דפי קטגוריה הם השלד שממנו בנוי כל אתר גדול, ולרוב הם הדפים החשובים ביותר באתר. בניהול לא נכון, דפי הקטגוריה והתגיות עלולים לפגוע בקידום האתר וביכולת ההמרה שלו. בניהול נכון: הם יזניקו את האתר קדימה בדירוגים ובהמרות.

איך עושים את זה נכון? במדריך שלפניכם.

מתי נשתמש בדפי קטגוריה?

השימוש הנפוץ ואולי החשוב ביותר לדפי קטגוריה הוא באתרי מסחר. באתרים כאלה נרצה לחלק את מגוון המוצרים לקטגוריות מתאימות.

שימוש נוסף לקטגוריות הוא באתרי תוכן ושירותים. למשל באתר דרושים, נחלק את המשרות לפי תחומים. באתר מתכונים נחלק את המתכונים לפי חלקי הארוחה.

דפי הקטגוריה מקלים את הניווט וההתמצאות באתר והם חשובים מאד לקידום האורגני: הם מסייעים למנועי החיפוש "לעכל" את היררכיית האתר, הם מייצגים את ביטויי החיפוש המרכזיים של האתר ובמקרים רבים הם דפי הנחיתה המרכזיים של האתר.

ויש גם דפי קטגוריה מסוג אחר: אלו שתורמים להיררכיית האתר ולסדר בו, אבל אינם הדפים שנרצה לקדם.

לדוגמא, באתר כמו זה, העוסק בשיווק דיגיטלי, יתכן ונרצה לחלק את המאמרים לקטגוריות: קידום אורגני, רשתות חברתיות וכו', אבל כאשר גולש יחפש בגוגל קידום אורגני, נרצה שיוצג לו דף שירותי או דף הבית ולא דף קטגוריית מאמרים.

למעשה, בכל אתר שמחולק לתחומים שונים עם מספר דפים בכל תחום, אבל שירות יחיד לכל תחום, נרצה לקדם את דף השירות ולא את דף הקטגוריה. המצב בו דף קטגוריית מאמרים מדורג בגוגל במקום דף שירותי שיווקי, עלול לפגוע באחוזי ההמרה של האתר.

אל דאגה, בהמשך המדריך נסביר איך למנוע תקלות מסוג זה.

מתי נשתמש בדפי תגיות?

דפי תגיות שימושיים בעיקר באתרים גדולים. הם ממיינים את הפוסטים באתר לפי חתכים שונים: תכונות, מרכיבים, שימושים וכו'. למשל באתר חנות מאווררים: סביב קטגוריית מאווררי תקרה, תוכלו ליצור דפי תגיות של מאווררי תקרה זולים, מאווררי תקרה מעוצבים וכו'.

באתרי תוכן: סיווג דפים באתר חדשות לפי שמות אנשים מפורסמים שמוזכרים בדף או מותגים מפורסמים. סיווג מתכונים לפי אירועים או מרכיבי מזון.

דפי התגיות משקפים גם הם ביטויי חיפוש גדולים והם מאפשרים להרחיב את כמות הביטויים של האתר ולהזניק את התנועה האורגנית. אבל גם כאן: שימוש לא נכון, יפגע בקידום ובשיווקיות האתר.

כך תבנו דפי קטגוריה ותגיות שיזניקו את הלידים

חלקו את האתר לקטגוריות ותגיות בהתאם למחקר מילות מפתח מקיף

כאמור, דפי הקטגוריה והתגיות משקפים את הביטויים המרכזיים והחשובים ביותר של האתר. הביטויים עם נפחי החיפוש הגדולים ביותר.

לכן חלקו את מוצרי/שירותי האתר שלכם לקטגוריות ותגיות בחוכמה: בצעו מחקר מילות מפתח וזהו את מגוון הביטויים. לכל סט ביטויים דומים (למשל ספה, ספות, מערכות ישיבה), צרו קטגוריה. כל קטגוריה פצלו לתתי קטגוריות בהתאם לביטויים שהעלתם במחקר מילות המפתח, וכמובן בהתאם לכמות המוצרים שיש לכם להציע.

המנעו מיצירת קטגוריות דלות מידי או דומות מידי לקטגוריות אחרות. מצב כזה פוגם בחוויית המשתמש באתר ולא תורם לקידום.

לדוגמא: נניח שזיהיתם במחקר מילות המפתח, שיש הרבה חיפושים של "ספות זולות". אם חלק מהספות באתר עונות לתכונה זו, צרו תגית "ספות זולות" ותרוויחו קידום של הביטוי. אבל אם למשל כל הספות באתר זולות, אין צורך ליצור דף תגית או תת קטגוריה עבור הביטוי. תוכלו לקדם את דף הקטגוריה הראשי על הביטוי הזה.

שלבו טקסט שיווקי ייחודי בדפי הקטגוריה

דף קטגוריה אופטימלי הוא כזה שמציג לגולשים את מגוון המוצרים, עם תיאור איכותי וייחודי, עם חלוקה כלשהי למוצרים נבחרים/מומלצים/פופולארים/חדשים, משלב טקסט על היתרונות, המלצות ודירוגים והנעות ברורות לפעולה.

