שלום למשתמשי ZEFO,

בתקופה האחרונה גוגל השיקו מספר שינויי אלגוריתם משמעותיים למנוע החיפוש:

  1. עדכון Pigeon –הוצג ביולי 2014 ב-Google.com ובדצמבר 2014 הגיע גם אלינו לתוצאות google.co.il לפי הבדיקות של צוות ZEFO נראות תוצאות בלמעלה מ-46% מהמילים.
  2. עדכון Mobile-friendly algorithm –עתיד להגיע למנוע החיפוש ב-21 באפריל ולפי ההערכות ישפיע אף הוא על כמות גדולה של אחוזים מתוצאות החיפוש.
  3. עדכון Doorway pages –עתיד להשפיע על תוצאות החיפוש בזמן הקרוב (לא הוגדר על ידי google זמן מדוייק) ולפגוע באתרים המכילים כמות דפי doorway גדולה. דוגמאות ברורות הן אתרים המנסים לתפוס כמות גדולה של ביטויים לוקאליים ("אינסלטור בנתניה", "אינסטלטור בחדרה" וכדו' – כמות גדולה של דפים כאלו באותו האתר). פרטים נוספים.

בהמשך לשאלות רבות, מטרת פוסט זה – לספק מידע על Mobile-friendly algorithm ועל ההשפעה שלו על ZEFO.

Mobile-friendly algorithm

 מידע רשמי מגוגל

  • ההודעה הרשמית של גוגל אודות העדכון זמינה כאן
  •  צוות גוגל ענה השבוע במשך שעה על שאלות לגבי העדכון. למתעניינים ניתן לראות את הקטע המלא בקישור הבא: צוות Google עונים על שאלות

מה ידוע על העדכון?

  • העדכון ישתחרר לכל המדינות ולכל השפות. עם זאת, העדכון הולך להמשך מספר ימים – ויתכן אף שבוע – עד שיגיע להשפעה המלאה שלו.
  • אתרים המותאמים לתצוגת מובייל יופיעו יותר בתוצאות החיפוש. כלומר – התאמת האתר לתצוגת מובייל הופכת להיות פרמטר (ככל הנראה משמעותי) בקביעת דירוג האתר בגוגל. ההודעה הרשמית מציגה שרק החיפושים בסלולר יושפעו.
  • עבור משתמשים המחוברים לחשבון הגוגל שלהם – יוצגו להם בתוצאות החיפוש תוצאות מתוך תוכן האפליקציות שמותקנות על המכשיר שלהם.
  • דף הינו "מותאם ל-Mobile" או "לא מותאם ל-Mobile" – העדכון לא מבחין במצבי ביניים.
  • העדכון משפיע על כל אחד מהדפים באתר בנפרד ולא משפיע על כל האתר – דפים מסויימים יכולים להיות מושפעים מהעדכון בזמן שדפים אחרים לא.
  • האלגוריתם לא ישפיע (לפחות כרגע) על אייטמים חדשותיים (Google News).

איך מתמודדים עם העדכון?

זיהוי

  1. אם אתרכם דורש התאמה למובייל – סביר להניח שכבר קיבלתם על כך הודעה בחשבון ה-Webmaster Tools של האתר. יש לבדוק את החשבון להערות.
  2. הכלי הבא יאפשר לכם להזין דף ולבדוק האם הדף המוזן בו מתאים למובייל – האם האתר שלי מתאים למובייל?

התמודדות

  1. גוגל מספקים מידע על השינויים שהם מבצעים.
  2. יש להתאים את האתר למובייל לפי הנחיות אלו ולאחר מכם להשתמש בכלי לבדיקת תאימות הדפים.

התאמת ZEFO לעדכון

  1. נשאלנו על ידי משתמשי ZEFO איך אנחנו ערוכים לעדכון החדש. בעוד שתוצאות החיפוש עשויות להיות מושפעות רבות, המעקב ב-ZEFO איננו מושפע.
  2. מעקב המיקומים ב-ZEFO לא מושפע מעדכון זה. ZEFO מאפשרת לכם לבדוק את מיקומי האתר שלכם הן בתוצאות ה-Desktop והן בתוצאות Mobile. גם אם מיקומי האתר יושפעו שינוי זה לא ישפיע על מעקב המיקומים של ZEFO.
  3. שינויים בתוצאות עבור משתמשים המחוברים לחשבונות גוגל שלהם ממילא אינם נעקבים (תמיד בדיקות מיקומים נעשות ב-incognito) ולכן השפעת האפליקציות של המשתמש לא משפיעה על שיטת המדידה.

אנו ב-ZEFO נמשיך לעקוב אחרי העדכון, ונעדכן במקרה הצורך.

לאור הביקוש – מקומות נוספים בסדנאות עדכון Pigeon

"עדכון Pigeon" של גוגל הושק ביולי 2014 והגיע בחודשים האחרונים גם למדינת ישראל. העדכון התמקד בחיפושים מקומיים, חיפושים בהם יש חשיבות למיקום הגאוגרפי של הגולש, והוא גורם לכך שהחיפוש בגוגל יניב תוצאות שונות עבור אותה המילה לגולשים הנמצאים במיקומים פיסיים שונים. העדכון מביא אותנו לעידן חדש בעולם קידום האתרים – אסטרטגית הקידום, שיטות העבודה ושיטות המדידה חייבים לעבור התאמה.

בשבועות האחרונים העברנו סדנה להכרות וללמידת דרכי התמודדות עם עדכון Pigeon. האמת – הופתענו – כל הסדנאות שנפתחו התמלאו במהירות.

לאור ההתעניינות פתחנו מספר סדנאות נוספות לאחר חג הפסח.
במידה וחשוב לכם להישאר מעודכנים נשמח לראותכם בסדנה!
לפרטים של סדנת לוקאל

מאחלים לכם חג פסח שמח🌼,
צוות ZEFO.

אנחנו יודעים שאתה עסוק

תן לנו לעדכן אותך כשנפרסם מאמר פצצה