באמצע שנה שעברה Google הוסיפו ל-Search Console יכולת מאוד מעניינת, שעדיין איננה מוכרת למרות הזמן שעבר – אנחנו מדברים על Propery Sets.
בפוסט זה נספר לכם על אפשרות זו ואיך היא יכולה לעזור לכם בתהליך ה-SEO.
״Property sets״, המאפשר לבעלי אתרים ואפליקציות לחבר את כל נתוני ה-Search Console שלהם למקום אחד ולראות את הנתונים בצורה מאוחדת.
דוגמאות למצבים בהם נוכל להשתמש בכלי זה:
- אתר המורכב ממספר סאב דומיינים – אם נרצה לראות נתונים מרוכזים עבור כל האתר, ולא רק עבור כל סאב דומיין בנפרד.
- אתר שיש לו גרסת HTTP וגרסת HTTPS. נרצה לראות את הנתונים של שתי הגרסאות יחד.
- גוף שיש לו מספר נכסים, שהם אתרים שונים (או – אתר ואפליקציה) שרוצה לראות נתונים מרוכזים עבורם.
כדי להשתמש בכלי, כנסו ל-Google Search Console ולחצו על ״Add a property" והוסיפו את האתרים או האפליקציות הרלוונטיות לקבוצה. ניתן להוסיף אפליקציות, אתר בגרסת מובייל, אתר בגרסת דסקטופ ועוד. חשוב לציין כי בכדי השירות יעבוד, כל הנכסים הדיגיטליים הרלוונטיים חייבים להיות מאומתים ב- Google Search Console.
אחרי שהוספתם מספר נכסים לקבוצה אחת תוכלו לעקוב ולנטר אחר כל הסטטיסטיקות השונות של הנכנסים שלכם כקבוצה אחת.
כמה דגשים חשובים לנושא זה:
- לא תוכלו לגשת לנתוני ה-set אם אחד מהאתרים מפסיק להיות מאומת לחשבון שלכם – ולכן לא מומלץ להכניס לאותו הסט אתרים שאתם עלולים לאבד אליהם גישה באחד מן הימים (למשל – אם אתם מקדמי אתרים – לא היינו ממליצים להכניס אתרים של מספר לקוחות שונים לאותו הסט – מספיק שאחד הלקוחות יעזוב ולא תוכלו לגשת לכל נתוני הסט).
- לא ניתן לשתף סט עם משתמשים אחרים ב-Google Search Console – כל המידע יופיע בחשבון שלכם בלבד.
- לא ניתן להוסיף סט אחד לתוך סט אחר.
לטעמנו השימוש הכי נפוץ בימים אלה באפשרות זו היא החיבור של נתוני HTTP ונתוני HTTPS. אתרים רבים עוברים ל-HTTPS, ושילוב נתונים משתי גרסאות האתר הוא שימוש טבעי לאפשרות זו.