שלום לקהילת המקדמים, כאן עידו סלע המנכ"ל של וויזי וחבר ותיק של ניר, אני לא פה כדי לדבר על החלפת קישורים וחשיבותם, באופן אישי אני חושב שהנושא הזה יקבל בעתיד משקל נמוך עד אפסי אבל נכון להיום (לצערנו) הקישורים בעלי משקל בקידום אתרים. 

רקע לפוסט

ניר בעצמו (הבעלים של זפו) וגם אני, לגמרי מהוותיקים בתחום (לא רוצה להסגיר את ניר אבל לי יש שערות לבנות :)) ואני חושב שלא היתה הצעה כזו או אחרת בנושא שלא חווינו או ראינו ולדעתי כולן נכשלו כי ההצעות לא היו פרקטיות ופשוטות. ובכל זאת אני רוצה להציע הצעה שאני חושב שתעשה מהפכה בתחום בין סוכנויות ולנסות ליצור סטנדרטיזציה להחלפות קישורים. אבל לפני כן אפרט את הכשל המרכזי. 

הכשל המרכזי הוא הערכת השווי של הקישור ולאחר מכן ההתחשבנות

לנסות להסביר ללקוח פרטי (לא מקדם) שהוא לא איש מקצוע זה טירוף הדעת. רק בכלל לתת לו רקע על הנושא וכו' כך שנשארנו מקדמים מול מקדמים (וזה בסדר כמובן). לעשות קישור של הצלבה (אתר מול אתר) גם כן לא בא בחשבון כי זה שקוף ולא טוב, דנו בזה הרבה לא ארחיב. מאתרי תמיכה זבל, או אתרי לויין וכו' אנחנו כמובן לא רוצים שום קישור. 

לתת קישור מהלקוח שלך זה דבר מאד מאד מורכב, כי כמובן צריך לקבל את אישורו ומעבר לזה צריך לתת לו חזרה… אבל מאיפה? הרי אמרנו שאנחנו לא רוצים אחד מול השני. אז עם מה נשארנו? נשארנו עם מקדמים, עם אתרים אמיתיים ועכשיו נשאלת השאלה מה השווי של הקישור?

מהו הקישור המושלם? 

אל תגידו לי "תעשה תוכן טוב ויקשרו אליך" זה נכון לפעם, לא עובד בעולם המודרני, כמעט ואין קישורים באמת באמת טבעיים לאתרים רגילים, יש כמובן לחברות מאד ממותגות כמו טסלה וכו' אבל אני לא רואה באמת בפועל (ובצדק) ש ynet לדוגמה יעשו קישור לעו"ד כי היתה עליו כתבה, זה כמעט נדיר. בכל מקרה הקישור המושלם הוא כזה שיגיע באופן חד צדדי, מתוכן חדש אליך לאתר ונעזוב עכשיו פרטים ממש טכניים כמו איפה פיזית יופיע הקישור, סוג האנקור, כמות קישורים בעמוד וכו'. בגדול – אתר אמיתי, תוכן חדש וקישור אליך ב-follow

לינק חיצוני מושלם

מורכבות משוגעת – גם בין שני מקדמים אשר סומכים אחד על השני לחלוטין

זה לא מספיק שהמקדמים יסמכו אחד על השני, הלקוח גם צריך לסמוך עליהם – שימו לב כמה זה מורכב – הלקוח צריך לתת הרשאה עיוורת למקדם שלו גם להזין תוכן חדש וגם לשים בו קישור שייתכן מאוד ומיועד למתחרה שלו. אני מרשה לעצמי להגיד באמת מתוך המון נסיון שזה כמעט בלתי אפשרי. 

בצד השני צריך להיות אותו דבר רק מה, הם צריכים להחליף קישור בעל אותו שווי אבל לא לאתרים בדו צדדי – זאת אומרת מקדם אחד צריך להוציא קישור מאתר נניח של מחשבים ולקבל קישור לאתר של דשא סינטטי. אבל מה? הם צריכים לפצות את הלקוח הרי הלקוח "נשכב פה עם הגדר" וצריך בעצם לקבל קישור אליו. אז המקדמים צריכים לעשות התחשבנות מסויימת כדי לטפל בזה. בקיצור ואני אומר את זה מניסיון זה כמעט בלתי אפשרי ולא קורה בפועל. 

מה יוצא שקורה בפועל? 

