ככל שהזמן עובר יותר ויותר חנויות פיזיות מעבירות את הסחורה שלהם לאינטרנט. בשנים האחרונות חלה האטה משמעותית בענף הקמעונאות בארה״ב, אלפי עובדים מפוטרים, קניונים נסגרים בעוד שמנגד אתרי קניות כמו אמאזון, אסוס וכדומה ממשיכים לצמוח ולהרוויח מיליונים על גבי מיליונים.

חנויות עוברות לאונליין והמעבר הזה מצריך מאנשי השיווק להבין לעומק את עולם ה-eCommerce ולדעת כיצד לבצע אופטימיזציה לחנות המוכרת אונליין.

קידום אתרי מכירות וחנויות: למה חשוב להיות למעלה בגוגל?

כמו בכל תחום אחר עבורו מבצעים SEO, כאשר אנחנו מדברים על קידום אתרי eCommerce המטרה העיקרית היא להופיע בעמוד הראשון בגוגל בהקשר לביטויים רלוונטיים עם נפח תנועה גבוה בו זמנית.

כמה חשובים המיקומים הראשונים בגוגל? על פי Optify, שיעור ההקלקות לאתר המופיע בתוצאה הראשונה בגוגל הינו 36.4 אחוז, בעוד שהתוצאה השניה מקבלת 12.5 אחוז והתוצאה השלישית מקבלת רק 9.5 אחוז.

כפי שניתן להבין, התוצאות הראשונות בגוגל מקבלות פי 3 יותר הקלקות מתוצאות המופיעות במקום השלישי.

אז איך בדיוק מקדמים אתרי מכירות וחנויות וירטואליות?

1. מחקר מילות מפתח ומתחרים

כל מקדם אתרים מכיר את חשיבות מחקר מילות המפתח בתחום ה-SEO, אך לא כולם יודעים כיצד לבצע אותו ביעילות ובמקצועיות. הנושא עוד יותר מורכב כאשר מדברים על אתרי eCommerce. באופן כללי כאשר אנחנו מקדמים אתרים אנחנו רוצים למצוא מילות מפתח עם נפח חיפוש גבוה ותחרות נמוכה, אבל כשמדובר על מכירת מוצרים אונליין אנחנו צריכים להבין איך חושבים הגולשים שלנו ובאיזה שלב הם בתהליך הקנייה. לצורך הדוגמה נחשוב על אדם שרוצה לקנות טלוויזיה חדשה.

בשלב הראשון האדם לומד את השוק: הוא יחפש מושגים כגון "השוואת טלוויזיות", "איך לבחור מסך טלוויזיה", "טלוויזיות 2017". המונחים האלו מתבטאים לרוב בתנועה גבוהה, תחרותיות גבוהה, אך לא בהכרח יביאו מכירות – בשלב הזה האדם מכיר את השוק. (ועדיין יכול להיות שכבר נרצה שיגיע לאתר שלנו, להתחיל את הקשר איתו).

מהצד השני – כאשר האדם מגיע לחפש דגם ספציפי – לרוב מדובר בשלב קרוב מאוד לרגע הרכישה בפועל – במקרה הזו מיקום גבוה על שם הדגם הרצוי יביא תנועה שממירה ביותר. למשל אותו אדם שהתעניין בחיפוש טלוויזיה, יכול לחפש רגע לפני הרכישה "קניית LG 55UH617Y 4K" או פשוט "LG 55UH617Y 4K" אם זו הטלוויזיה בה הוא בחר. מן הסתם שמות הדגמים מביאים פחות תנועה מאשר המונחים הגנריים, אבל באתרי מכירות רבים הם החלק הארי של המונחים המביאים את המכירות בפועל!

באופן דומה – שמות מותגים הם שלב ביניים בין שני מצבים אלה – חיפוש של "מסכי LG" יבוצע על ידי אדם שכבר מתחיל להחליט איזה מסך הוא רוצה, אבל עדיין לא בחר את המוצר הספציפי, לרוב. שמות מותגים יביאו יותר טראפיק משמות הדגמים הספציפיים, וימירו יותר מהמונחים הכלליים.

כלומר – כשאנחנו מדברים על מונחים לאתר eCommrce אנחנו צריכים לחשוב על מילים גנריות שקשורות לתחום, ובמקביל ובעיקר – שמות המותגים הרלוונטיים, שמות הדגמים, וצירוף מילות קניה. "רכישת <דגם>" לצורך העניין הוא מושג שנשמח מאוד לקבל ממנו תנועה. השקעה מיוחדת במושגים צריכה להיות גם לפי השיקולים העסקיים של בעל החנות: האם יש מוצרים ששווה לבעל החנות למכור במיוחד? או מותגים? אם כן – נתמקד עוד בהם.

רק נושא מחקר המילים עבור אתרי eCommerce יכול למלא מספר מאמרים, אך נתקדם לנושאים הבאים.

2. מבנה האתר והחנות

מבנה האתר הוא הנושא החשוב השני כאשר אנחנו מקדמים את אתר ה-eCommerce שלנו. בלי קשר ל-SEO, מבנה האתר משפיע על מגוון נושאים:

  • השימושית של האתר וחווית המשתמש באתר
  • יחס ההמרה באתר – כמה קל לקנות באתר? כמה האתר מושך את המשתמש לקנות.

בהקשר SEO כאשר אנו ניגשים ומסתכלים על מבנה האתר, אנו צריכים לחשוב על היררכיה ברמת הקוד. בדומה לכל אתר המבוסס על קטגוריות ההיררכיה צריכה לאפשר להגיע מעמוד הבית לעמוד מוצר מסויים במספר לחיצות מצומצם ככל הניתן.

