שלום חברים,

השדרוג של אוגוסט כולל בין היתר 3 הצעות פיתוח שהגיעו משי, טל ומג'וש, משתמשים וותיקים של ZEFO. רוצים שנפתח את הבקשה שלכם? דברו איתנו, אנחנו נחמדים 😉
כמו כן, העדכון כולל תיקוני באגים ושיפור ממשק המובייל שלנו.

אז מה חדש הפעם ב-ZEFO?

מקדמים ביטויים = מקדמים עמודים

ההצעה של ג'וש.

יש המון מאמרים ומחקרים על "מילות מפתח", ביטויי זנב ארוך ועל השאלה: "איזו מילת מפתח כדאי לקדם" כשבפועל, כמקדמי אתרים אנחנו בעיקר עסוקים בקידום של עמודים ולאו דווקא מתמקדים במילות המפתח. אמנם כל מילה שנקדם קשורה לעמוד מסוים באתר, אבל בפועל – העמוד הוא זה שאותו אנחנו מקדמים בתוצאות החיפוש בפועל.

בעבר גוגל הציגו לנו את מילות החיפוש שדרכם הגיעה תנועה לכל עמוד, וכך ידענו האם עבודת הקידום הייתה אפקיטיבית. מכיוון שכיום Google לא מספקת מידע זה, פנה אלינו ג'וש בבקשה  לקבל עוד מידע על העמודים שהוא מקדם, בשביל להבין טוב יותר כיצד עבודת הקידום משפיעה על הביצועים של כל עמוד ואיפה אפשר לשפר עוד כדי לקבל יותר תנועה, המרות ולידים.

לא יכלנו להשאר אדישים לבקשה זו והוספנו למסך "דפים מקודמים" את האפשרות לקבל מידע נוסף על הביצועים של כל עמוד. החידוש הוא האפשרות לחקור לעומק את כל העמודים שאתם מקדמים. המחקר זמין לכולם ואפשר לעדכן את המידע בכל פעם שעולה הצורך.
הוספתם דפים חדשים אחרי שכבר ביצעתם מחקר? בצעו מחקר נוסף רק עבור הדפים החדשים!

המידע שתוכלו לקבל:

  1. אחוז נטישה מ-Google Analytics – שיעור הנטישה של מבקרים בדף המקודם.
    שיעור נטישה הוא מצב שבו מבקר נכנס לעמוד ובורח (עוזב מבלי שביצע אינטרקציה עם העמוד). אחוז נטישה גבוה מספק אינדיקציה לתקלה בעמוד, חוסר עניין בתוכן, עיצוב לא מזמין וכו'. מומלץ לשקול שוב האם לקדם את העמוד או לשנות את גישת הקידום עבורו. אם מדובר בדף הבית של האתר או בכל עמוד חשוב אחר – טפלו בעמוד ושפרו את הביצועים שלכם!
  2. תנועה אורגנית מ-Google Analytics – נפח התנועה האורגנית לכל עמוד בנפרד. זה הנתון שיענה על השאלה האם מאמצי הקידום שהשקעתם בעמוד מסוים הביאו אל התוצאות הרצויות. המידע מתייחס אל כמות התנועה ב-4 השבועות האחרונים.
  3. מדד Ahrefs Rank – דירוג הנע בין 0 ל-100 אשר מודד את עוצמת הקישורים הנכנסים לאתר בהשוואה לשאר האתרים באינטרנט. ערך גבוה יותר פירושו סיכוי גבוה יותר שהאתר יופיע על ביטויים בהשוואה לאתרים אחרים שמבצעים אותן פעולות SEO עבור הביטוי.
  4. דומיינים מפנים – כמות הדומניים החיצוניים המפנים אל כל עמוד. במידה ויש לכם עמודים עם מעט קישורים חיצוניים או Anchor Text  ספציפי דומיננטי מדי – זה הזמן להתחיל לגוון.
  5. קישורים מפנים – כמות הקישורים החיצוניים המפנים אל האתר. וודאו שיש מספיק קישורים אל הדפים שאתם מקדמים ושהם מגיעים ממספר דומניים שונים ומגוונים.

שדרוג מסך מתחרים

ההצעה של שי.

