שלום למשתמשי ZEFO,
פוסט זה מציג את השינויים בגרסת ZEFO החדשה שעלתה היום. לפני הכל ברצוננו להודות לכל המשתמשים שלנו שהעלו בקשות והצעות שונות – הגרסה שהעלנו היום מבוססת כמעט במלואה על בקשות שהגיעו ממשתמשי ZEFO בחודשיים האחרונים.

נדגיש כמה מהעדכונים באופן מיוחד:

  1. מערכת הדו"חות שודרגה:
    • תבניות לדו"חות – במידה ואתם שולחים דו”חות אחידים ללקוחות שלכם, כעת אין צורך יותר להגדיר את הדו"חות בנפרד עבור כל אתר. ניתן להגדיר תבנית דו"ח ולבחור בלחיצה את האתרים עבורם היא תיווצר באופן אוטומטי.
    • אפשרויות ייצוא חדשות – אפשרות לייצוא דו"חות ישירות כקבצי PDF, אפשרות לשלוח דו"ח באופן אוטומטי למספר אנשי קשר.
    • הרחבות שונות בדו"חות שניתן להפיק – שינויים רבים לשיפור גמישות הדו"חות שאתם מפיקים
  2. ניתוח השפעת עדכוני גוגל ברמת החשבון- מסך חדש יאפשר לכם להבין במהירות אילו מעדכוני גוגל השונים (פנדה, פינגויין וכדו') השפיעו על האתרים השונים אותם אתם מנהלים.
  3. אינטגרציה עם מערכת SEMRush- מערכת SEMRush מאפשרת קבלת המלצות על מילים נוספות עבור אתרים בינלאומיים (גוגל us, uk, ca, ru, de, fr, es, it, br, au ובינג us). עבור אתרים המקודמים במנועים אלו – מערכת ZEFO מאפשרת מחקר ואיתור מילים נוספות שתוכלו לקדם.
  4. פישוט הממשק- אנו מציגים בגרסה זו תהליך שאנחנו הולכים לפרוס על פני מספר גרסאות, שמטרתו פישוט הממשק והצפת מידע. שימו לב שפריטים בתפריטים השונים שינו שמות ומיקום, על מנת להפוך את השימוש בתפריטים לאינטואיטיבי יותר.
  5.  שינויים רבים נוספים– כמעט כל מסך במערכת הורחב והשתנה בגרסה זו – קראו את הפוסט לפירוט מלא של השינויים וההפתעות במערכת ZEFO.

כרגיל, אנחנו כאן לכל שאלה. נשמח לשמוע את דעתכם על הגרסה החדשה!

ייצוא נתונים בפורמט PDF

הוספנו את האפשרות להפקת קבצי PDF בכל מקום במערכת בו היה ניתן לייצא נתונים כקבצי Word. הייצוא מתאפשר על ידי לחיצה על הסמל המתאים.

בנוסף בעת הפקת דו"ח כדו"ח מחזורי נוספה האפשרות להפיק את הדו"ח החדש כקובץ WORD או כקובץ PDF:

שני נושאים חשובים בהקשר זה:

  1. ההגדרה קיימת עבור דו"חות מחזוריים בלבד. עבור דו"חות רגילים ניתן לבחור איך ברצונכם לשמור אותם מיד אחרי הפקתם.
  2. דו"חות מחזוריים קיימים (כאלו שהוגדרו בגרסאות הקודמות של ZEFO) יופקו כברירת מחדל בפורמט DOCX. ניתן לערוך את הדו"חות המחזוריים הקיימים אם ברצונכם לשנות הגדרה זו.

מערכת הדו"חות

אפשרות לשליחת דו"ח מחזורי למספר כתובות מייל

נוספה אפשרות לשלוח דו"ח מתוזמן מחזורי למספר כתובות דוא"ל.
אפשרות זו שימושית במספר מצבים:

  1. שליחת דו"חות למספר אנשים בצוות העבודה.
  2. שליחת דו"חות חודשיים ישירות אל הלקוחות. בהקשר הזה – חשוב לציין כי למרות שזו פונקציה שהתבקשה על ידי לא מעט ממשתמשי ZEFO איננו ממליצים לשלוח דו"חות ישירות אל הלקוחות – תמיד מומלץ שמנהל הלקוח יביט בדו"ח לפני שהוא נשלח אל הלקוח באופן אוטומטי.

