בחודש האחרון הציגה גוגל את ה-Core Web Vitals, מדדי חוויית משתמש חדשים, שעתידים להשפיע על דירוג האתר בגוגל.

בפוסט שלפניכם נסביר את מהות המדדים, איך בודקים אותם, איך משפרים אותם ומתי הם צפויים להשפיע על הדירוג של האתר שלכם בגוגל.

מה זה Core Web Vitals?

ה-Web Vitals הם מדדים שהוגדרו ע"י גוגל כחיוניים ל"בריאות האתר" ולחווית המשתמשים בו. מכיון שמדובר ברשימה מורכבת, הוגדרה מתוכם תת קבוצה שממצה את המדדים החשובים ביותר בכל דף, ואלו הם ה Core Web Vitals.

ההגדרה של אותם מדדים צפויה להשתנות ולהתפתח עם הזמן.

נכון ל-2020, ה-Core Web Vitals הם שלושה מדדים: (צילום מסך מתוך web.dev)

  1. LCP – Largest Contentful Paint – מודד את זמן הטעינה של החלק העיקרי של הדף.
    LCP נמוך מ-2.5 שניות נחשב טוב.
    LCP גבוה מ-2.5 שניות ונמוך מ-4 שניות דורש שיפור.
    LCP גבוה מ-4 שניות נחשב רע.
  1. FID – First Input Delay – מודד את זמן התגובה מרגע האינטרקציה הראשונה של גולשים עם הדף.
    FID נמוך מ-100 מ"ש נחשב טוב.
    FID גבוה מ-100 מ"ש ונמוך מ-300 מ"ש דורש שיפור.
    FID גבוה מ-300 מ"ש נחשב רע.
  1. CLS – Cumulative Layout Shift – מודד את ההתייצבות החזותית של הדף בזמן הטעינה.
    CLS נמוך מ-0.1 נחשב טוב.
    CLS גבוה מ-0.1 ונמוך מ-0.25 דורש שיפור.
    CLS גבוה מ-0.25  נחשב רע.

איך תבדקו את מדדי הליבה של האתר שלכם?

נתחיל מהקל אל הכבד:

כדי לבדוק את ה-Core Web Vitals של האתר שלכם, פשוט היכנסו לכלי המנהלים של גוגל.

שם תגלו שדוחות המהירות שהיו שם תמיד, הוחלפו להם בשקט ב Core Vitals, או כפי שזה מופיע בממשק בעברית: "נתונים בסיסיים על החוויה באינטרנט".

הדוח נראה דומה לדוח המהירות שהיה שם קודם, אבל המדדים המוצגים עכשיו הם סיכום של אותם שלושה מדדים שהזכרנו: LCP, FID ,CLS. (נכון לכתיבת פוסט זה. כאמור, זה צפוי להתפתח ולהשתנות לקראת 2021).

הציון שתראו בדוח הראשוני משקף את הנמוך מבין 3 המדדים. משם תוכלו לעבור לדוח המפורט כדי לראות מי משלוש המדדים הוא הבעייתי.

מה עושים עם זה?

כל מדד ליבה משקף ומושפע ממדדים רבים נוספים. לדוגמא, ה-LCP מושפע בין השאר מזמן הטעינה של הביט הראשון (TTFB).

לכן חשוב לבדוק ולשפר את כל ה-Web Vitals ולא רק את מדדי הליבה. לצורך כך, גוגל עדכנו את כלי הבדיקה שלהם וניתן כעת להעזר ב-6 כלים שונים כדי לשפר את מדדי הליבה.

אם זיהיתם מדדים בעייתיים בכלי המנהלים, הכנסו תחילה ל-Pagespeed insights, שם תראו את הציונים שלכם בחלוקה לפי "נתוני שטח" שנמדדו בפועל אצל גולשי האתר שלכם, לבין "נתוני מעבדה" שמדמים נתונים של משתמשים פוטנציאלים. מכאן תוכלו לבדוק לעומק את הבעיות בנתוני המעבדה בעזרת Lighthouse.

קראו כאן על כל 6 כלי בדיקת מדדי הליבה שמציעה גוגל.

איך ומתי ישפיעו מדדי הליבה על הדירוגים בגוגל?

המטרה של גוגל בכל המהלך הזה, היא כמובן להציג לגולשים תוצאות עם חווית משתמש טובה יותר. לכן גוגל תיתן משקל ל-Core Vitals בדירוג תוצאות החיפוש.

גוגל הודיעה שהיא מבינה שבעלי אתרים עסוקים עכשיו בהשפעת הקורונה על העסק והאתר שלהם ולכן העדכון הצפוי יהיה רק ב 2021, ולאחר התראה של 6 חודשים מראש, כך שיינתן מספיק זמן כדי לתקן את המדדים.

ה-Core Vitals הם כמובן לא המדדים היחידים של גוגל לבחינת חווית משתמש. הם יצטרפו למדדי חוווית משתמש נוספים שגוגל מודדת כבר היום, כאלו שקשורים לתוכן, להתאמה למובייל ועוד. בנוסף יש לקחת בחשבון שה-Core Vitals צפויים להשתנות לקראת 2021.

השפעה על Top Stories

נכון להיום, ב-Top Stories מוצגים דפי חדשות רלוונטים שעונים בין השאר לנתוני חווית משתמש טובה כמו AMP במובייל. לאחר עדכון חוויית המשתמש הצפוי, מדדי הליבה הם אלו שיילקחו בחשבון ו-AMP לא יהווה תנאי.

אנחנו יודעים שאתה עסוק

תן לנו לעדכן אותך כשנפרסם מאמר פצצה