ההודעה הרשמית של גוגל: https://www.mattcutts.com/blog/penguin-2-0-rolled-out-today/

עדכון 2.0 לאלגוריתם Penguin של גוגל. עדכון זה הינו גם עדכון של האלגוריתם עצמו (האלגוריתם עובד בצורה שונה מאלגוריתם Penguin 1) וגם רענון של הנתונים – כלומר, התייחסות למצב העדכני של האתרים ברשת.

לפי הצהרת גוגל 2.3% מהשאילתות באנגלית (ארה"ב) הושפעו בצורה שתבלוט למשתמשי מנוע החיפוש.

מה ידוע על השפעת העדכון עצמו?

  1. בעוד הגרסה הראשונה של העדכון התמקדה בעיקר בעמודי הבית של אתרים, גרסה זו כוללת כניסה עמוקה גם לדפים הפנימיים של האתר ואיתור ספאם המופיע גם בדפים אלה.
  2. Penguin 2.0 מנסה לאתר advertorials – תוכן ממומן שמתיימר להיות תוכן אובייקטיבי (מקור – הצהרת גוגל הרשמית https://www.youtube.com/watch?v=xQmQeKU25zg).
  3. העדכון בא להמשיך לטפל באותם הנושאים בהם טיפל האלגוריתם הראשון, בהם איכות הקישורים בהקשר:
  • קישורים המגיעים מאתרים באיכות נמוכה ("אתרי תמיכה").
  • קישורים מאתרים שאינם רלוונטיים בצורה קיצונית לנושא האתר המקושר.
  • קישורים בתשלום.
  • כמות רבה של קישורים עתירים במילות מפתח מדוייקות.

באופן ספציפי גוגל ציינו כי עדכון 2.0 בא לטפל בנושאים הבאים:

  1. קניית קישורים מסיבית.
  2. השגת קישורים מאינדקסים באיכות נמוכה.
  3. תגובות spam בבלוגים.

 אם נפגעתם מעדכון זה:

  • יש להתנהל בצורה דומה להתנהלות בהקשר שאר עדכוני Penguin – להתאמץ להסיר קישורים גרועים, לתעד את התהליך ואת בקשות ההסרה, ולהגיש בקשת חנינה לגוגל.
  • יש לעבור על דפי האתר ולאתר בהם קישורים יוצאים אל אתרים גרועים.
  • יש לבדוק את פרופיל הקישורים של האתר ולוודא שאין יותר מדי exact-match anchor text ושהיחס בין הקישורים הכוללים מילות מפתח לכאלה שלא נראה הגיוני.

מידע נוסף

  1. www.mattcutts.com/blog/penguin-2-0-rolled-out-today/
  2. https://www.youtube.com/watch?v=xQmQeKU25zg

אנחנו יודעים כמה כולם עסוקים

נשמח לעדכן כשעולה מאמר ששווה את הזמן שלך