השיטה הזו יכולה לעזור לכם להגדיל את ה-link juice וה- authority של דף המוצר שלכם מעמוד הבית של האתר דרך לינקים פנימיים לדף המוצר. המבנה הבסיסי של אתר חנות: דף ראשי, דפי קטגוריות, דפי מוצרים. במקביל – דפי דגמים ודפי מותגים אמורים לשמש כהיררכיה נוספת לאתר.

בדוגמה ניתן לראות כיצד אתר המוכר מוצרי חשמל אמור להראות:

 

ניתן לראות כי יש לינקים מעמוד הבית שעוברים בקטגוריה, תת קטגוריה ועמוד המוצר. חשוב לזכור גם לקשר בין עמודים לבין עמודי קטגוריה בכדי לחלק את ה-"link juice" לעמודים בעלי עדיפות גבוהה יותר עבור המיקום שלהם בגוגל.

3. עמודי הקטגוריות ועמודי המותגים

האם ידעתם שעמודי הקטגוריות ועמודי המותגים הם העמודים החשובים והחזקים ביותר אחרי עמוד הבית של האתר?  אז מה צריך לעשות בדיוק עם עמודי הקטגוריות ועמודי המותגים?

העניקו תוכן ייחודי שאנשים ירצו לקרוא לכל עמודי הקטגוריות ועמודי המותגים שלכם. שימו לב לדוגמאות הבאות:

  1. מומלץ להשתמש בטקסט שאנשים ירצו לקרוא. תיאור היכול להתאים לעמוד המוצר של LG ״חברת LG מוציאה לשוק בכל שנה דגמי טלוויזיה רבים, אולי אפילו יותר מכל חברה אחרת. רוב מסכי LG אינם יקרים, אך לרוב אינם מצטיינים ביחס עלות-תועלת לעומת המתחרים. בשנים האחרונות LG ידועה במיוחד בזכות טלויזיות ה- OLED ו-IPS LCD שלה.״
  2. פחות מומלץ להשתמש במשפט היכול להתאים לכל קטגוריה / מותג בנפרד ובצורה זו ליצור שוני בין הקטגוריות: ״טלוויזיות מהמותג <שם המותג> מציגות תמונה מעולה ואיכותית. ל-<מותג> מסכים שטוחים, רחבים ואמינים".
  3. לא מומלץ להשתמש במשפט גנרי: ״זהו עמוד קטגוריית הטלוויזיות שלנו, כאן תוכלו למצוא מגוון רחב של מותגים מכל העולם״. שימו לב, אנחנו יכולים להלביש את המשפט הזה על כל אחד מעמודי הקטגוריה / המותג באתר שלנו כך שהוא פחות מומלץ, המטרה היא ליצור תוכן ייחודי עבור כל עמוד.

המטרה העיקרית שלנו היא ליצור תוכן ייחודי עבור כל עמוד. המשפט הראשון מפרט מהם היתרונות והחסרונות של LG על פני המתחרים. במקרה זה מדובר בטקסט שאנשים שיחפשו טלוויזיה יקבלו ממנו את הערך המוסף הגבוה ביותר. המשפט השני מעניק הרחבה קצרה שכן המותגים (במקרה שלנו, מותג המוכר טלוויזיות) משתנים בין קטגוריה לקטגוריה וכך אנו מגיעים למצב שכל קטגוריה / עמוד מותג מקבל תיאור ייחודי משל עצמו.

למשפט השלישי כמעט לא יהיה ערך ברמת SEO.

4. חשיבות התוכן באתרי חנות וירטואלית

תוכן הוא המלך. זה משפט שאנו לא מפסיקים לשמוע כבר כמה שנים, השאלה היא כיצד אנו משתמשים בתוכן בכדי למקסם את הנוכחות הדיגיטלית של החנות?

  1. בלוג – הוסיפו בלוג לאתר, כתבו תוכן מעניין אשר יביא עמו ערך מוסף למותג ויעזור לקדם מילות מפתח רלוונטיות נוספות בתוצאות החיפוש. בנוסף, אנו ממליצים בחום שלא לכתוב מאמרים אך ורק בשביל הקידום בתוצאות החיפוש, חשוב מאוד שהתוכן יוכל לעניין ולרתק את הקהל הרלוונטי. שימו לב שאתם משתמשים אך ורק בתוכן מקורי ולא בתוכן מועתק שכן תוכן מועתק משפיע לרעה על תוצאות החיפוש. לדוגמא, תוכן איכותי לבלוג של חנות המוכרת טלוויזיות יראה כך: ״עשרת הטלוויזיות שכל גיימר חייב להכיר״. כמובן שנרצה לקשר את עשרת הטלוויזיות המדוברות במאמר.
  2. קניבליזציה של מילות מפתח – מצב זה נוצר בדר״כ כאשר מספר דפים באתר מנסים להיות מדורגים בעבור אותה מילת מפתח. הדבר גורם למנועי החיפוש להתבלבל, שכן המנוע צריך להחליט איזה דף רלוונטי יותר לאותה מילת מילת מפתח / ביטוי. הפתרון הטוב ביותר הוא לא לטרגט מאמרים בבלוג עם אותן מילות מפתח הנמצאות בדפים המרכזים באתר.

עברנו על 4 נושאים המשפיעים על כל חנות אינטרנטית המוכרת אונליין: מחקר מילים ומתחרים, תוכן, עמודי הקטגוריות ומבנה האתר. שתפו אותנו בהערות איזה עוד נקודות חשובות לכם בקידום אתרי חנות וירטואלית.

רוצים לקבל עדכונים וטיפים נוספים מ-ZEFO? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ????

אנחנו יודעים כמה כולם עסוקים

נשמח לעדכן כשעולה מאמר ששווה את הזמן שלך