בפתיחת הדף מומלץ לשלב טקסט מקדים שכולל קישורים לדפים נבחרים.

באופן הזה תקבלו דף שיש בו מספיק טקסט ייחודי שתורם לקידום, יכולת שיווקית טובה ואחוז נטישה נמוך. נכון, באתרים גדולים מדובר בלא מעט השקעה, אבל אלה הן הפעולות שיזניקו את ביצועי האתר.

צרו קישוריות טובה

ככל שיידרשו פחות "קליקים" כדי להגיע לדף קטגוריה/תגית, כך הוא יקודם טוב יותר. לכן צרו סרגלי ניווט "עמוקים" ככל הניתן, שלבו "פירורי לחם" בדפים וצרו קישורים פנימיים לדפים החשובים מתוך תכנים בדף הבית ובמאמרים.

בנו קישורים חיצוניים ישירות אל דפי הקטגוריה והתגיות.

המנעו מדחיסת מילות מפתח בקטגוריה

בעיה נפוצה בדפי קטגוריה היא דחיסה מוגזמת ולא טבעית של מילות מפתח. גוגל רואה דפים כאלה כ"ספאם" ולא מדרג אותם.

בעיות נפוצות ופתרונן

מעבר לבעיית דחיסת מילות מפתח, שימוש לא נכון בדפי קטגוריה ותגיות עלול ליצור בעיות קניבליזציה, דירוג דפים לא נכונים, אתר מנופח מידי וכו'. כל אלו עלולים לפגוע מהותית בביצועי האתר.

קניבליזציה ודירוג הדפים הלא נכונים

כפילות בין שם הקטגוריה לשמות הדפים הפנימיים בקטגוריה ולעיתים גם בשמות התגיות מייצרת "קניבליזציה". לדוגמא: באתר של מוצרי חשמל ובו קטגוריית מאווררי תקרה, דפי מוצרים של מאווררי תקרה וקטגוריית מאמרים אודות מאווררי תקרה, מי מהדפים יקודם על הביטוי "מאווררי תקרה"? במקום לרכז את כל כוח הקידום בדף אחד, אנחנו מחלקים אותו בין כמה דפים שונים ובכך פוגעים בדירוג.

מעבר לכך, כפי שציינו בתחילת המדריך, אנחנו עלולים לפגוע ביחס ההמרות, אם גוגל יבחר לדרג לדוגמא את קטגוריית המאמרים במקום את הדף המכירתי.

כדי שכל אלו לא יקרו, ציינו לעצמכם בשלב מחקר מילות המפתח מיהו הדף שאותו תרצו לקדם על כל ביטוי. זה הדף ש"תפנקו" בטקסט הייחוד האיכותי ביותר, בקישוריות הפנימית והחיצונית הטובה ביותר ובמיקום ההיררכי הגבוה ביותר באתר. משאר הדפים הדומים, צרו קישורי אנקור לדף הזה.

אתר מנופח

מרוב שרציתם לכסות את כל ביטויי המפתח, יתכן שיצרתם יותר מידי קטגוריות/תתי קטגוריות ותגיות שהן ריקות מידי או דומות מידי לדפים אחרים. לא רק שלא תרמתם בזה, גם פגעתם בחוויית הגלישה וגם באיכות האתר מבחינת גוגל.

ככל שאנחנו מעלים את אחוז הדפים שאין בהם תוכן ייחודי וערך מוסף, כך אנחנו מורידים את איכות האתר בעיני גוגל ופוגעים בתקציב הזחילה של האתר.

  • ותרו על הכפילות בין תגיות לקטגוריה: אם יש לכם קטגוריית "ספות", אתם לא צריכים תגית "ספות".
  • אחדו תגיות/קטגוריות דומות: אם יש לכם תגית "ספות", אין צורך בתגית "ספה" וגם לא "מערכות ישיבה".
  • ותרו על תגיות/קטגוריות עם מעט פריטים. אחדו אותם עם קטגוריה אחרת או וותרו לגמרי על הקטגוריה.

קיצוץ בדפי קטגוריה/תגיות שקופים, עוזר לגולשים ולגוגל להגיע ישירות לדפים החשובים ומייצר אתר רזה ואיכותי יותר.

יצא לנו לראות שיפור אדיר בביצועים של אתר שנוקו ממנו אלפי דפי תגיות מיותרות.

לסיכום: צרו דפי קטגוריה ותגיות בהתאם למחקר מילות מפתח מקיף ובהתאם למה שיש לכם להציע באתר. הקפידו להגדיר איזה דף תרצו לדרג עבור כל ביטוי והשקיעו בו בהתאם. ספקו ערך משמעותי לגולשים בכל דף קטגוריה וותרו על דחיסת מילות מפתח. בנו היררכיה נכונה וותרו על דפים שאין להם ערך מוסף.

אנחנו יודעים כמה כולם עסוקים

נשמח לעדכן כשעולה מאמר ששווה את הזמן שלך