצים באתר, מה הוא המסלול המועדף על הגולשים שלנו ואיך נוכל לנתב אותם אחרת. בכלים של גוגל למשל (Analytics ו-Tag Manager) ניתן להגדיר יעדים / המרות אותן נגדיר כהצלחות יחסיות, כמו למשל השארת פרטים או רכישה. אופציה נוספת היא הגדרת "אירוע" על כפתור ספציפי או על זמני שהייה נמוכים או גבוהים בעמודים.

הרכבת אותו פרופיל לקוח פוטנציאלי דורש זמן וחשוב לזכור וגם להסביר ללקוח כי נדרשת סבלנות רבה ויכול מאוד להיות שנצטרך מספר שבועות ואף חודשים בכדי להגיע למיקסום הביצועים, שיובילו להגדלת כמות הפניות במינימום עלויות, החזר על ההשקעה (ROI) במילים אחרות.

לסיכום: בתור מנהלי אתרים או מקדמים בגוגל, נצטרך לתכנן את מסע הגולש באתר ולחשב כל פרט ופרט על מנת להפוך כניסה "תמימה" להמרה אמיתית. בזה נמדדים לרוב אנשי שיווק באינטרנט והגדלת כמות הפניות עבור הלקוח תביא להצלחת הקמפיין והפרויקט כולו.

Uzi Shabat- CEO at Digital Solutions

עוזי שבת

מנכ״ל חברת Digital Solutions לקידום אתרים באינטרנט ומרצה לשיווק דיגיטלי במכללת האקריו. מאמין אדוק בשיווק וקידום עסקים באמצעות תוכן איכותי שמספק ערכים מוספים לגולשים. שימוש חכם במספר ערוצי שיווק במקביל ישיג את התוצאות הרצויות לכל עסק בהתאם למטרותיו.

אנחנו יודעים כמה כולם עסוקים

נשמח לעדכן כשעולה מאמר ששווה את הזמן שלך