שימוש באפשרות החדשה:

  1. אפשרות זו מופיעה בכל אחד מהדו"חות המחזוריים. נכנס בלשונית אתר אל דו"חות-> הפקת דו"ח חדש. נבחר את הדו"ח הרצוי ובתחתית המסך נוכל לבחור כתובות נוספות לשלוח אליהן את הדו"ח שיווצר.
  2. על מנת לשלוח את הדו"חות המחזוריים למספר כתובות מייל הפרידו בין כתובות המייל על ידי פסיקים, לדוגמא : [email protected], [email protected]

עיצוב חדש וברור יותר למערכת יצירת הדו”חות

פישטנו את תהליך הפקת הדו"חות מתוך המערכת. תפריט הפקת הדו"חות הקודם:

המצב עד כה היה:
א. לחיצה על "דו"חות אתר שמורים" הציגה את הדו"חות הקיימים לאתר.
ב. לחיצה על שם דו"ח אפשרה ליצור דו"ח חדש מהסוג הרצוי.

תפריט הדו"חות החדש:

א. לחיצה על "דו”חות קיימים" מאפשרת לראות את הדו"חות שהפקתם בעבר ואת הדו"חות המחזוריים.
ב. "הפקת דו”ח חדש" מציגה את המסך החדש הבא, המאפשר בחירת דו"ח להפקה, ומכיל הסבר מורחב על כל אחד מהדו”חות:

הגדרת תבניות של דו"חות

נוספה אפשרות חדשה להגדרת תבניות דו"חות ברמת החשבון.

לאפשרות זו מספר שימושים מיידים:

  1. במידה ואתם מפיקים דו"חות תקופתיים במבנה אחיד ללקוחות שלכם תוכלו להגדיר את המבנה של הדו"ח פעם אחת ולשייך אותו מיד לכל האתרים.
  2. הגדרת דו"ח אחיד למעקב פנימי אחרי ההתקדמות – לדוגמא – תוכלו להגדיר דו"ח שישלח לכם בכל יום ראשון את הסטאטוס של כל אחד מהאתרים, ולסמן בלחיצה אחת שברצונכם לקבל דו"ח זה עבור כל האתרים בחשבון.
    כל משתמש בעל הרשאת ניהול בחשבון יכול ליצור תבנית דו"ח ולתזמנה לאתרים בחשבון.

אופן השימוש באפשרות החדשה:
1. נכנסים לאפשרות החדשה "תבניות דו"חות" במסך חשבון ראשי.

2. בוחרים דו"ח ע"מ ליצור את התבנית עבורו.
3. בוחרים את כל הפרמטרים בדו"ח כולל כינוי לדו"ח, את תיזמון השליחה המחזורית שלו ואת פורמט השליחה שלו; כקובץ WORD או כקובץ PDF.

4. לאחר שמירת התבנית, יש לבחור את האתרים הרצויים עבורם נרצה להפיק את הדו”ח. הדו"חות המתוזמנים יישלחו באופן אוטומטי למשתמש האחראי של כל אתר.

דו”ח תקופתי

  • אפשרות להוספת טקסט פתיחה מותאם אישית

נוספה אפשרות להוספת טקסט פתיחה וטקסט סיום לדו"ח התקופתי. טקסט הפתיחה יופיע בעמוד השער של הדו"ח וטקסט הסיום יופיע בעמוד נפרד בסופו של הדו"ח.
מטרת אפשרות זו היא לאפשר למשתמשים להכין מסמך שלא מצריך עריכה כבר בתוך הממשק.
האפשרות מצוייה במסך יצירת הדו"ח התקופתי. על מנת להוסיף את רכיב טקסט הפתיחה והסיום, בחרו אפשרות זו במסך הדו"ח התקופתי ומלאו את הטקסט שתרצו להוסיף.

