Google My Business (GMB) הוא שירות חינמי של גוגל המסייע לעסקים לנהל את הנוכחות שלהם במנוע החיפוש של גוגל והפונקציות השונות שלו. ה-GMB הוא אמצעי נוסף, מעבר לאתר, המאפשר לכל עסק:

  • להציג ללקוחות פוטנציאליים ברשת מידע על העסק ועל שירותיו (שם, שעות פתיחה, פרטי התקשרות, תמונות של מוצרים/שירותים, ביקורות של לקוחות ותגובות עליהן וכו') ולעדכן אותו באופן קבוע.
  • להבליט את נוכחות העסק בתוצאות החיפוש בגוגל ולמשוך טראפיק/מעורבות לאתר שלו.

מדוע כדאי להשתמש ב- Google My Business?

לשימוש ב- Google My Business יש 6 יתרונות מרכזיים:

  1. דירוג – השירות מאפשר לעסקים (ללא קשר לגודלם) לקבל דירוג גבוה בתוצאות החיפוש ולהנות מחשיפה ונוכחות בעיקר ברמה המקומית.
    כאשר לקוח פוטנציאלי מבצע חיפוש באמצעות מילות מפתח בגוגל הוא יקבל תוצאות לפי הסדר הבא: מודעות פרסום, 3 עסקים מקומיים, ולבסוף תוצאות חיפוש אורגניות.
    השימוש בחשבון ה-GMB (באמצעות החיבור ל-Google Maps ול- local finder )  יגדיל את הסיכוי של העסק שלך להופיע ברשימת 3 העסקים המקומיים שיעלו בחיפוש ובכך להביא לו חשיפה ולידים נוספים.
    Local search
  2. הגדלת תמיכה ומעורבות של הלקוחות בעסק שלך –  לקוחות יעדיפו לרכוש מוצרים/שירותים מעסק שקל להם לתקשר עמו ברמת השאלות או התלונות. באמצעות כלי ה-GMB תוכל להתייחס במהירות ובקלות לתגובות ולפידבק (חיובי או שלילי) של לקוחות, ולענות על שאלות לגבי המוצרים/שירותים שלך.
  3. קידום המכירות והטרפיק של העסק שלך – נמצא שחיפושים של עסקים מקומיים מסתיימים לרוב ב-28% מהמקרים ברכישה. כאשר אנשים מחפשים מוצרים/שירותים מהסוג שהעסק שלך מציע, ופרופיל העסק שלך עולה בחיפוש, הם יטו להיכנס לאתר שלך וללמוד עוד עליך. אם יש לך גם דף נחיתה וקריאות אפקטיביות לפעולה הם יובילו אותם גם לביצוע רכישה.
  4. הרחבת היקף החשיפה לקהל לקוחות פוטנציאליים – שימוש ב-GMB יאפשר לעסק שלך למשוך קהל לקוחות גדול יותר וליצור אצלו מעורבות, גם ללא שימוש במודעות פרסום.
  5. ביקורות חיוביות שיקבל העסק שלך ישמשו מקור משיכה ללקוחות – הביקורות החיוביות שיקבל העסק שלך יחזקו את הבולטות שלו ברשת. כך לדוגמא, ציון של 4.7 כוכבים מעיד שהעסק שלך מצוין במה שהוא עושה ולכן אנשים יטו יותר לקנות ממך.
  6. השירות חינמי – ולכן אין סיבה לא לנצל את האפשרויות שהוא מציע לחיזוק המותג של העסק שלך. התנאי היחידי הנדרש הוא קיומה של כתובת פיזית של העסק על מנת לאמת את החברה.

שלבי הקמת כרטיס ה-GMB של העסק שלך

בעת ההקמה, יש לקחת בחשבון שחשוב מאוד למלא את כל או כמה שיותר פרטים בכרטיס ה-GMB בכדי למקסם את התועלת שהוא יכול להביא לעסק שלך בגוגל ובפלטפורמות הנוספות הקשורות אליו  כמו Google Map או Google Search.

