עדכון זה הוכרז בתאריך 16 במרץ 2015 אך תאריך ההשקה המדוייק שלו לא נמסר. עדכון זה בא לפגוע באתרים המכילים כמות דפי doorway גדולה. דוגמאות ברורות הן אתרים המנסים לתפוס כמות גדולה של ביטויים לוקאליים ("אינסלטור בנתניה", "אינסטלטור בחדרה" וכדו' – כמות גדולה של דפים כאלו באותו האתר).

גוגל נתנו כמה שאלות מנחות על מנת להבין האם אנחנו בבעיה עקב העדכון:

  • Is the purpose to optimize for search engines and funnel visitors into the actual usable or relevant portion of your site, or are they an integral part of your site’s user experience?
  •  Are the pages intended to rank on generic terms yet the content presented on the page is very specific?
  • Do the pages duplicate useful aggregations of items (locations, products, etc.) that already exist on the site for the purpose of capturing more search traffic?
  • Are these pages made solely for drawing affiliate traffic and sending users along without creating unique value in content or functionality?
  • Do these pages exist as an “island?” Are they difficult or impossible to navigate to from other parts of your site? Are links to such pages from other pages within the site or network of sites created just for search engines?

עדכון זה פוגע במיוחד באתרים שמתבססים על פעילויות לוקליות שאין להם סניפים במיקומים השונים, והם משתמשים בדפי Doorway pages על מנת למשוך תנועה רלוונטית ממנועי החיפוש.

איך נתמודד בתור בעלי אתרים עם העדכון?

בתור התחלה נגדיר את הבעיה של האדם שהשתמש ב-Doorway pages:
(אנחנו לא מדברים על ספאמרים, אלא על עסקים לגיטימיים שהשתמשו בדפים כאלה)

  • השירות שלנו משעמם ואין לנו תוכן אמיתי לשים.
  • יש לנו מקום פיסי בודד (אבל אנחנו יכולים לתת שירות במספר ערים).
  • אין לנו הרבה מה להגיד על כל איזור (למעט זה שאנחנו נותנים שירות באותו האיזור).

איך עושים את זה נכון?

בעזרת תוכן ייחודי ואמיתי לביטויים בהם נרצה להיות מדורגים. כמה רעיונות:

העבודה/השירות שביצענו בעיר:

  • טסטמוניאלס של לקוחות.
  • case-study פשוט על עבודה שעשינו באותה העיר.
  • תמונות מהעבודה שלנו באותה העיר.

העסק והעיר:

  • לכתוב מה אהבנו על עבודה באותה העיר.
  • לספר על העובדים שלנו שמגיעים מאותה העיר.
  • במידה וקיים חוק כזה – התייחסות לערים בהם קיים חוק מיוחד המשפיע על השירות.
  • עבור עסקים המושפעים ממזג האוויר – וידגט של מזג אוויר עבור אותה העיר
  • קוד קופון מיוחד לאנשים מהעיר.

והרעיונות עוד רבים. ניתן להתמודד עם העדכון בקלות בעזרת מחשבה יצירתית על תוכן רלוונטי.

מידע נוסף

  1. searchengineland.com/google-to-launch-new-doorway-page-penalty-algorithm-216974

אנחנו יודעים כמה כולם עסוקים

נשמח לעדכן כשעולה מאמר ששווה את הזמן שלך