  • הסתרת תאריכים כאשר מוסיפים לוג פרוייקט

בדו"ח התקופתי נוספה אפשרות לשילוב לוג הפרוייקט ללא תאריכי ביצוע הפעולות. השימוש באפשרות זו – דיווח ללקוח על הפעולות שבצענו, ללא ציון תאריך ספציפי.
הצורך עולה כאשר אנחנו רוצים לכלול בדו"ח באופן אוטומטי את הפעולות שבצענו אבל אנחנו רוצים שזה יוצג, לדוגמא, בתור "מה עשינו בינואר" ולא בתור "מה עשינו בכל תאריך ספציפי בינואר".
האפשרות נמצאת תחת "לוג פרוייקט" בהגדרות הדו"ח התקופתי, ושם הסימון "הסתרת תאריך".

דו”ח שינויים תקופתיים

נוספה אפשרות להוסיף נתוני מבקרים ייחודיים (unique) לדו”ח שינויים תקופתיים.

מספור עמודים בדו"חות

נוסף מספור אוטומטי לדו"חות המיוצאים לקבצי WORD או PDF. המספור מופיע בתחתית העמוד ויופיע באופן אוטומטי בכל הדו"חות במערכת.
עבור משתמשים להם White Label משלהם – השינוי יופיע רק אם התבקש. אם ברצונכם להוסיף מספר עמודים לדו”חות White Label אנא צרו עמנו קשר.

עדכוני Google

מסך גלובלי – עדכוני אלגוריתם

אחד המסכים המעניינים בגרסה זו מאפשר לראות במהירות אילו מהאתרים אותם אתם מנהלים נפגע מעדכוני גוגל השונים, ומאילו עדכונים הוא נפגע.
מסך חדש ברמת החשבון מרכז את רשימת כל האתרים בחשבון, ומקשר בין שינויים בתנועה באתר לבין עדכוני גוגל.

חשוב לציין: ישנן סיבות אפשריות רבות לשינויים בתנועה לאתר כגון שינויים עונתיים, תדמיתיים –
או שינויים הקשורים באתרי המתחרים. לא כל שינוי בתנועה לאתר קשור לעדכוני אלגוריתם של מנועי חיפוש.

במסך אנחנו רואים את רשימת עדכוני גוגל שהתרחשו בזמן שירדה התנועה באתר, את רשימת עדכוני גוגל שהתרחשו בעת עלית תנועה באתר, וכמו כן אנחנו רואים השוואה של מספר הביקורים האורגניים בארבעה השבועות האחרונים מול מספר הביקורים האורגניים בתקופה המקבילה לפני שנה והשוואה של הביקורים האורגניים ב-4 השבועות האחרונים אל מול ממוצע הביקורים האורגניים באתר (מנתון זה ניתן לראות אם בסופו של דבר המצב הנוכחי של האתר הוא שיפור יחסי או התדרדרות יחסית).

איך נשתמש בעמוד זה?

  •  2 העמודות האחרונות נותנות אינדיקציה ראשונית האם יש פגיעה באתר – הן ברמה השנתית (האם התנועה ירדה מאז שנה שעברה) והן ברמת החודשית (האם הביקורים באתר בחודש האחרון במגמת ירידה לעומת הממוצע של האתר).
  • במידה ובאחד משני המדדים הייתה ירידה – מומלץ לבחון את האתר.
  •  לחיצה על כתובת האתר בעמודה המתאימה מובילה למסך ניתוח שינויים בתנועה עבור האתר הספציפי, ונוכל לצלול ולראות בדיוק מתי היו השינויים.
  • רשימת האלגוריתמים הפוגעים יכולה לתת לנו רמזים על הפגיעה באתר – לדוגמא – אם אתר אחד נפגע ממספר עדכוני פנדה, נוכל להניח שיש בעיה בתוכן האתר ולהתחיל לאתר אותה.

ניתוח שינויים בתנועה – סיכום ברמת אתר

את מסך ניתוח שינויים בתנועה המציג את השפעת עדכוני גוגל על האתר הצגנו כבר בגרסה הקודמת של ZEFO. לצד התצוגה ברמת החשבון הרחבנו את התצוגה ברמת האתר:

  1. הוספנו סיכום בראש הדף המפרט את העדכונים שהשפיעו על הדף.
  2. הוספנו סיכום על השינוי בתנועה באתר – ב-4 השבועות האחרונים ובהשוואה לשנה שעברה ולממוצע הביקורים הכללי של האתר.

