ההודעה הרשמית של גוגל: https://www.mattcutts.com/blog/penguin-2-0-rolled-out-today/
עדכון 2.0 לאלגוריתם Penguin של גוגל. עדכון זה הינו גם עדכון של האלגוריתם עצמו (האלגוריתם עובד בצורה שונה מאלגוריתם Penguin 1) וגם רענון של הנתונים – כלומר, התייחסות למצב העדכני של האתרים ברשת.
לפי הצהרת גוגל 2.3% מהשאילתות באנגלית (ארה"ב) הושפעו בצורה שתבלוט למשתמשי מנוע החיפוש.
מה ידוע על השפעת העדכון עצמו?
- בעוד הגרסה הראשונה של העדכון התמקדה בעיקר בעמודי הבית של אתרים, גרסה זו כוללת כניסה עמוקה גם לדפים הפנימיים של האתר ואיתור ספאם המופיע גם בדפים אלה.
- Penguin 2.0 מנסה לאתר advertorials – תוכן ממומן שמתיימר להיות תוכן אובייקטיבי (מקור – הצהרת גוגל הרשמית https://www.youtube.com/watch?v=xQmQeKU25zg).
- העדכון בא להמשיך לטפל באותם הנושאים בהם טיפל האלגוריתם הראשון, בהם איכות הקישורים בהקשר:
- קישורים המגיעים מאתרים באיכות נמוכה ("אתרי תמיכה").
- קישורים מאתרים שאינם רלוונטיים בצורה קיצונית לנושא האתר המקושר.
- קישורים בתשלום.
- כמות רבה של קישורים עתירים במילות מפתח מדוייקות.
באופן ספציפי גוגל ציינו כי עדכון 2.0 בא לטפל בנושאים הבאים:
- קניית קישורים מסיבית.
- השגת קישורים מאינדקסים באיכות נמוכה.
- תגובות spam בבלוגים.
אם נפגעתם מעדכון זה:
- יש להתנהל בצורה דומה להתנהלות בהקשר שאר עדכוני Penguin – להתאמץ להסיר קישורים גרועים, לתעד את התהליך ואת בקשות ההסרה, ולהגיש בקשת חנינה לגוגל.
- יש לעבור על דפי האתר ולאתר בהם קישורים יוצאים אל אתרים גרועים.
- יש לבדוק את פרופיל הקישורים של האתר ולוודא שאין יותר מדי exact-match anchor text ושהיחס בין הקישורים הכוללים מילות מפתח לכאלה שלא נראה הגיוני.