הציון שתראו בדוח הראשוני משקף את הנמוך מבין 3 המדדים. משם תוכלו לעבור לדוח המפורט כדי לראות מי משלוש המדדים הוא הבעייתי.
מה עושים עם זה?
כל מדד ליבה משקף ומושפע ממדדים רבים נוספים. לדוגמא, ה-LCP מושפע בין השאר מזמן הטעינה של הביט הראשון (TTFB).
לכן חשוב לבדוק ולשפר את כל ה-Web Vitals ולא רק את מדדי הליבה. לצורך כך, גוגל עדכנו את כלי הבדיקה שלהם וניתן כעת להעזר ב-6 כלים שונים כדי לשפר את מדדי הליבה.
אם זיהיתם מדדים בעייתיים בכלי המנהלים, הכנסו תחילה ל-Pagespeed insights, שם תראו את הציונים שלכם בחלוקה לפי "נתוני שטח" שנמדדו בפועל אצל גולשי האתר שלכם, לבין "נתוני מעבדה" שמדמים נתונים של משתמשים פוטנציאלים. מכאן תוכלו לבדוק לעומק את הבעיות בנתוני המעבדה בעזרת Lighthouse.
קראו כאן על כל 6 כלי בדיקת מדדי הליבה שמציעה גוגל.
איך ומתי ישפיעו מדדי הליבה על הדירוגים בגוגל?
המטרה של גוגל בכל המהלך הזה, היא כמובן להציג לגולשים תוצאות עם חווית משתמש טובה יותר. לכן גוגל תיתן משקל ל-Core Vitals בדירוג תוצאות החיפוש.
גוגל הודיעה שהיא מבינה שבעלי אתרים עסוקים עכשיו בהשפעת הקורונה על העסק והאתר שלהם ולכן העדכון הצפוי יהיה רק ב 2021, ולאחר התראה של 6 חודשים מראש, כך שיינתן מספיק זמן כדי לתקן את המדדים.
ה-Core Vitals הם כמובן לא המדדים היחידים של גוגל לבחינת חווית משתמש. הם יצטרפו למדדי חוווית משתמש נוספים שגוגל מודדת כבר היום, כאלו שקשורים לתוכן, להתאמה למובייל ועוד. בנוסף יש לקחת בחשבון שה-Core Vitals צפויים להשתנות לקראת 2021.
השפעה על Top Stories
נכון להיום, ב-Top Stories מוצגים דפי חדשות רלוונטים שעונים בין השאר לנתוני חווית משתמש טובה כמו AMP במובייל. לאחר עדכון חוויית המשתמש הצפוי, מדדי הליבה הם אלו שיילקחו בחשבון ו-AMP לא יהווה תנאי.