כדי לרצות את הלקוחות המקדמים קונים קישורי זבל או משיגים קישורי זבל ממקדמים העיקר "לבנות קישורים". לא היינו רוצים את זה באמת לאתר שלנו נכון? לא היינו רוצים קישור מאתר תמיכה סוג ז' קישור אלינו "העיקר הקישור". אבל… זה מורכב מאד כאמור וזה מה שיש. 

עד לרגע זה 🙂

תרשו לי להציע בגדול את הרעיון ואז ללכת לפרטים. בגדול זה אומר שווי מוסכם בין כולם ושמירת הערך בבורסה (אל תיבהלו מהמילה בורסה, זה קובץ אקסל בסוף). אנחנו, הקהילה נסכים על ניקוד לכל קישור וכך באופן אוטומטי הקישור יקבל ניקוד ללא שום דיון על השווי וכו'. אז שאתה נותן קישור אתה מקבל ניקוד X ושאתה מקבל קישור אתה משלם בניקוד לפי שווי הקישור. כך נמנעים מהדיון על השווי – כי השווי ברור לכולם (תכף תבינו) וכך נמנעים מהדו צדדי  וחוסכים עשרות שעות יקרות בחודש.  הדבר בא למנוע כמה נושאים מהותיים – הראשון חסכון בוויכוח כמה שווה קישור והשני הוא "החזקת הערך" כי לא בטוח שאני רוצה עכשיו קישור אבל אני יכול לתת אז אשמור לעצמי קרדיט. הדבר השלישי זה מונע קישורים בהצלבה בין אתר לאתר. 

בקיצור – מושלם! 🙂

ועכשיו להערכת שווי הקישור

  • אתר שהביטוי שלו במקום הראשון – 5 נקודות
  • אתר שהביטוי שלו הוא בין מקום שני לחמישי – 4 נקודות
  • אתר שהביטוי שלו בין מקום 6 – 10 (עדיין עמוד ראשון) – 3 נקודות
  • אתר שהביטוי שלו בעמוד השני – 2 נקודות
  • אתר שהביטוי שלו הוא בעמוד השלישי והלאה – 1 נקודה

מכפלות חיפוש

  • תחרותיות נמוכה עד 1000 >> כפול 1
  • תחרויות רגילה בין 1000 ל- 3000 >> כפול 1.5
  • תחרותיות גבוהה מעל 3000 >> כפול 2 

מספר המלצות עבורכם (לא חובה)

  1. שכל קישור יוצא יהיה מתוכן חדש
  2. שהבעלים של האתר יכתוב את התוכן בעצמו (למניעת דיונים לגבי איכות התוכן)
  3. אורך המאמר יהיה מעל 800 מילים
  4. מבקש הקישור יתן את הנושאים למאמר כך שיהיה קשר לקישור שלו
  5. לא יותר משני קישורים יוצאים בעמוד
  6. לא יותר מרמה שלישית "דף הבית > מאמרים > XXX"

דוגמה

לביטוי "עורך דין לענייני משפחה" יש 2400 חיפושים בחודש. כך שאותו עורך דין אשר נמצא במקום הראשון אם הוא יוציא קישור הוא יקבל 5 נקודות על הביטוי שלו ועוד מכפלה של 1.5 – במילים אחרות 7.5 נקודות קרדיט. 

סיכום, המלצה לניר והמלצה לכולנו

הסיכום הוא שאנו רוצים לחסוך זמן. ההבנה והסטנדרטיזציה תייצר שיח אחיד בין כולנו ותאפשר החלפה מעולה במהירות. הרמז שלי לניר הוא לייצר אוטומציה לזה 🙂

עד אז אפשר לעבוד על אקסל ואת התיעוד של ההחלפה לעשות בזפו או בכל מערכת אחרת. 

האם זו דרמה? לדעתי כן, אם נצליח לייצר סטנדרט אחיד נטול אינטרס בין כולנו. 

עידו סלע

שלום, שמי עידו, נשוי לקרן ואבא לשלושה מנהלים

אני יזם בנשמתי, בעלים של כמה חברות ואוהב מאד את העשייה, לא תמיד אוהב את כל הלקוחות אבל מאוהב בדיגיטל וטכנולוגיה, יזמות וכו'

בזמן הפנוי שאין אני חובב שחייה, סקווש ושח

אנחנו יודעים כמה כולם עסוקים

נשמח לעדכן כשעולה מאמר ששווה את הזמן שלך