  1. ראשית, כנס לחשבון הגוגל שלך (או צור אחד אם אין לך כזה).
  2. בצע חיפוש כדי לברר האם קיים או לא עדיין כרטיס GMB עבור העסק שלך. ניתן להשתמש לשם כך בפיצ'ר המכונה My Business search.
    My Business searchאם העסק שלך קיים כבר כמה שנים, רוב הסיכויים שיש לך כרטיס ועליך רק להצהיר עליו בעלות. אחרי שעשית זאת, תוכל לנהל את המידע שבו כאילו אתה הוא זה שהקמת את הכרטיס. במידה והכרטיס קיים ב-GMB תקבל על כך הודעה, יתכן ותקבל הודעה שמשהו אחר רשום כבעלים. במקרה כזה עליך לנקוט בצעדים הבאים.
  3. במידה והכרטיס אינו קיים עדיין, תוכל להקימו במהירות יחסית (שלב התיקוף יכול לארוך לכל היותר עד שבוע). תחילה, הכנס את שם העסק:
    Writing the business name
  4. ציין את הקטגוריה אליה משתייך העסק – חשוב מאוד לבחור קטגוריה שתהיה כמה שיותר קרובה להגדרת העסק שלך (תמיד תוכל לשנות את המידע בהמשך).
    Category types
  5. בשלב הבא תשאל האם תרצה להוסיף כתובת של משרד/חנות שאליה יוכלו הלקוחות להגיע. גם אם העסק שלך אינו מצריך הגעה של לקוחות אליו, כדאי מאוד לסמן 'כן' כתשובה לטובת ה-SEO.
    locationבמקרה של עסקים שהלקוחות מגיעים אליהם בשעות הפעילות, יש למלא את פרטי הכתובת המלאה. במקרה של עסקים שאינם פועלים באזור מסוים ואינם מעוניינים שכתובתם תופיע ב-Google Maps כדי שלקוחות יגיעו אליהם, יש לציין אזורי שירות המשויכים לעסק (ראה בדוגמה הבאה). יש לצרף גם מספר טלפון של העסק וכתובת URL של האתר.
  6. לאחר מילוי הכתובת, תשאל ע"י ה-GMB "האם העסק שלך משרת לקוחות גם מחוץ למיקום שציינת". המידע חשוב להגדרת המרחק שהעסק שלך מוכן לשלוח מוצרים או שירותים.
    1. במידה והתשובה חיובית, יהיה עליך למלא את פרטי אזורי השירות (תמיד תוכל להוסיף או לשנות פרטים אלה).
    2. במידה ואינך משרת לקוחות מחוץ לכתובת העסק עצמה, עליך לסמן 'לא' ולציין פרטי התקשרות (מספר טלפון וכתובת האתר).

    Area

  7. סמן "סיים" לצורכי פרסום הכרטיס.
  8. וודא שהכרטיס פעיל.
  9. השלב הבא כולל אימות הפרטים שמילאת בכרטיס שהקמת. שלב זה הוא קריטי והכרחי לבצעו ע"מ שכרטיס ה-GMB שלך יפורסם ויקבל בולטות בגוגל. האישור נדרש לגוגל כדי להוכיח שאתה אכן מנהל ומייצג את העסק שלך ובלעדיו לא תוכל לקבל נגישות למידע אנליטי, תובנות וניתוחים המבוצעים לגבי הדף. תהליך האישור עצמו נעשה באמצעות גלויית דואר ובה קוד אישור בו תוכל להשתמש לתיקוף הכרטיס. לאחר פעולה זו, יהפוך הכרטיס לפעיל באופן רשמי.
    validation GMB

כללים בסיסיים לביצוע אופטימיזציה של כרטיס ה-GMB שלך

מספר כללים שיסייעו לך ליצור כרטיס GMB אפקטיבי ובעל משמעות:

