את הפוסט הזה אני רוצה להקדיש לנושא שלדעתי הוא הכי חשוב בכל פרויקט קידום אתרים – מחקר מילות מפתח.
מחקר מילות מפתח הוא יריית הפתיחה בכל פרוייקט קידום אתרים וככזה – האופן בו תעשו את המחקר והביטויים שתבחרו הם קריטיים להצלחה שלכם.
הנה מה שעלול לקרות אם תבחרו את הביטויים הלא נכונים: אתם תצליחו להתברג עליהם בעמוד הראשון בגוגל ולהביא תנועה לאתר אבל הגולשים שיגיעו לאתר שלכם לא יקנו כלום.
כבר שנים שאני משתמש ב-ZEFO כדי לבצע את מחקרי המילים שלי. הסיבה לכך נעוצה במדד חשוב מאוד שה-ZEFO נותן לביטויים הנחקרים: מדד התחרותיות. אם מצאתי ביטוי עם נפח חיפוש גבוה ותחרותיות נמוכה – יש לי פה הזדמנות פז! לא שאני לא יכול לבדוק זאת בעצמי אבל החיסכון בזמן פה הוא עצום.
רוצים להתברג בעמוד הראשון בגוגל ושהתנועה שתגיע לאתר שלכם תהפוך לכסף?
אני הולך להראות לכם בדיוק את הדרך בה אני משתמש בכל מחקר מילים שלי. המפתח לכך טמון ביכולת שלכם לכתוב תוכן שיתאים לכוונת המחפשים הפוטנציאלים שלכם.
מהי כוונת משתמש בחיפושים בגוגל – ואיך אתם יכולים להרוויח מזה?
אני מניח שכבר הבנתם שכוונת משתמש זה "מה שהמשתמש רצה למצוא כשהקליד את הביטוי שלו בגוגל". החידוש היחיד שאולי תשמעו פה זה שאת כוונת המשתמשים אפשר לחלק ל-4 קבוצות עיקריות:
חיפוש אינפורמטיבי
הגולש מחפש מידע. זה יכול להיות משהו פשוט כמו "מי היה הנשיא הראשון" או משהו מורכב יותר כמו "איך עובדת תורת הקוונטים". כמו כן – לא כל החיפושים האינפורמטיביים מנוסחים כשאלה. לדוגמא: "שלבי ההתפתחות של אריקסון".
דוגמאות לחיפושים אינפורמטיביים:
- מי זה מרדכי ואנונו
- דיזינגוף סנטר דרכי הגעה
- כמה זה 350 דולר בשקלים
- כיצד עובדת רשת הבלוקצ'יין
- איך מכינים סופלה
חיפוש נביגציה \ יצירת קשר
למרות שגם זה סוג של חיפוש אינפורמטיבי – יש כאן אבחנה ברורה ככוונת משתמש נפרדת. חיפוש של אתר (או עמוד באתר) ספציפי או חיפוש ליצור קשר עם החברה שמאחורי האתר.
חיפוש נביגציה יקרה בדרך כלל מתוך עצלנות לכתוב את כל הכתובת של האתר בשורת הכתובות אז פשוט מחפשים אותו בגוגל ולוחצים על התוצאה הראשונה.
דוגמאות:
- פייסבוק
- וואינט
- כלי מילות המפתח של גוגל
- ביבי נתניהו ויקיפדיה
- ביטס אוף גולד יצירת קשר
- וחיפוש יצירת קשר יכלול ביטויים כמו: "סוכנות רכב שלמה סיקסט יצירת קשר".
חיפוש אחר רכישה
הגולש במצב קנייה ומחפש לרכוש משהו. הוא יודע מה הוא רוצה לקנות. לעיתים הוא גם יודע כבר איפה הוא רוצה לקנות.
דוגמאות:
- מנוי למאקו
- השוואת מחירי galaxy s10
- קניית דומיין ישראלי
- שואב אבק שיאומי קופון
- החלפת מסך Samsung S24F350FH
חיפוש חקירה לפני קנייה
הגולש כבר מוכן לקנות אבל עדיין לא בטוח בעצמו ורוצה לוודא מה המוצר והמחירים שהכי מתאימים לו.
דוגמאות:
- אייפון X סקירה
- קאיה נירו נגד\או\מול טויוטה CHR
- שואב אבק דייסון סקירה
- אייפד השוואת מחירים
- מסכי LG השוואה
כדי לעזור לכם למצוא את הביטויים הנכונים – הנה סיכום קצר של ביטויי מפתח שחושפים את כוונת המשתמש: