שלום למשתמשי ZEFO,
אנחנו שמחים להציג בפניכם את גרסת אפריל 2013 שעלתה בשבוע שעבר.
פוסט זה מציג את פירוט השינויים בגרסה זו. כמה נושאים שנשים עליהם דגש במיוחד:

  1. מחקר מילים – הוספנו אפשרות למחקר מילים ,בדיקת מיקומי מילים ופרמטרים של תחרותיות עבור אותן המילים, שלא כחלק מהמעקב השוטף. כלי זה שימושי כשתרצו לחקור אתר או תחום חלק ולהעריך את התחרותיות בו, או כאשר תרצו לבדוק באופן חד פעמי מיקומים עבור כמות גדולה של מילים. כמו כן, כולל המחקר גם נתונים שלא זמינים במסכים אחרים, כגון נתוני broad מה-Keyword Tool עבור המילים.
  2. סימון נישות ומילים כ-Starred – אפשרות לסימון המילים החשובות לכם בכל אתר. תוכלו לקבל הן ברמת האתר והן ברמת כל האתרים דו"חות על המילים החשובות בלבד.
  3. תרגום אוטומטי לאנגלית – עבור אלו מכם המשווקים בשוק הבינלאומי – אפשרות זו תשנה בהרבה את אופן עבודתכם. ליד עמודת המילים הוספנו עמודה חדשה של תרגום אוטומטי לאנגלית ,כעת גם אם המילה שאתם מקדמים היא ביפנית או סינית, תוכלו לדעת את משמעותה במהירות.
  4. שיפורים שונים למערכת הדו"חות – גם בגרסה זו שיפרנו את הדו"חות שאפשר להפיק במערכת. אפשרות שלדעתנו תמצאו שימושית היא האפשרות לערוך את הטקסטים והכותרות בדו"ח התקופתי כדי להתאים אותן לסגנון הניסוח שלכם ולהוסיף מידע אישי אל מי שאליו הדו"ח מיועד.
  5. שילוב נתונים מתוך כרטיס הלקוח – הוספנו אפשרות לשלב נתונים מתוך כרטיס הלקוח בטבלאות השונות ברמת החשבון. רעיונות לשימושים:
    • תרצו להגדיר לכל אתר עדיפות? ניתן להגדיר שדה כזה בכרטיס הלקוח ולמיין את טבלת האתרים לפי העדיפות.
    • האתרים אצלכם מתחלקים לקבוצות ותרצו להוסיף את שם הקבוצה ליד כל אתר? אפשרי גם, באותה הדרך.
    • לכל אתר יש מזהה נוסף ב-CRM חיצוני כלשהו? תוכלו להזין, למיין ולחפש באתרים לפי מזהה זה.

1. מחקר מילים

נוספה אפשרות לביצוע מחקר מילים, עבור מילים ואתרים שאינם נמצאים במעקב שוטף.
מחקר המילים בא לפתור מספר צרכים:

  1. מחקר של תחום חדש: אנחנו רוצים לחקור תחרותיות של תחום חדש. אין לנו אתר שאנחנו מקדמים, ומעניינים אותנו מדדי תחרותיות עבור המילים עצמן.
  2. מחקר עבור אתר לקוח חדש: ישנו אתר קיים ואנחנו רוצים לבדוק את מיקומיו עבור כמות גדולה של מילים כדי לבחור באילו מילים להתמקד, ולקבל תמונת מצב רחבה של האתר.

איך משתמשים במחקר המילים

כדי לגשת למחקר המילים, נלך לתפריט החשבון ונבחר "מחקר מילים חדש".

כדי לבצע את המחקר:

  • יש להזין את האתר המרכזי שעבורו תרצו לבצע את המחקר.
  • לאחר מכן יש להוסיף את רשימת המילים הרצויות למחקר בתיבה המתאימה.
  •  המערכת תציג בצד שמאל את עלות הקרדיטים המוערכת למחקר. ניתן לשנות את המדדים (בצד שמאל) עבור המחקר ובכך לייצר מחקר מותאם אישית לצרכים שלכם, בעלות קרדיטים משתנה.