  1. הכנס כמה שיותר מידע בשלב הקמת הכרטיס – ככל שכרטיס ה-GMB שלך יכלול כמה שיותר מידע מפורט (כמה שיותר פרטים מלאים הן בחלקים שחובה למלא והן בחלקים שהם רשות) כך יהיה קל יותר למצוא אותו והוא יקבל בולטות רבה יותר בחיפוש. יש לוודא שהכרטיס כולל מידע מעודכן לגבי מה העסק שלך עושה, היכן, וכיצד ניתן לקבל את המוצרים או השירותים שהוא מציע.
    חשוב מאוד: שם, כתובת, מספר טלפון, כתובת האתר, קטגוריה.
    חשוב: שעות פתיחה, לוגו, איזורי שירותי, תמונת cover, תמונות נוספות.
  2. מילות מפתח – במידת האפשר, מומלץ השתמש במילות מפתח בתיאור העסק ובכל הודעה/פוסט שתשלח (Local post) לקהל היעד שלך.
    כמו ב-SEO של אתרי אינטרנט, גם כאן, שילוב של מילות מפתח בכרטיס הוא חשוב, בעיקר משום שהאתר שלך נכלל בכרטיס. עם זאת, יש להפעיל שיקול דעת בשימוש במילות המפתח, מצד אחד שילובן יסייע להשגת הבולטות של הכרטיס בחיפוש בגוגל. מצד שני, יש להיזהר שלא להשתמש בהן באופן מאולץ או בכוח כדי שגוגל לא יחתכו או יחסמו את המידע בכרטיס.
  3. מידע מעודכן – יש להקפיד שכל המידע על העסק המופיע בכרטיס יהיה מעודכן, ככל שהפרטים של העסק יהיו מעודכנים ורלוונטיים יותר, כך גדל הסיכוי שהעסק שלך יעלה בחיפוש באמצעות מנגנון ה-local search. כך לדוגמא, חשוב לכתוב ולעדכן את שעות הפעילות של העסק (במידה והשתנו), פרטי התקשרות (מספר טלפון, כתובת מייל וכתובת להגעה), כתובת האתר, וכו'. גוגל גם מאפשר להתאים את השעות במקרה של חגים ואירועים מיוחדים. במיוחד בתקופת הקורונה, גוגל מציע גמישות רבה ביחס לשעות הפעילות ושליחת הודעות ללקוחות פוטנציאליים.
  4. תמונות באיכות גבוהה לכרטיס – נמצא שהתמונות מסייעות לביצועיות של הכרטיס במידה משמעותית במיוחד: לפי נתונים של גוגל, עסקים שיש להם תמונות מקבלים 42% יותר בקשות להוראות הגעה ב-Google Maps ו-35% יותר כניסות לאתר מאשר עסקים שאין להם תמונות בכרטיס. התמונות מאפשרות ללקוחות לראות שהעסק הוא אמיתי וכיצד הוא נראה מבחוץ ומבפנים וכך יתפתח אצלם אימון לגביו. חשוב גם להראות את האלמנט האנושי ולצרף תמונות של העובדים בעסק ולעדכן את התמונות מידי פעם. הוספת תמונות חדשות תסייע בחיזוק הסיפור של המותג שלך ותוכיח את היותו עסק פעיל ודינמי. יש כמובן להקפיד שהתמונות יהיו כמה שיותר באיכות מקצועית.
  5. נהל את הביקורות של לקוחות והקפד לענות עליהן – בנוסף לאלמנטים של קרבה גיאוגרפית וה-backlinks, גוגל משתמש בביקורות של לקוחות באלגוריתם שלו כדי לקבוע אילו עסקים יעלו ראשונים בחיפוש ב-Google Maps וכן ב-Local finder . גוגל יתייחס הן למספר הביקורות שיופיעו ב-GMB שלך והן לדירוג הכוכבים שקיבל. ניהול תקשורת עם הלקוחות ומענה על הפידבק שכתבו מצביע על כך שהעסק שלך מייחס חשיבות להם ולדעתם. לביקורות חיוביות תהיה השפעה משמעותית על הכניסה לאתר שלך ע"י לקוחות פוטנציאליים המבצעים חיפוש ומגיעים לעסק שלך. הביקורות גם מעלות את הבולטות שלך העסק שלך בתוצאות החיפוש ב-Google Maps. לכן, עודד לקוחות לכתוב פידבק על העסק שלך ע"י יצירת קישור מתאים – לחיצה על הקישור תאפשר שליחת ביקורת בצורה קלה ופשוטה.
  6. לציין בכרטיס ה-GMB את הקטגוריות הרלוונטיות ביותר – בחירת הקטגוריה הנכונה יכולה להשפיע על הופעת העסק שלך בתוצאות החיפוש באופן אורגני. קיימות כ-4,000 קטגוריות שונות של עסקים והרשימה מתעדכנת באופן שוטף. חשוב לבחור את הקטגוריה המתאימה ביותר כקטגוריה המרכזית ואת השאר לציין כקטגוריות משניות. אחד הכלים שיוכל לסייע לך בבחירת הקטגוריה הוא Pleper.
  7. לשמור על אחידות הופעת פרטי העסק ב-GMB ובשאר המקומות ברשת – ישנה חשיבות לכך שפרטי העסק המופיעים אצלך ב-GMB יהיו זהים לפרטים המופיעים בשאר המקומות ברשת, ובראש ובראשונה הפרטים הנכללים ב-NAP (name, address phone number).