מסך "תאריכי תפוגת דומיינים"

הוספת תמיכה בסיומות דומיינים נוספות

הוספנו תמיכה בסיומות דומיינים נוספות עבורן ZEFO בודקת את תאריכי תפוגת הדומיינים:
sk, se, pro, it, cz, ws, tv, pt, ru, ie, dk, ca, us, uk, tw, me, ee, edu, co

מסך "תאריכי תפוגת דומיינים" עבר שינוי עיצוב והבהרה:

הוספנו תקציר המסכם את מצב הדומיינים בחשבון בראש הדף במסך תאריכי תפוגת דומיינים:

  • סה"כ דומיינים.
  • דומיינים שפגו.
  •  דומיינים שפגים ב-30 הימים הקרובים.
  • דומיינים שאינם במעקב.

הוספנו חיווי דרך תפריטי החשבון כאשר ישנם דומיינים העומדים לפוג בחשבון:

מיקום ממוצע

מיקום ממוצע משוקלל- עד כה כאשר היינו מחשבים את המיקום הממוצע של מילים, המיקום הממוצע היה מחשיב מילים עם תנועה- מילים פופולאריות / עם הרבה חיפושים ומילים ללא תנועה כמילים בעלות משקל זהה בשיקלול הממוצע.
הוספנו אפשרות להכליל את כמות החיפושים המקומית כפקטור בחישוב המיקום הממוצע.
דוגמא לאופן החישוב:

תוכלו לבחור אפשרות זו במסך ממוצע מיקומים בלשונית אתר ובלשונית נישה.

נקודות חשובות:

  • שימו לב כי כברירת המחדל אפשרות זו אינה מסומנת.
  • כאשר אפשרות זו מסומנת, נתוני החיפושים המקומיים המפורטים יופיעו בטבלה מתחת הגרפים.

 מסך חדש – שינויים במיקומים

בגרסה זו הוספנו דו"ח חדש ברמת חשבון: שינויים במיקומים. הדו"ח זמין בתפריט חשבון תחת מיקומי האתרים בחשבון.

הדו"ח מציג את כל האפשרויות והסינונים המוכרים מדו"ח מיקומי האתרים בחשבון – עם אפשרות חדשה ושימושית במיוחד – תאריך להשוואה. האפשרויות לבחירה הן:

  • יום אחורה – השוואה של היום מול אתמול.
  • שבוע אחורה – השוואה של היום מול לפני שבוע.
  • הראשון לחודש – השוואה של היום מול הראשון לחודש – אפשרות זו שימושית בחברות SEO אשר שולחות דו”חות חודשיים ללקוחות ורוצות להשוות את המצב הנוכחי מול המצב ששוקף בדו”ח האחרון שנשלח.
  • חודש אחורה – השוואה של היום מול לפני חודש.
  • שנה אחורה – השוואה של היום מול לפני שנה.

הדו"ח גם מסתיר באופן אוטומטי מילים שלא היו במעקב ונותן לנו לבצע השוואה אובייקטיבית ומהירה של השינויים שהתרחשו במיקומים.
עבור מילים שחל שינוי במיקום שלהן ניתן ללחוץ בקלות על המילה ולהגיע לעמוד מילה – ובו לקבל פרטים נוספים רבים אודות המילה כגון עמוד נחיתה, היסטורית מיקומים, היסטורית תוצאות, קישורים שתועד שהושגו עבור המילה.