לחיצה על "יצירת מחקר" תייצר דו"ח שניתן יהיה לגשת אליו ואף להוסיף את המילים שאספנו בו כאתר חדש. שימו לב כי המחקר מנתח גם את המתחרים של האתר במחקר וניתן להציג גם תוצאות עבור אתר מתחרה.
לאחר ייצור הדו"ח, ובכל זמן, ניתן להיכנס שוב למחקר מילים קיים דרך תפריט מחקר מילים תחת מחקרים קיימים.

2. סימון נישות ומילים כ-Starred

הוספנו אפשרות לסמן ב-"כוכב" מילים ונישות חשובות. סימון זה יאפשר לכם לקבל מידע רק על מילים המסומנות בכוכב, כאשר תבחרו בכך.

דוגמא לנישה המסומנת בכוכב:

 

הדו"חות השונים במערכת מאפשרים הצגה של מילים עם כוכב בלבד. למשל דו"ח מיקומים:

הצעות לשימוש באפשרות החדשה:

  1. דו"חות על המילים החשובות: הגדירו דו"חות מתוזמנים שבועיים/חודשיים עבור מילים עם כוכב בלבד, וקבלו עדכונים על המילים החשובות. דו"ח מומלץ – דו"ח שינויים תקופתיים.
  2. סימון הנישות החשובות: משתמשים רבים ב-ZEFO מחלקים את המילים לנישות "חשובות" ונישות "פחות חשובות". שימוש בכוכב יוכל לאפשר לכם להסביר למערכת מה היא הנישה החשובה ולהתייחס אליה בהתאם.

3. שינויים במערכת הדוחות

דו"חות תקופתיים-

האפשרויות שנוספו לדו"חות התקופתיים באות לעזור לכם לעצב ולשלוט בדו"ח התקופתי עוד לפני שהמערכת מייצרת אותו.

שליטה בטקסט הכותרות ובטקסט מלווה לכל חלק בדו"ח- הוספנו אפשרות לשלוט בכותרת של כל אחד מהפרקים בדו"ח התקופתי וכן הוספנו אפשרות להוספת טקסט אישי לכל דו"ח.

כאשר מסמנים את האפשרות, נפתחת אפשרות לשליטה בכותרות ובהוספת הטקסט:

אפשרות להעלים את העמוד הראשון בדו"ח

הוספנו אפשרות להעלים את העמוד הראשון בדו"ח (עמוד השער). בעת ייצור דו"חות ניתן לבחור כעת האם להוסיף את דף הפתיחה והסיום או לא.

בנוסף הוספנו באותו הטאב גם שליטה נוספת בשדות המוצגים בעמוד הראשון, במידה ונבחר כן להציגם:

שילוב שדות מכרטיס הלקוח בטקסטים

בטקסט פתיחה וסיום (ובטקסטים הנוספים בכל פרק בדו"ח התקופתי), הוספנו אפשרות לשלב נתונים מתוך כרטיס הלקוח.
שדות שיהיו בתוך {סוגריים מסולסלים} יוחלפו בערך המתאים מכרטיס הלקוח, אם קיים. אם בכרטיס הלקוח קיימים מספר שדות עם אותו ה-label, יבחר תמיד הראשון.

השלבים להגדרה ולשילוב השדות:

1. בכרטיס הלקוח אנחנו מגדירים כאמור את השדות שנשמור עבור כל אתר (מבוצע על ידי בעלי החשבון, באופן חד פעמי):

2. בכרטיס הלקוח באתר הספציפי נשים לב שהזנו את הנתונים הרלוונטיים:

כשניצור דו"ח, נוכל להשתמש בתוכן מתוך כרטיס הלקוח:

נוספה אפשרות לבחור להציג רק תנועה מאנליטיקס ולא CTR

עד כה ZEFO אפשרה בדו"ח התקופתי להציג בטבלת המיקומים בו זמנית את התנועה מ-Google Analytics ואת ה-CTR האורגני, אבל לא רק את אחד מהם. בגרסה הנוכחית נוספה האפשרות לבחור לכלול בדו"ח רק אחת מהעמודות.

העמודות החדשות:

דו"חות תקופתיים מחזוריים שהופקו קודם לשינוי וכוללים מידע מ-Google Analytics ימשיכו לכלול את 2 העמודות גם בגרסה זו.