שי ביקש להבין אילו דומיינים בדיוק מופיעים ב-3 התוצאות הראשונות של מנוע החיפוש עבור כל ביטוי, אפילו במידה ודומיינים אלו אינם מתחרים ישירים שלו (ולא הוגדרו כך). פיצ'ר זה יעיל במיוחד עבור מי שרוצה לאתר מתחרים דומיננטים חדשים ולחשוב על כיווני קידום מעניינים נוספים.

הוספנו למסך "מיקומי המתחרים" עמודת "מיקומים" שבה ניתן לראות אילו דומיינים נמצאים במיקומים 1-10 (תלוי בהגדרות טבלה) על המילים המקודמות, כולל את המיקום של הדומיין שלי.

איך רואים את זה במסך? שני שלבים פשוטים.

  1. בהגדרות מסך לסמן "לא" עבור האפשרות – "הצג רק מתחרים מוגדרים"
  2. לבחור כמה תוצאות (1-10) תרצו להציג ולאשר.

כעת תוכלו לראות את כל הדומניים המופיעים בתוצאות החיפוש עבור הביטויים המקודמים גם אם הם לא מוגדרים כמתחרה שלכם.
ראיתם דומיין שחוזר מספר פעמים במיקום גבוה? אולי כדאי להוסיף אותו כמתחרה שלכם.

תיעוד מרובה תגיות וביטויים

ההצעה של טל.

טל ביקשה לחסוך לה את העבודה הכפולה של הוספת אותו התיעוד עבור כמה ביטויים שונים, אז שדרגנו את אפשרות תיעוד העבודה בזפו – הוספנו את האפשרות להצמיד תיעוד אחד עבור מספר מילים במעקב.
לפעמים עושים שינוי רוחבי – כזה שמשפיע על כמה ביטויים באתר (ולא רק ביטוי בודד). מהיום ניתן להוסיף תיעוד עבור כל המילים יחד בצורה נוחה ופשוטה.

  1. בעת הוספת תיעוד – פשוט בחרו את הביטויים הרלוונטיים להוסיף אליהם תיעוד.
  2. בעת עריכת מילים – סמנו את המילים שתרצו לערוך ובחרו בפעולה "הוספת תיעוד".

התראות נוספות במערכת ההתראות

ההתראות במערכת נועדו להתריע לכם על שינויים באתר לכן בנו אותן בצורה חכמה לפי הצורך שלכם.

הוספנו שני סוגי התראות :

  1. התראות דפים מאונדקסים – כמות הדפים המאונדקסים באתר בד"כ לא משתנה באופן קיצוני אלא אם כן יש פריצה לאתר או שיכפול תוכן, או תקלה אחרת, שיוצרת "דפים" באתר (לרוב מכיוון שמדובר בדפים שנוצרים אוטומטית, דפים אלו יהיו עם מעט תוכן או עם תוכן משוכפל). התראה מ-ZEFO תאפשר לכם לדעת על שינוי כזה באתרים ולטפל בו באופן מיידי.
  2. התראות תנועה – רוצים לדעת אם היה שינוי קיצוני בתנועה באתר (לטובה או לרעה)?  האם המבקרים ממנועי החיפוש שינו את משך השהיה שלהם באתר? או אולי בשבוע האחרון לא נרשמה תנועה באנליטיקס ובכלל קוד המעקב נמחק מהאתר? התראות התנועה הן בין ההתראות החשובות כי הן מודדות את התוצאה – כמה אנשים בפועל הגיעו לאתר שלכם, ואיך הם התנהגו בו.

מידע נוסף על מערכת ההתראות שלנו ניתן לקרוא במאמר קודם בבלוג.

עמודות חדשות במסך אתרים

הוספנו 2 עמודות חדשות למסך המרכזי של האתרים בחשבון:

  1. מילים במקום הראשון- כמות המילים שבהן אתם ממוקמים בתוצאה הראשונה במנועי החיפוש.
  2. מילים בעמוד הראשון – כמה מילים מתוך הביטויים במעקב, נמצאים בעמוד התוצאות הראשון.

עמודות אלו מציגות גם את השינויים שחלו (עליה / ירידה) בהשוואה ליום האתמול.

יש לכם בקשה לפיתוח במערכת? שתפו אותנו ואולי היא תופיע בפוסט עדכון הבא שלנו 😉
ועד לחופשה הבאה שלכם בדובאי 🏖– קיץ נעים מלא בים, שמש ומלא מזגן😎.

אנחנו יודעים שאתה עסוק

תן לנו לעדכן אותך כשנפרסם מאמר פצצה