שילוב נתוני SEMRush במערכת

בגרסה זו הוספנו אינטגרציה עם נתוני SEMrush עבור אתרים בעלי מדינת יעד אשר נתמכת בשירות.
השירות מאפשר לקבל את רשימת המילים עבורן מדורג אתר ב-20 התוצאות הראשונות במנועי החיפוש הבאים:

נקודות חשובות לשימוש:

  1. השימוש בשירות מאופשר רק באתרים בהם מדינת היעד של האתר או שמדינת היעד של אחת הנישות של האתר היא אחת מן המדינות שמופיעות בטבלה.
  2. השימוש בשירות מוגבל בקרדיטי המחקר החודשיים בחשבון (בדיוק כמו מחקרי קישורים תחת עמודי ניהול קישורים) – כל מילת מפתח אשר מוצגת על ידי המחקר עולה קרדיט אחד.
  3. אם ברצונכם בקרדיטים נוספים אנא צרו עימנו קשר – העלות של רכישת כל 5,000 קרדיטים נוספים הינה 100₪ + מע"מ.
  4. ביצוע מחקר SEMrush זמין בתפריט אתר תחת "האתר שלך ברשת":

בשלב ראשון יש לבחור דומיין עבורו לבצע את המחקר (ניתן לבחור גם בכל דומיין מתחרה אותו תרצו לבדוק):

לאחר מכן ZEFO תציג באילו מנועי חיפוש מדורג האתר ב-20 התוצאות הראשונות ועבור כמה מילים בכל מנוע:

כעת ניתן לבחור מנוע חיפוש ולצפות ברשימת המילים עבורו (בחירה תציג עד 20 מילים ראשונות ותעלה עד 20 קרדיטים):

כעת ניתן לבחור בהתאם למספר החיפושים ו/או המיקום מילות מפתח ולהוסיף אותן למעקב.

הגדרות אתר

התאמת עמודי נחיתה – שימוש ב-site: במקרה שאין תוצאות בגוגל

עד כה עמודי הנחיתה המומלצים עבור המילים הינם העמודים אותם מציג מנוע החיפוש בתוצאות החיפוש לפי הסדר שלהן, או לבחור בצורה ידנית את עמודי הנחיתה.
כעת אנו נותנים מקור נוסף להמלצות לעמודים, ולאלו שאין להם מיקומים לאתר: אם אין עמוד נחיתה – יוצגו 10 התוצאות הראשונות של פקודת site:domain.com <keyword> . במידה וחלק מהתוצאות כבר מופיעות בתוצאות הקודמות, יופיעו פחות מ-10.
לסיכום, יש לכם כעת שלוש אפשרויות לבחור עמודי נחיתה:

  • המלצות מתוצאות חיפוש.
  • המלצות עמודים מסריקת האתר.
  • בחירה ידנית.

ניתוק עמודי נחיתה מעמוד

הוספנו אפשרות ל ההתאמה בין מילה לעמוד, כך שמילה יכולה להיות שוב לא מקושרת לעמוד. במידה ועמוד הוגדר בטעות, או שאין ברצונכם שהעמוד יהיה עמוד הנחיתה למילה מכל סיבה שהיא, תוכלו לנתק את הקישור בין עמוד הנחיתה למילה.

מערכת ההרשאות

פיצול הרשאות ניהול בחשבון

נוספה אפשרות חדשה למתן הרשאות למשתמשים- "הרשאות ניהול לא כולל משתמשים"
ההבדל בין "הרשאות ניהול" לבין "הרשאות ניהול לא כולל משתמשים": לבעל הרשאת ניהול לא כולל משתמשים לא תהיה אפשרות להזמין משתמשים חדשים או לשנות הרשאות של משתמשים אחרים בחשבון.

האפשרות זמינה במסך ניהול הרשאות משתמשים תחת תפריט חשבון:

הוספת קישור להסבר על רמות ההרשאות השונות לחשבון

ההסבר החדש נותן מידע מפורט על כל אפשרות להרשאות בחשבון וזמין למנהלים בחשבון לאחר שבחרו משתמש לערוך עבורו את ההרשאות בחשבון:

לאחר לחיצה על הקישור מוצג ההסבר:

מסך אתר ראשי

הוספת חיפושים לטבלת הנישות

בטבלת הנישות במסך האתר הראשי הוספנו "סה"כ חיפושים חודשיים", ו-"סה"כ חיפושים מקומיים". העמודות מציגות את סכום החיפושים המקומיים והחודשיים של כל המילים בנישה.
תוספת זו תאפשר לכם, מבלי להיכנס לנישות, לזהות את הנישות עם הפוטנציאל הגדול באתרכם ולתת להן את תשומת הלב המתאימה.