דו"ח אתר ותחרות

א. נוספה אפשרות למיין את טבלאות המיקומים בדו"ח אתר ותחרות, בדומה לאפשרות המיון הקיימת בדו"ח התקופתי:

ב. נוספה האפשרות להסתרת עמודת "הערכת תנועה מהנישה" בדו"ח אתר ותחרות. ניתן להשתמש באפשרות זו על ידי הסרת הסימון מתיבת הבחירה המתאימה.

ג. הורדת סימון AdPlanner כברירת מחדל- הנתונים של DoubleClick AdPlanner מבלבלים אנשים שאינם בקיאים בתחום ומכירים את מידת הדיוק של כלי זה (במיוחד אחרי השינוי שגוגל ביצעו בו בשנה שעברה).
לפיכך – החל מגרסה זו נתוני AdPlanner לא נכללים בדו"ח אתר ותחרות כברירת מחדל. במידה ותרצו אותם ניתן לסמן את תיבת הבחירה המתאימה ולכלול אותם בדו"ח כמו שהיה ניתן עד כה.

דוח שינויים תקופתיים

הפרדת מספר ואחוז המבקרים החדשים בדו"ח השינויים התקופתיים – ההודעות על שינוי במספר המבקרים החדשים ובאחוז המבקרים הופיעו בגרסה הקודמת תחת כותרת אחת. בגרסה זו כל אחד מהפרמטרים קיבל כותרת משלו, על מנת לשפר את אחידות הדו"ח ולאפשר תצוגה טובה יותר של הנתונים.
שינוי זה משפיע על כל דו"חות השינויים התקופתיים, גם על כאלו שהוגדרו ותוזמנו בעבר.

תבניות דוחות

שם דו"ח ברשימת הדו"חות יוצג לפי שם התבנית– כאשר דו"ח יווצר מתבנית, הוא יופיע החל מגרסה זו ברשימת הדו"חות לפי שם התבנית, כך שיהיה ניתן להבדיל אותו מהדו"חות הרגילים המיוצרים עבור האתר.

אפשרות חיפוש מעל טבלת האתרים- נוספה אפשרות לחפש אתר ברשימת האתרים במסך תבניות הדו"חות:

שילוב שדות מכרטיס הלקוח במסכי החשבון

מסך "כרטיס הלקוח" ב-ZEFO הינו מסך שאנו רואים בו שימושי במיוחד, ובגרסה זו אנחנו מגבירים את השימושים שתוכלו לעשות בו. להזכירכם – ניתן להגדיר מידע אישי שלכם שתוכלו לשמור עבור כל אתר. בגרסה זו אנחנו מאפשרים להציג, לחפש ולמיין אתרים לפי מידע זה.

רעיונות לשימושים באפשרות החדשה:
1. תרצו להגדיר לכל אתר עדיפות? ניתן להגדיר שדה כזה בכרטיס הלקוח ולמיין את טבלת האתרים לפי העדיפות.
2. האתרים אצלכם מתחלקים לקבוצות ותרצו להוסיף את שם הקבוצה ליד כל אתר? אפשרי גם, באותה הדרך.
3. לכל אתר יש מזהה נוסף ב-CRM חיצוני כלשהו? תוכלו להזין, למיין ולחפש באתרים לפי מזהה זה.

הוספת שדות "כרטיס לקוח" למסך האתרים

הוספנו אפשרות לכלול שדות מכרטיס הלקוח כעמודות אופציונליות למסך חשבון ראשי.

בנוסף:

  • נוספה אפשרות למיין את טבלת האתרים לפי עמודות אלו.
  • אפשרות החיפוש באתרים כוללת כעת גם חיפוש בנתונים מתוך השדות בכרטיס הלקוח.

נוספו שדות מכרטיס לקוח במסכי המיקומים ברמת החשבון

בעמודי המיקומים השונים ברמת החשבון, נוספה אפשרות להוספת שדות מתוך כרטיס הלקוח בדומה לטבלת האתרים.
כמו כן, נוספה אפשרות במסכי החשבון השונים לבחירת העמודות שברצונכם לכלול בתצוגה.

