באמצע שנה שעברה Google הוסיפו ל-Search Console יכולת מאוד מעניינת, שעדיין איננה מוכרת למרות הזמן שעבר – אנחנו מדברים על Propery Sets.

בפוסט זה נספר לכם על אפשרות זו ואיך היא יכולה לעזור לכם בתהליך ה-SEO.

״Property sets״, המאפשר לבעלי אתרים ואפליקציות לחבר את כל נתוני ה-Search Console  שלהם למקום אחד ולראות את הנתונים בצורה מאוחדת.

דוגמאות למצבים בהם נוכל להשתמש בכלי זה:

  1. אתר המורכב ממספר סאב דומיינים – אם נרצה לראות נתונים מרוכזים עבור כל האתר, ולא רק עבור כל סאב דומיין בנפרד.
  2. אתר שיש לו גרסת HTTP וגרסת HTTPS. נרצה לראות את הנתונים של שתי הגרסאות יחד.
  3. גוף שיש לו מספר נכסים, שהם אתרים שונים (או – אתר ואפליקציה) שרוצה לראות נתונים מרוכזים עבורם.

כדי להשתמש בכלי, כנסו ל-Google Search Console ולחצו על ״Add a property" והוסיפו את האתרים או האפליקציות הרלוונטיות לקבוצה. ניתן להוסיף אפליקציות, אתר בגרסת מובייל, אתר בגרסת דסקטופ ועוד. חשוב לציין כי בכדי השירות יעבוד, כל הנכסים הדיגיטליים הרלוונטיים חייבים להיות מאומתים ב- Google Search Console.

אחרי שהוספתם מספר נכסים לקבוצה אחת תוכלו לעקוב ולנטר אחר כל הסטטיסטיקות השונות של הנכנסים שלכם כקבוצה אחת.

כמה דגשים חשובים לנושא זה:

  1. לא תוכלו לגשת לנתוני ה-set אם אחד מהאתרים מפסיק להיות מאומת לחשבון שלכם – ולכן לא מומלץ להכניס לאותו הסט אתרים שאתם עלולים לאבד אליהם גישה באחד מן הימים (למשל – אם אתם מקדמי אתרים – לא היינו ממליצים להכניס אתרים של מספר לקוחות שונים לאותו הסט – מספיק שאחד הלקוחות יעזוב ולא תוכלו לגשת לכל נתוני הסט).
  2. לא ניתן לשתף סט עם משתמשים אחרים ב-Google Search Console – כל המידע יופיע בחשבון שלכם בלבד.
  3. לא ניתן להוסיף סט אחד לתוך סט אחר.

לטעמנו השימוש הכי נפוץ בימים אלה באפשרות זו היא החיבור של נתוני HTTP ונתוני HTTPS. אתרים רבים עוברים ל-HTTPS, ושילוב נתונים משתי גרסאות האתר הוא שימוש טבעי לאפשרות זו.

אנחנו יודעים כמה כולם עסוקים

נשמח לעדכן כשעולה מאמר ששווה את הזמן שלך