עדכון Hummingbird שוחרר על ידי גוגל באוגוסט 2013 והוצג על ידי נציגיה כעדכון המשמעותי הראשון מאז עדכון Caffeine ב-2010 ובתור העדכון הגדול מסוגו מאז 2001.

עדכון זה הוא למעשה שדרוג של אלגוריתם הליבה של גוגל ומשפיע על רוב מוחלט של השאילתות – לטענת גוגל כ-90% מהשאילתות בתוצאות החיפוש הושפעו. עם זאת, עבור בעלי אתרים ומקדמי אתרים שינוי זה הביא בשורה קטנה יחסית – מכיוון שהשינוי הוא תשתיתי ברובו ומאחורי הקלעים וברובו לא בא להשפיע על סדר תוצאות החיפוש.

העדכון בא להבין יותר את מטרת הגולש ואת המשמעות של החיפושים שלו. בין היתר – העדכון אמור להשפיע על שאילתות ארוכות המכילות שאלות בשפת אדם ולנסות להציג עבורן מידע רלוונטי יותר. יש לציין כי גוגל שמרה על עמימות גבוהה במיוחד לגבי ההשפעה המדוייקת של עדכון זה, ורוב המידע שנמצא ברשת מבוסס על השערות.

למקדמי אתרים עדכון זה לא גרם לצורך בשינוי חדש בשיטת העבודה אלא הדגיש שוב את הצורך בהתמקדות בתוכן איכותי על מנת למשוך גולשים מתוך תוצאות החיפוש.

מידע נוסף

  1. searchengineland.com/google-hummingbird-172816
  2. https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Hummingbird

אם אהבת את המאמר הזה, אתה פשוט חייב לקרוא את אלו גם

אנחנו יודעים כמה כולם עסוקים

נשמח לעדכן כשעולה מאמר ששווה את הזמן שלך