תרגום אוטומטי לאנגלית

הוספנו במקומות רבים בממשק עמודת תרגום אוטומטי של מילות המפתח לאנגלית.
ניתן לבחור עבור כל טבלה במערכת האם עמודה זו תוצג או לא. מתי הנושא שימושי? כאשר אתם עובדים עם שפה שאינה שפת האם שלכם. לדוגמא – יפנית:

שילוב SEMRush במערכת

בגרסה הקודמת של ZEFO שילבנו נתונים מתוך SEMRush במערכת. בגרסה הנוכחית הרחבנו את החיבור ל-SEMRush.

אפשרויות סינון

הוספנו אפשרות לסנן את התוצאות המגיעות ממחקר SEMRush על מנת לקבל מילים המתאימות לכם.

  1. סינון לפי מילת מפתח – "אני רוצה את כל הביטויים שכוללים מילה X".
  2.  סינון לפי מספר חיפושים – "אני רוצה את כל המילים שיש להן יותר מ-X חיפושים".

כך זה נראה בממשק:

הורדת CSV שלם

בעת קבלת תוצאות SEMRush – התוצאות מופיעות עמוד-עמוד. הוספנו אפשרות להורדת CSV מלא של כל התוצאות בלחיצה אחת.

המלצות SEMRush בעת הוספת אתר חדש

בשלב הוספת המילים, במידה והאתר או הנישה נתמכים על ידי SEMRUSH מערכת ZEFO תציג לכם המלצות למילים עבור האתר.

מערכת ההרשאות

מערכת ההרשאות עברה מספר שינויים ושיפורים.

א. שינוי הרשאות של משתמש עבור כל האתרים– נוספה אפשרות לעדכן עבור משתמש הרשאות לכל האתרים בו זמנית האפשרות החדשה במסך ההרשאות:

ב. שינוי ברירת מחדל, גישה אל כרטיס הלקוח – כאשר מוסיפים משתמש עם הרשאת הוספת אתרים, ברירת המחדל של רמת הגישה לכרטיס לקוח שונתה ל-"עריכת נתונים" (מצב קודם – ברירת המחדל הייתה שאין למשתמש זה גישה אל כרטיס הלקוח).

מיקומים היסטוריים

אפשרות הזנת מיקומים ידנית

כעת ניתן באמצעות ממשק הניהול להזין מיקומים היסטוריים ידנית (ללא צורך בעבודה עם קבצי CSV). אפשרות זאת נמצאת תחת תפריט אתר -> הגדרות אתר -> מיקומים היסטוריים

ניתן להזין נתונים היסטורייים בטווח תאריכים:

  • שבוע אחרון או שבוע שעבר.
  • חודש נוכחי או שעבר.
  •  X שבועות/חודשים אחרונים.
  •  טווח מותאם אישית.

נושאי ממשק משתמש

אפשרות החלפת השפה שינתה מקום

אפשרות לשינוי שפת הממשק של ZEFO שינתה מיקום. המיקום הקודם – ה-footer של המערכת:

המיקום החדש הוא בראש העמוד:

התאמה ל-Domains בעברית

ZEFO הותאמה לתצוגת דומיינים בעברית. ההתאמה מתייחסת לדומיינים כדוגמת www.x​n​-​-​4​d​b​v​i​j​7​b​i​.​c​o​.​i​l אשר יופיע www.משכנתא.co.il בצורתו הנכונה. ההתאמה הינה רוחבית בכל המערכת.

א. במסך החשבון הראשי
בתצוגת האתרים הקודמת הדומיין היה מופיע כך:

ובגרסה החדשה הדומיין מוצג בעברית:

ב. בעת הוספת אתר חדש למערכת
ניתן להוסיף דומיינים בעברית למערכת בעת הוספת אתר חדש. האתר החדש יקודד נכון באופן אוטומטי.

ג. בעת הוספת קישורים למערכת
ניתן להוסיף קישורים בעברית למערכת ניהול הקישורים. המערכת תקדד את הקישורים בצורה נכונה באופן אוטומטי.