תאריך עדכון נישה

בתצוגת הנישות – במידה ויש נישות מוקפאות, תופיע עמודה נוספת אחרי שם הנישה, שתציין מתי כל נישה עודכנה בפעם האחרונה. במידה וכל הנישות באתר פעילות עמודה זו לא תוצג.

מסך נישה

אפשרות לעשות רענון למידע

הוספנו אפשרויות לרענון נתונים:
א. הוספנו אפשרות לרענן את המיקומים ש-ZEFO אספה עבור המילים.
ב. הוספנו אפשרות לרענן את כמויות החיפושים מ-AdWords Keyword Tool.

מוטיבציה לשינוי:

  1.  נתוני המיקומים נאספים בשעות הלילה הקטנות. נתוני החיפושים נאספים כאשר אתם מזינים את המילים, ולאחר מכן פעם בחודש.
  2. המיקומים עשויים להשתנות במהלך היום. כמות החיפושים יכולה להתעדכן במהלך החודש.
  3. בגרסה זו אנחנו מאפשרים לכם לקדם נתונים נכונים לרגע הנוכחי במידה ועולה הצורך בכך.

האפשרות נגישה במסך הראשי של הנישה:

 אנשי קשר- אפשרות להעלאת אנשי קשר כ-CSV

במסכי אנשי הקשר – הוספנו אפשרות להעלות את אנשי הקשר כ-CSV.

  •  כל השדות בקובץ ה-CSV הם אופציונליים ועבור כל איש קשר יועלו השדות שיוזנו.
  • השדות בקובץ: שם, אימייל, תפקיד, חברה, כתובת, טלפון והערות.

אפשרות זו תאפשר לכם לייבא במהירות אנשי קשר לתוך מערכת ZEFO ממערכת ה-CRM שלכם.

 מערכת ניהול קישורים

עמודות חדשות לבחירה בעמוד "צפייה בקישורים"

למסך צפייה בקישורים נוספו עוד שתי עמודות:

  • כמות קישורים לפנימיים בעמוד: מספר הקישורים בעמוד המקשר שמקשרים לעמודים פנימיים באותו אתר.
  • כמות קישורים לחיצוניים בעמוד: מספר הקישורים בעמוד המקשר שמקשרים לעמודים חיצוניים מחוץ לאתר המקשר.

עמודות אלו מוסתרות כברירת מחדל ועל מנת לבחור אותן להופעה, יש לגלול מטה לתחתית העמוד ולבחור באפשרות של בחירת עמודות ולסמן את " מספר קישורים יוצאים מהעמוד המקשר" בהתאם והעמודות יופיעו בטבלה.

מטרת האפשרות היא לאפשר ביצוע בדיקת sanity על עמודים מהם הושגו קישורים ולוודא שלא הפכו לעמודים "מלוכלכים" שכל המקושרים מהם עלולים לקבל עונש.

 No-follow ב-CSV

נוספה אפשרות חדשה לסמן קישורים המועלים בקובץ CSV בתור קישורי nofollow.
האפשרות החדשה זמינה במסך הוספת קישורים – לאחר לחיצה על "העלאת קובץ קישורים (CSV)…".
בקובץ שמעלים יש להוסיף עמודה נוספת בשם no_follow ולמלא בה "yes" או "1" עבור שורות בהן נרצה שהקישורים יתווספו בתור nofollow.

אפשרות לבחור קישורים ולמחוק בכמות

נוספה אפשרות חדשה למחוק מספר קישורים באופן מרוכז.
האפשרות זמינה בעמוד צפייה בקישורים ובעמוד קישורים לא תקינים באיזור ניהול קישורים:

אפשרות זו שימושית לדוגמא אם אין לנו מה לעשות עם מספר קישורים לא תקינים שהוספנו למעקב ואנחנו לא רואים לעקוב אחריהם יותר.

שינוי שמות פריטים בתפריטים

במסגרת תהליך פישוט הממשק של ZEFO התפריטים סודרו מחדש:

תפריט החשבון

תפריט אתר

אנחנו יודעים כמה כולם עסוקים

נשמח לעדכן כשעולה מאמר ששווה את הזמן שלך