מיכל כהן, מנכ"ל ובעלים WebGuru
עוסקת בתחום: משנת 2007
עובדת עם ZEFO: פחות משנה
שאיפות: לאפשר למומחים ויועצים לשכור אתרים מקודמים עם מודל מכירתי משופר
הכי אוהבת ב- ZEFO: הדוחות שחוסכים לחברה זמן יקר ומעקב הקישורים שלא מצאנו במערכות אחרות.
הכי התחברנו: "קידום אתרים הוא תחום שדורש מגוון כישורים, שממילא לרוב לא תמצא אותם באדם אחד, אישה או גבר, אלא בעבודת צוות".
ספרי קצת על עצמך
בת 48, נשואה באושר ואמא לשלושה ילדים וחתול.
איך ולמה התגלגלת לעסוק בקידום אתרים?
מתוך סקרנות אישית וחיפוש עצמי. אחרי שילדתי את ביתי הבכורה החלטתי לעזוב את העבודה התובענית בהיי-טק. ישבתי בבית וגלשתי באינטרנט… התחום היה אז מאד חדש ובתולי ומסתורי, וחקרנו אותו קבוצה קטנה של אנשים בארץ. התחלתי להקים אתרים ולשחק עם קידום, להשתתף בפורומים ושם כבר קיבלתי פניות מלקוחות (שחלקם איתי עד היום!).
ספרי על WebGuru
אנחנו חברה קטנה שמתמחה ב- SEO מוכוון תוצאות, ומספקת גם שירותי הקמת אתרים, ניהול וכתיבת תכנים, קמפיינים ושיפור יחסי המרה.
כמנהלת, את רואה הבדלים בין אופי עבודה נשי לעומת גברי?
אני כמעט רוצה לענות שגברים הם יותר טכנים, יותר תחרותיים, שנשים יותר מאורגנות, שירותיות, יותר חזקות בתוכן, במערכות יחסים… העניין הוא שאני כבר שנים ארוכות מעסיקה נשים וגברים, ולכל אמירה כזו, יש לי דוגמא נגדית, אז למדתי להשתחרר מסטיגמות ולהסתכל על החוזקות והחולשות של כל אדם בלי קשר למגדר.
בשורה התחתונה, קידום אתרים הוא תחום שדורש מגוון כישורים, שממילא לרוב לא תמצא אותם באדם אחד, אישה או גבר, אלא בעבודת צוות.
את מרגישה שלקוחות פוטנציאלים מעדיפים לעבוד מול גברים?
אני אחלק את הלקוחות לשני סוגים: אלו שהכי חשוב להם לנצח את המתחרים, להיות ראשונים בגוגל, ואלו שהכי חשוב להם לקבל שירות: אמין, נאמן ואיכותי. אז בעבר, הרגשתי איזשהו קושי מול הקבוצה הראשונה ואיזשהו יתרון מול הקבוצה השניה. הקבוצה הראשונה הגיעה יותר סקפטית או אפילו מראש פנתה לחברות הגבריות יותר. אבל עם השנים, אני מרגישה שמסתכלים יותר על הרקורד והתוצאות ופחות על המגדר.
מה מעניין אותך ומה לא מעניין אותך בקידום אתרים?
מעניין אותי יותר המאקרו ופחות המיקרו. מעניינת אותי האסטרטגיה, המחקר המקצועי, הפיצוח, התחרות, הניתוח. פחות מעניינת אותי ההתעסקות עצמה, בדיקות טכניות, קישורים וכו'.
מה ה"אני מאמין" שלך ולאן פניך?
אני מאמינה גדולה ב- SEO. יחד עם זאת, למרבית העסקים הקטנים הוא לא מתאים. עקב חוסר תקציב ואורך נשימה, מרביתם מתפשרים על אתר לא מספיק טוב/מקדם לא מספיק טוב/תוכן לא מספיק טוב/שיווקיות לא מדוייקת מספיק, וכך מבזבזים זמן וכסף ומוצאים את עצמם מותשים ומאוכזבים.
אנחנו מנסים לפתור את הבעיה הזו: במקביל לעבודה עם לקוחות שכן יש להם תקציב, אנחנו עובדים על מותג חדש שלנו, בשם Experts, שיאפשר למומחים בתחומי יעוץ שונים לשכור מאיתנו איזורים באתרים מקודמים, עם פיצ'רים מכירתיים ייחודיים שפיתחנו.
לסיום: מה הפיצ'ר הכי שימושי לך ב-ZEFO?
הדוחות ומעקב הקישורים. הדוחות חוסכים לי עשרות שעות עובדים. תיעוד ומעקב אחרי החלפות קישורים זה כלי חשוב מבין הכלים לקידום אתרים של ZEFO, שלא מצאנו במערכות אחרות.