מיקומים לאורך זמן

החלפת עמוד הנחיתה במסך מיקומים, המערכת מסמנת בכוכבית סגולה מילה המופיעה בתוצאות החיפוש עבור דף שונה מהדף שהגדרתם שברצונכם לקדם.
לעתים זה סימן לעונש או לבעיה שחשוב לשים לב אליה. לפעמים, כאשר נבחן את הדף החדש – נראה שבעצם נעדיף לקדם אותו עבור המילה, במקום הדף המקורי שהגדרנו. בגרסה זו הוספנו אפשרות מהירה בטבלת המיקומים לשנות את דף הנחיתה לדף המופיע בפועל. כך זה נראה:

דוח מיקומים לאורך זמן – תוצאות לא רצופות
כאשר יש מספר תוצאות לא רצופות עבור אותה האתר, המערכת מציגה כוכבית צהובה. החל מגרסה זו ZEFO מציגה לכם מי הם בדיוק הדפים המופיעים בתוצאות, ומה המיקום המדוייק שלהם:

אנשי קשר

אפשרות לעדכן יותר מכתובת דוא"ל אחת לכל איש קשר- נוספה אפשרות להזין יותר מכתובת דוא"ל עבור איש קשר. יש להזין כל כתובת מייל בשורה נפרדת בתיבה המיועדת לכך.
עבור המשתמשים המנהלים את אנשי הקשר שלהם ברשימה התועלת ברורה – תיעוד מלא של המידע עבור כל אחד מאנשי הקשר.

שיפור עיצוב עמוד איש קשר עבור אנשי קשר להם הרבה קישורים- עמוד “איש קשר” מרכז את כל עסקאות הקישורים שביצעתם עימו. שופרה תצוגת עסקאות הקישורים כאשר קיים איש קשר עימו בצעתם עסקאות רבות.

מילים מובילות – אפשרות לבחירת עמודות

השינוי משפיע הן על מסך מילים מובילות ברמת האתר, והן על מסך מילים מובילות ברמת חשבון.

  1. ניתן להוסיף כעת עמודת תרגום אופציונלית.
  2. עמודות לבחירה
  3. חיפושים חודשיים.
  4. חיפושים מקומיים.
  5.  CTR
  6.  BR (ניתן לראות ברמת אתר).

מיקומים מול מתחרים

אפשרות להציג את התוצאה הטובה ביותר של כל אתר בלבד

מסך "מיקומים מול מתחרים" מציג את המיקום שלנו עבור מילה ספציפית מול המתחרים המוגדרים.
כאשר האתר שלנו או אתר מתחרה מופיע מספר פעמים בתוצאות עבור מילה מסויימת, לעתים הדו"ח עמוס מכדי להסיק ממנו תובנות. לדוגמה– עבור המילה "אינטגרלים" ויקיפדיה ו-YouTube מופיעים פעמים רבות בתוצאות החיפוש:

בגרסה הנוכחית הוספנו אפשרות להציג רק את התוצאה הטובה ביותר בכל דומייין.

כמו שניתן לראות, במצבים כדוגמת המילה לעיל – שימוש באופציה החדשה גורם לטבלת המיקומים מול המתחרים להיות ברורה משמעותית:

הוספת אפשרויות לבחירת העמודות בטבלה

בעמוד המיקומים מול המתחרים נוספה אפשרות לבחור את העמודות המוצגות בטבלה.
ניתן להוסיף כעת את העמודות הבאות:

  • תרגום לאנגלית.
  • חיפושים חודשיים.
  • חיפושים מיקומיים.
  • תוצאות.
  • מספר תוצאות intitle.

מערכת ניהול הקישורים

התראה כשתאריך הסיום של קישור מתקרב- במסגרת ההתראות שמערכת ניהול הקישורים מייצרת – הוספנו אפשרות לקבל מייל יומי על עסקאות קישורים העומדות להסתיים:

באגים שתוקנו

אנו מודים למשתמשים שדיווחו על באגים שונים במערכת.

באגים שתוקנו:
א. מחקר כתובות מרוכז קרס כשיש כתובות רבות למחקר.
ב. במסמך מיקומי החשבון, סימון "טבלה נפרדת לכל נישה" ללא סימון "הצגת נישות" לא עבדה כראוי.
ג. דוח שינויים תקופתי – השוואת מבקרים יחודיים חושבה לפי מבקרים יחודיים יומיים ולא חודשיים.
ד. דוחות עם יותר מדי עמודות יצרו קבצי WORD לא תקינים.

אנחנו יודעים כמה כולם עסוקים

נשמח לעדכן כשעולה מאמר ששווה את הזמן שלך