כללים מנחים לגבי בחירת אמצעי ההמחשה (images) בכרטיס ה-GMB שלך

כמה דגשים חשובים לגבי אמצעי ההמחשה השונים שמומלץ להוסיף לכרטיס ה-GMB בכדי להגדיל את הבולטות והנוכחות של העסק ברשת:

  • לוגו – מתוך כלל ה-images האפשריים ב-GMB, הלוגו הוא בעל החשיבות הרבה ביותר מבחינת החשיפה והאימפקט שלו על לקוחות פוטנציאליים והוא זה שיסייע להם לזהות בקלות את העסק שלך. ההמלצה היא על תמונת לוגו בגודל square-size מרובעות.
  • Cover Photo – תמונה זו אמורה לשקף את מהות העסק שלך. זוהי התמונה הגדולה הממוקמת בראש הפרופיל של העסק, עליה להיות חתוכה כך שתתאים ליחס של 16:9 aspect ratio.
  • תמונה של פנים העסק – מטרתה להמחיש ללקוחות פוטנציאליים את ה-look & feel והמראה הויזואלי (המבנה) של העסק/החנות שלך.
  • וידאו – אמצעי ההמחשה האפקטיבי ביותר לספר את הסיפור של העסק שלך או להסביר דברים שלא קל להסבירם. מומלץ להקפיד שאורך הוידאו לא יעלה על 30 שניות, הרזולוציה תהיה 720p והקובץ לא יעלה על MB 100 בגודלו.
  • סיור וירטואלי בעסק שלך – הכוונה לחוויה אינטראקטיבית של 360 מעלות ברחבי העסק כאמצעי נוסף שגוגל מציע להגדלת החשיפה והבולטות שלו ברשת.
  • תמונות נוספות – הכוונה לתמונות שמטרתן להאיר אספקטים שונים של העסק שלך עבור לקוחות פוטנציאליים השוקלים רכישה. אלו הן תמונות כלליות הממחישות את העסק שאתה מנהל ומה הוא יכול לעשות עבור לקוחות למשל:
    • מוצרים או שירותים שהעסק מספק.
    • צוות העובדים שמסייע ללקוחות.
    • צילום של החלק החיצוני של העסק ואזור החניה (במידה וקיים).

כל התמונות צריכות להיות בהתאם להנחיות גוגל:

  • פורמט: JPG או PNG
  • גודל: בטווח שבין KB10 ו- MB5
  • רזולוציה מינימלית: 720px גובה ו-720px רוחב
  • איכות: על התמונה לייצג את המציאות, להיות בפוקוס ומוארת וללא שימוש מוגזם בפילטרים ושינויים נוספים.

לסיכום

באופן כללי, ובמיוחד בתקופת הקורונה, לקוחות מחפשים את העסק הקרוב לאזור מגוריהם באופן מקוון ולכן חשוב שלעסק שלך תהיה נוכחות ובולטות ברשת. שירות ה-GMB מאפשר לכל עסק, קטן כגדול, לפרסם מידע חשוב (פרטי העסק, מוצרים ושירותים וכו') עבור לקוחות פוטנציאליים רבים. זהו כלי חינמי בעל ערך הן להשגת בולטות במסגרת חיפושי עסקים מקומיים ברשת והן לניהול תקשורת דו צדדית באופן מהיר ונוח עם לקוחות.

אנחנו יודעים כמה כולם עסוקים

נשמח לעדכן כשעולה מאמר ששווה את הזמן שלך