לפני כמעט 15 שנה, הציגו גוגל לראשונה את התכונה nofollow כאמצעי לסייע במאבק בספאם בתגובות. אפשרות זו הפכה במהרה לאחת מהשיטות המומלצות של גוגל לסמן קישורים ממומנים.

ב-10 בספטמבר 2019 גוגל הציגו הרחבה ל-nofollow בדמות 2 תכונות חדשות המאפשרות לסמן למנועי החיפוש בצורה מדוייקת יותר את סוג הקישור. מהיום ZEFO תומכת בשינויים החדשים, אך לפני שנציג לכם את השינויים ב-ZEFO נציג את התכונות החדשות והשימוש שלהן.

התכונות החדשות

  • "rel = "sponsored: סימון לקישורים שנוצרו כחלק מפרסומת, שיתוף פעולה או הסכמים דומים.
  • "rel = "ugc: סימון תוכן שנוצר על ידי משתמשים באתר, כגון הערות ופוסטים בפורום.
  • "rel = "nofollow: הסימון ב-nofollow עדיין קיים גם אחרי העדכון. יש להשתמש בתכונה זו במקרים שבהם ברצונכם לקשר לדף אך אינכם רוצה לרמוז שום סוג של אישור, כולל העברת דירוג, לדף האחר.

מתי אפשר להשתמש בתכונות החדשות? עכשיו. ניתן להשתמש בכל התכונות החדשות באופן מיידי.

עם זאת, ב-1 במרץ 2020 מתוכנן שינוי נוסף, שאת רמת השפעתו על תוצאות החיפוש קשה לצפות בשלב זה: גוגל מתכננים להתחיל להתייחס ל-nofollow כהמלצה בלבד. כלומר – אם עד כה ניתן היה להשתמש ב-nofollow כדי למנוע מגוגל לאנדקס את הדף המקושר (פרקטיקה שעבדה בפועל, אבל מאוד לא הומלצה על ידי גוגל), הרי שהחל מה-1 במרץ 2020 הדף ככל הנראה יסרק. גוגל הולכים להתייחס להמלצת nofollow בתור רמז על איכות הדף ותוכנו, אבל לא כהנחיה שלא לעקוב אחריו.

אז מה עשינו עבורכם ב-ZEFO?

מערכת הקישורים של ZEFO מאפשרת לכם לנטר את הקישורים שלכם ולראות שהם עדיין קיימים, ועם ההגדרות הרצויות לכם. למשל – כשאתם מוסיפים קישור למעקב, באפשרותכם לבחור האם לקבל התראה במידה ומתווסף אליו תג nofollow כאשר סיכמתם במפורש עם איש הקשר (שהוסיף את הקישור בפועל) שהוא יהיה follow.

החל מהיום הוספנו את התמיכה בכל האפשרויות החדשות. בנוסף לאפשרויות שכבר היו קיימות במערכת, תוכלו:

  • להגדיר שאתם רוצים שהקישור יהיה מסומן ב-sponsored
  • להגדיר שאתם רוצים שהקישור יהיה מסומן ב-ugc
  • להגדיר שאתם רוצים שהקישור יהיה מסומן בכל אחד מהסימונים למעט follow

איפה האפשרות קיימת? בכל רחבי מערכת הקישורים.

בהוספת קישור או עריכת קישור בצורה ידנית:

בהוספת קישור דרך קובץ CSV ניתן להזין את אחד מהערכים הבאים בעמודת ה-follow:

  • follow
  • nofollow
  • any-not-followed
  • sponsored
  • ugc
  • dont-care

לדוגמא:

ברשימת הקישורים שלכם תוכלו לראות מה הגדרתם עבור כל קישור וגם לשנות את ההגדרה במהירות:

וכמובן – כאשר המצב בפועל שונה מהמצב שרציתם, תקבלו על כך התראה:

בנוסף לשינויים במערכת הקישורים, הוספנו את המידע החדש גם במסך קישורי המתחרים

מסך קישורי המתחרים מציג גם את כמות הקישורים עם התכונות החדשות שיש למתחרים:

השינויים החדשים נכנסו גם למסכי המחקרים

  • במחקר כתובות מרוכז נוספו עמודות חדשות המראות עבור כל אחד מהכתובות שהזנתם את כמות ה-ugc/sponsored המפנים אל הכתובת.
  • במחקר אתר – עבור כל קישור שמוביל אל האתר הוספנו מידע איך הוא מקשר אל האתר (follow/nofollow/ugc/sponsored).

אנחנו סקרנים לראות איך תשתמשו ביכולות החדשות, ואיך השינוי ישפיע על האינטרנט כולה.

אנחנו יודעים כמה כולם עסוקים

נשמח לעדכן כשעולה מאמר ששווה את הזמן שלך